Passen en cards per post naar de klant Presentatie TalentenTeam tijdens showavond Samen kunnen we de aan Verkoopkracht centraal op Themadag Cliënten Advies M •- 2001 eCom-site gelanceerd 07o9 Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 973 Week 36 Vrijdag 7 september Directoraat Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040) 219 55 55 Er wordt op dit moment nog druk getest. Maar als dat goed verloopt, kunnen vanaf oktober passen en cards naar het huisadres van klanten worden verzonden. Dit onder deel van het project ACE betekent gemak voor de klant en tijd voor andere zaken op de bank. De passen en cards worden in een gesloten envelop met adresgegevens van de klant op de bank afgeleverd. Deze kunnen voor het grootste deel zo worden aangeboden bij PTT Post. Banken kunnen zelf aangeven of en wanneer zij aan deze nieuwe wijze van verspreiding willen meedoen. Ongeacht of een bank deel neemt, zal een aantal wijzi gingen optreden. Zo ont vangt de bank geen pincode enveloppen meer. Deze stuurt Interpay straks rechtstreeks naar de klant. Rabobank Nederland ver wacht dat er weinig tot geen risico zit in het verzenden naar huisadressen. Ervaring van banken die al op deze manier hun passen en cards verspreiden, leert dat zij nau welijks geconfronteerd zijn met fraude. Uiteraard ligt de beoordeling en de verant woordelijkheid hiervan bij de lokale bank. Meer informatie staat op het RaboWeb, Cliënten Ad vies, Informatie, Service, Be talen, Beheer passen cards, Verzending passen en cards. En ook op Bedrijven, Infor matie, Product, Betalings verkeer, Cards Chartaal, Ver zending passen en cards. Advisering Betalen en Sparen "S 040T217 60 41 De adviseurs en commerciële ondersteuners van bet segment F&H van Rabobank Noordoostpolder-Urk hebben in hun bedrijfsrestaurant een aantal 'levensechte' beelden geplaatst. Met deze Madame Tussaudacbtige sfeer willen ze bun colle ga's attenderen op de komende commerciële acties. De bakker symboliseert de actie 'Gestructureerd Beleggen', de achter overleunende blues brother staat voor de actie 'Personal Plus' en het bejaarde echtpaar voor 'Nu en Later'. "Het eerste suc cesje is inmiddels binnen", aldus actiecoördinatoren Esther, Mirjam en Nathalie, "want door de poppen weet iedereen binnen de bank waar we actiematig mee bezig zijn. De Rabobank Groep wil uitgroeien tot een volwaar dige eCompany. Daarom is deze week de introductie campagne eCommerce ge start met de lancering van de eCom-site. Hierop informa tie over onder meer de Virtu ele Rabobank, eProcurement en eLearning (eChange). De nieuwe eCom-site op internet én het RaboWeb is een elektronisch platform van en voor alle eCommerce- programma's binnen de Rabo bank Groep. Het adres is ecom.rabobank.nl. De eCom- site staat op het RaboWeb, alle segmentsites, kolom Per soonlijk, Organisatie, eCom. Meer informatie is te lezen in een eerder deze week gepu bliceerd Rabokrantbericht op het RaboWeb en in de zoge naamde Zapbrochure, die is verstuurd naar alle managers van de Rabobank Groep. Met optredens van Anky van Grunsven en Piet Raij- makers wordt op 28 novem ber in Wanroij het Talenten- Team voor de paardensport gepresenteerd. Tijdens de Rabobank Talentenshow maakt Jack van Gelder de hoofdprijswin naars binnen het nieuwe TalentenTeam bekend. Anky van Grunsven of Piet Raij makers begeleiden de winnaars een jaar. Tijdens de show zijn er ook interviews met toppers uit de wieier- en hockeywereld om te bena drukken hoeveel belang de Rabobankorganisatie hecht aan de ontwikkeling van talenten in de sportwereld. Lokale banken kunnen de showavond met hun relaties bezoeken via inschrijving voor een arrangement. Er zijn ook tribunekaarten te bestel len in de Raboshop. De arti kelnummers zijn respectieve lijk: 12587 en 12588. Gasten worden vanaf 18.30 uur ontvangen met een lopend buffet. Het program ma duurt tot ongeveer 22.30 uur. Maandag begon de distributie van 665 miljoen eurobiljet ten en een dag later die van 2,8 miljard euromunten. De eer ste bank in Nederland die eurobiljetten in buis kreeg, was de Rabobank. Afgelopen maandag reed een geldwagen van Brinks het hoofdkantoor aan de Utrechtse Croeselaan bin nen. Daar overhandigde Joop van Werkhoven (l), directeur van Brinks Nederland BV, de eerste eurobiljetten aan hoofddirectievoorzitter Hans Smits (r). Samen met hoofd directielid Wim van den Goorbergh (m) werden de biljetten aan een minutieus onderzoek onderworpen. De komst van de euro betekent rond de jaarwisseling veel van extra werk voor lokale banken. Daarom startte deze week een campagne onder medewerkers van Rabobank Nederland. Hen is gevraagd banken te helpen bij de overstap naar de euro. Uit inventarisatie bij lokale banken bleek dat 200 ban ken samen wekelijks zo'n 600 mensen van Rabobank Nederland kunnen gebrui ken. Alle collega's van Rabobank Nederland kun nen in de weken 51, 52, 1 en 2 één of twee weken een bank in het land helpen met ver schillende werkzaamheden. Uiteraard na overleg met het management kunnen zij zich tot 21 september inschrijven. Dat kan met de antwoord coupon uit de folder die dins dag 4 september is uitgedeeld of via de functionele mailbox fm.rn.samen naar de euro. Donderdagmiddag 6 septem ber stond de teller op 125 aanmeldingen. De regionale Themadagen worden op 11 oktober afgeslo ten met een landelijke Themadag voor managers CA. Die dag staat het verhogen van de verkoopkracht - het aantal verkochte CA-producten per FTE per dag - centraal. Het verhogen van de ver koopkracht staat ook cen traal in de beleidsvisie van Rabobank Nederland op de toekomst van het segment CA. Deze visie wordt op de themadag onder meer toe gelicht door hoofddirectielid John van Nuenen en segment manager Ad Bakermans. Aanmelden kan tot 19 septem ber. Een inschrijfformulier en het programma staan op het RaboWeb, Cliënten Advies, Informatie, Manager, Agenda. Cliënten Advies "S (040) 217 61 58

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2001 | | pagina 1