Hybride-apparatuur beschikbaar Rabobank Nedersticht blij met internetzuil Tijdelijke medewerkers gezocht Pensioencampagne Nu Later Printen vijftig procent goedkoper Marktbewerking beter afgestemd op wensen bank en markt 2 0 0 1 wat doet uw bank nu voor later °3o8 Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 968 Week 31 Vrijdag 3 augustus Directoraat Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 - Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040) 219 55 55 op 'dubbelzijdig' instellen, bespaart het veel papier." Op dit moment wordt ge test of de apparatuur ook geschikt is voor Rabobank Nederland. De projectgroep inventariseert de werkproces sen van de gebruikers. Het is de bedoeling dat begin 2002 bij Rabobank Nederland on geveer 180 kopieerapparaten en 420 printets worden ver vangen door zo'n 300 hybride apparaten. Lokale banken kunnen de apparatuur via de Raboshop bestellen. Lokale banken kunnen sinds kort hybride-apparatuur bestellen. Rabobank Facilitair Bedrijf en Rabobank ICT tekenden hiervoor onlangs een contract met Canon. Hybride-apparatuur heeft kopieer-, print-, fax- en scan functionaliteiten ineen. Het moet een grote kostenbespa ring voor de organisatie opleveren. Reden voor aanschaf van hybride-apparatuur is de sterke toename van het papiergebruik voor kopieer apparaten en printers. Het organisatieverbruik ligt op 1.000.000 kilo A4-papier en dat wordt ieder jaar meer. Rabobank Facilitair Bedrijf (Werkplekservices) en Rabo bank ICT (Arcade en Desk topbedrijf) hebben gezocht naar kostenbesparende op lossingen. Ron Huizinga van Werkplekservices: "De bezui niging zit grotendeels in het prijsverschil tussen de print technologie en de hybride technologie. De integrale kostprijs van een hybride print is de helft van een af druk uit een printer. Daarbij is één apparaat met meerdere functionaliteiten qua beheer goedkoper. En omdat we de hybride-apparatuur standaard Rabobank Facilitair Bedrijf, Werkplekservices 1? (030) 216 77 72 actuele behoeften bij de klant, zoals mistransacties bij de gea of het verlengen van de hypotheek. Banken wordt afgeraden in de tweede helft van dit jaar eigen lokale (marktbewerkings)activitei- ten te ontwikkelen. Alle rele- Marktmanagement heeft de planning van de marktbe werkingsactiviteiten voor de tweede helft van 2001 veran derd. Redenen zijn reacties van banken en ontwikkelin gen bij de concurrentie. het gebied van internetban- kieren krijgt de campagne De Virtuele Rabobank een vervolg in de tweede helft van 2001. In de campagne Pensioenen, die 30 augustus start, ligt de nadruk op de mogelijkheid om het nieuwe De wijzigingen hebben vooral gevolgen voor de cam pagnespeerpunten Virtuele Rabobank en Pensioenen. Vanwege de concurrentie op product 'Nu Later' af te nemen via de directe kanalen. Event Driven Marketing (EDM)-acties gaan gewoon door. Ze spelen immers in op RaboConnect zoekt ervaren bedrijvenadviseurs, mede werkers commerciële binnendienst Financieel Advies en Huis 8c Hypotheekadvies en kredietbeoordelaars. Zij voorzien in de vraag naar tijdelijke mensen. Op 1 augustus traden de eerste kredietbeoordelaars bij RaboConnect in dienst. vante informatie op het RaboWeb, alle segmenten, Informatie, Marktbewerking is aangepast. Meer gegevens zijn ver krijgbaar via de relevante kenniscentra. Deze staan ver meld op de Planner Integrale Marktbewerking. Van Ginkel: "We nemen de tijd om klanten te helpen". De internetzuil op kantoor Vleuten van Rabobank Nedersticht was amper uit de doos, of de eerste bezoekers wilden er al mee werken. Gelijk met zo'n twintig andere banken kreeg het kantoor de zuil vorige week in huis. Cliëntadviseur Nancy van Ginkel is trots op het nieuw ste snufje. "Veel klanten heb ben een contract om te inter- netbankieren, maar doen het nog niet. Nu kunnen we ze laten zien hoe het werkt. En wie thuis geen aansluiting heeft, kan nu ook profiteren van het internetsparen." Naast sparen kan de clientè le ook on line reizen boeken, beleggen en virtueel winke len. Met name voor oudere klanten lijkt het allemaal wat veel. Eerst de pinpas, toen de chipknip, telebankieren, de Rabofoon en nu de internet zuil. "Het is heel belangrijk hoe je vernieuwingen presen teert", zegt Van Ginkel. "Wij nemen alle tijd om mensen te vertellen wat ze ergens mee kunnen en we helpen ze ook uitgebreid. Als er al weer stand is, duurt dat vaak maar kort." Naast klanten zullen ook Van Ginkel en haar collega's profiteren van de internetzuil. Het zal ze veel tijd gaan schelen. "Maar ik denk dat dat pas over zo'n anderhalf jaar zal spelen. Eerst moeten we tijd investe ren in het geven van uitleg en begeleiding." De internetzuil is te bestel len in de RaboShop. Redenen van de behoefte aan meer menskracht zijn ontwikkelingen in de markt en het grotere accent dat risi comanagement heeft gekre gen. Naar aanleiding van dat laatste is uitbreiding van het aantal tijdelijke kredietbeoor delaars noodzakelijk. Mede werkers van RaboConnect worden in heel Nederland ingezet. Een grote mate van mobiliteit is dan ook essen tieel voor potentiële kandida ten. Meer informatie over de vacatures bij RaboConnect staat op het RaboWeb, alle segmentsites, Persoonlijk, Medewerker, Rails, Vacatu res, RaboConnect. Banken die tijdelijke extra capaciteit wil len aanvragen, kunnen terecht bij de matchingscoördinator. Matchingscoördinator RaboConnect De mediacampagne voor het nieuwe pensioenproduct Nu 8c Later start op maandag 30 augustus. Het lokale actiemateriaal is te bestellen tot 10 augustus. Inschrijven voor de mailing kan tot 17 augustus. "S (073) 657 47 56 In de campagne wordt ge werkt met een actieaanbod van duizend gulden bij het afsluiten van een overeen komst. Dit geldt alleen voor leden en potentiële leden en gebeurt zoveel mogelijk via de directe kanalen. De ban ken kunnen ook afsluiten via het programma VOS. Meer informatie over de nieuwe campagne staat op het RaboWeb, Financieel Advies, Informatie, Marktbe werking, Acties levensverze keringen, overige acties. De actiematerialen zijn te bestellen via de Special- pagina in de RaboShop. Kenniscentrum Financieel Advies •0" (040) 217 70 07 UUI7FM

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2001 | | pagina 1