24 08 Nieuw voor jonge spaarders: Rabo RegenBoog Rekening WERVINGSCAMPAGNE MANAGEMENTTRAINEES Geholpen ZelfBediening voorkomt PIN-leed Hypotheekverklaringen medewerkers 2001 Wc Zöck C TT v h n cl 'A at? managementtrainees voor het financiële speelveld van morgen Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 971 Week 34 Vrijdag 24 augustus Directoraat Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 'Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040) 219 55 55 Ouders en grootouders kunnen vanaf medio oktober voor hun (klein)kinderen een Rabo RegenBoog Rekening ope nen. Deze nieuwe spaarrekening staat op naam van het kind, dat vanaf zijn achttiende over het gespaarde bedrag kan beschikken. De introductie van dit spaarproduct moet de marktpositie van de Rabobank op de jeugd- en jonge renmarkt verbeteren. Tot begin jaren negentig openden ouders vaak een Zilvervlootrekening voor hun jonge kinderen. Toen door veranderde wetgeving de bijbehorende staatspremie wegviel, stopten de banken met deze spaarvorm. Uit re cent klantenonderzoek door de Rabobank is gebleken dat er nog steeds behoefte is aan een soortgelijk product voor de klantgroepen Pasgebore nen, Jeugd en Jongeren. An dere banken bieden al specia le spaarrekeningen voor deze groepen. Het huidige pro ductaanbod van de Rabobank bestaat momenteel alleen uit de Rabo JongerenRekening. Een andere reden voor de introductie van het nieuwe spaarproduct is de verslech terde marktpenetratie in de leeftijdsgroep van 0- tot 18- jarigen. De marktpenetratie Medewerkers krijgen 1.000,- als zij een kandidaat aan dragen die als managementtrainee in dienst treedt van de bank. Tegelijk met deze actie start een externe campagne om academici te werven voor het nieuwe management traineeship dat in ju *V*V januari 2002 start. De campagne be gint op 4 septem ber. "We zijn op zoek naar echte top pers", zegt Lies- beth de Greef van de afdeling Arbeidsmarkt communicatie, "bij voor keur met een opleiding (be- drijfs)economie of bedrijfs kunde. In de campagne ligt het accent op persoonlijk contact. Recruiters en huidi ge trainees bezoeken activi teitendagen van universitei ten en voeren persoonlijke gesprekken met studenten. Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven voor een informele kennismaking met Interesse? Neem een kaart uit het folderrek mee en kijk op www.rahobankgroep.nl/werken een Rabobankmedewerker, bestaande uit telefonisch contact of een lunch." Meer informatie staat op www.rabobankgroep.nl/ werken. De regels voor het aandragen van een poten tiële trainee staan op het RaboWeb, alle segmenten, kolom Persoonlijk, Mede werker, HRM, Nieuws. Rabobank Werving en Selectie •S (040) 217 97 47 is het aantal Rabobank- klanten gedeeld door het to taal aantal Nederlanders met een spaar- of betaalrekening. In de pasgeborenenmarkt is deze sinds 1998 zelfs met 9 procent afgenomen tot 35 procent. De Rabo RegenBoog Reke ning kan uitsluitend geopend worden op naam van een kind in de leeftijd van 0 tot en met 15 jaar. Het rente percentage wordt bekendge maakt bij introductie. In december komt er een nieuw pakket met markt bewerkingsactiviteiten voor de pasgeborenenmarkt. Van af die datum is ook het nieu we premium voor de pasge borenenmarkt leverbaar, be staande uit een knuffelrups en het nieuwe 'Ikke'-boek. Tot die tijd kunnen banken een andere knuffel, een beer of kleine ooievaar, gebruiken. Meer informatie staat op het RaboWeb, Cliënten Ad vies, Informatie, Advies en Verkoop, Sparen, Rabo Regen- Boog Rekening. Kenniscentrum Cliënten Advies t? (040) 217 70 08 (kies 2) Volgende week zijn de reisprogramma's voor het winterseizoen binnen. Dat betekent de start van het nieuwe winterboeksei zoen. Er zijn momenteel zo'n tweehonderd reizenverkopende Rabobanken. Vele hebben een apart reisbureau, andere verko pen reizen aan de balie. Om de reizenverkopende banken meer de uitstraling van een 'echt' reisbureau te geven, is een plafond mobiel ontwikkeld. Deze ondersteunt de actie Winterreizen met de themaregel "Welk reisbureau stuurt u gratis op vakan tieVan week 37 tot en met 44 vindt de Gratis-op-Vakantie- Quiz plaats. Wekelijks kan dan een klant zijn reissom terug winnen. Dit is één van de manieren om (potentiële) klanten aan te zetten hun vakantie te boeken bij Rabobank Reizen. Er wordt gestreefd naar een provisiegroei van 5 procent. Het grootste deel van de verklaringen over de beste ding van de hypotheek van medewerkers is binnen. Personeelsleden die hun ver klaring nog niet hebben ingezonden, wordt geadvi seerd dit alsnog met spoed te doen. De werkgever moet anders per 1 oktober voor de personeelsfinancieringen minimaal 5,25% rente reke nen. Als gevolg van de nieu we fiscale wetgeving geldt dit rentepercentage voor personeelsfinancieringen die (gedeeltelijk) niet voor een woning worden gebruikt. Meer informatie staat op het RaboWeb, alle segment sites, Persoonlijk, Medewer ker, HRM, Arbeidsvoorwaar den, Korting bankproduc ten, Regeling consumptieve financieringen op perso- neelsvoorwaarden. Banken hebben een zorgplicht voor ouderen die vaak niet durven of kunnen pinnen, stelde CDA'er Jaap de Hoop Scheffer deze week in de pers. Hij vindt dat ouderen ook klei ne bedragen aan de balie van banken moeten kunnen opnemen. Klanten vragen steeds meer tijd en aandacht voor adviesproducten en dien sten. Daarom streeft de Rabobank ernaar om trans actie- en servicehandelingen te verplaatsen van de balie naar zelfbediening. Dit zorgt voor meer efficiency. Voor klanten die niet in staat zijn gebruik te maken van een geldautomaat, is het concept Geholpen ZelfBedie ning (GZB) ontwikkeld. Daar bij neemt een bankmedewer ker met hen plaats achter de knoppen van de geldauto maat. GZB is vooral bedoeld voor mensen met een handi cap. Ook klanten die om an dere zwaarwegende redenen problemen hebben met de knoppenbediening, kunnen hiermee worden geholpen. Dit geldt onder meer voor een kleine groep ouderen. In de praktijk blijkt overigens dat de meeste ouderen geen problemen hebben met pin nen. De medewerker van de lokale bank kan het beste beoordelen of een klant in aanmerking komt voor GZB. Meer informatie staat on der 'Alfaproces 60.01' op het RaboWeb, Cliënten Advies, kolom Informatie, Alfa processen. Kenniscentrum Cliënten Advies •s- (040) 217 70 08 (kies 2)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2001 | | pagina 1