i3 °7 Banken beginnen natuurlijk niet op nul DLL bestelt in RaboShop Floriade-kalender rm\ 2 0 0 1 'Advies in Actie'hulp bij invoering segmentformule FA en Bedrijven Floriade Technische problemen met het RaboWeb Jaarverslag Rabobank Pensioenfonds 2000 Voortaan rechtstreeks mailen met klanten Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 965 Week 28 Vrijdag 13 juli Directoraat Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040) 219 55 55 Na een pilot bij zeven lokale banken is het programma 'Advies in Actie' nu landelijk beschikbaar. Het nieuwe pro gramma ondersteunt de invoering van de segmentformule en de organisatie daarvan bij de segmenten Financieel Advies (FA) en Bedrijven. De uiteindelijke doelstelling van 'Advies in Actie' is verbetering van de klant- en de mede- werkerswaarde en de financiële stabiliteit. 'Advies in Actie' is het resultaat van de vergelijking van 'FA in Change' en 'Be drijven in Beweging'. Rob van der Beijl, Manager Ad vies in Actie van Rabobank Nederland: "In de praktijk waren er nogal wat overeen komsten. Dit had onder meer te maken met het feit dat er bij de bediening in beide segmenten onder scheid wordt gemaakt tus sen klanten met complexe en minder complexe behoef ten. Verder hebben we de structuur van het nieuwe De Lage Landen (DLL) gaat als eerste gelieerde instelling voor haar tien Nederlandse werkmaatschappijen kan toorartikelen hestellen in de RaboShop. De Rabobank- dochter sloot hiervoor giste ren een overeenkomst met Fysieke Distributie in Best. Eerder deze maand is een pilot afgesloten bij DLL. Onderzocht is onder meer of het assortiment, de levertij den en de logistiek van de RaboShop voldoen aan de wensen van de gebruikers. Gebleken is dat vooral de automatische doorbelasting een groot pluspunt is. Tot nu toe had DLL, met een jaaromzet van zo'n 250.000,- aan kantoorar tikelen, te maken met onge veer 1.000 facturen op jaar basis van een externe leve- programma op 'Resultaat gericht Sturen' afgestemd." Het nieuwe traject bestaat uit een Kernprogramma, een Verdiepingsprogramma en een Verbeterprogramma. Onderdelen van het Kern programma zijn rolbewust managen en een markt- en een inrichtingsplan. In het daarop volgende Verdiepings programma worden de rol len en de verandercapaciteit van de medewerkers vastge steld. Het Verbeterprogram ma tenslotte ondersteunt managers, adviseurs, assis tent-adviseurs en medewer kers commerciële binnen dienst bij het rolgericht te werk gaan. "Het is natuurlijk niet zo dat banken op nul begin nen", licht Van der Beijl toe. "Meestal zijn er wel markt bewerkingsplannen, maar de resultaten blijven vaak achter bij de doelstellingen. Ook is de taakverdeling tus sen segmenten en de buiten en de binnendienst vaak nog niet optimaal, bijvoorbeeld bij de benadering van direc teuren-grootaandeelhouders. Hij adviseert 'Advies in Actie' vooral aan segmenten die hun doelstellingen niet halen, hun prestaties willen verbeteren of die betrokken zijn bij een fusietraject tus sen banken. Voor het zelf uitvoeren van Alle medewerkers van de Rabobank ontvangen uiter lijk vandaag op hun werk plek een verkort Jaarverslag Rabobank Pensioenfonds over 2000. In de uitgave onder meer aandacht voor de beleggingsresultaten en de introductie van een nieu- Alles op en rondom de Floriade 2002 komt in de Floriade-kalender. De kalen der voor de komende ander half jaar staat op het Rabo- Web en wordt regelmatig geactualiseerd. Het nieuwe hulpmiddel geeft een overzicht van acti viteiten die betrekking heb ben op de Floriade en de mogelijke integratie met andere projecten in 2002. Veelal wordt vermeld hoe meer informatie kan worden verkregen. Rabobank is First Founder van: *2002? feel the art of nature De kalender staat op alle segmentsites, kolom Per soonlijk, Organisatie, PR en Sponsoring, Floriade, Actu eel en op de Communicatie site. Knooppunt Floriade 1? (030) 216 20 02 'Advies in Actie' is een hand boek ontwikkeld. Banken kunnen daarnaast voor de begeleiding een beroep doen op een adviseur. De verander- manager kan banken nader informeren over het traject. Een programmabrochure met inschrijfformulier staat op het RaboWeb, Financieel Advies en Bedrijven, Infor matie, Beleid en Organisatie. Door technische pro blemen waren de Rabo- krantartikelen en nieuwe informatie gisteren pas laat op het RaboWeb be schikbaar. Er wordt op dit moment nog gewerkt aan een oplossing. Dit kan betekenen dat nieuwe artikelen en documenten pas in de loop van van daag of maandag gepu bliceerd worden. we pensioenregeling - PR 2001 - in het najaar. Het uit gebreide jaarverslag van het Pensioenfonds is binnenkort via www.rabobankgroep.nl/ jaarverslag te raadplegen. Rabobank Pensioenfonds •s (050) 523 57 77 Drievoudig Touretappewin- naar Erik Dekker die vanaf bet erepodium de lucht in schiet om te tonen hoe hoog (4,6%) de rente van Rabo InternetSparen is. Dat is te zien in het reclamespotje dat vanaf maandag op verschil lende Nederlandstalige televi siezenders wordt getoond. Het filmpje werd vorige week geschoten na de Tourploeg- presentatie. RTL-nieuws vond de opnames zo aardig, dat ze er zelfs een item van maakte voor de avonduitzending. Dekker prijst InternetSparen aan tot en met zondag 29 juli, de dag dat het peloton arriveert in Parijs. Het uit zendschema staat op de Com municatiesite op het Rabo Web. Met RaboMail fase3 kunnen medewerkers van lokale banken rechtstreeks e-mailen met klanten. De voorberei dingen voor de invoering kunnen maandag van start. Externe e-mail op de werkplek past in het beleid van de Rabobank om nieuwe media als Internet en e-mail in te zet ten bij het leveren van klantwaarde. Een proef met de nieuwe toepassing bij veertien ban ken is succesvol afgesloten. Het managementteam van iedere bank ontvangt maan dag een brief met tips en adviezen over de wijze van invoering. Zo is een benade ring vanuit de commercie en niet vanuit de techniek gewenst. Voorgesteld wordt om binnen elke bank een projectgroep in te stellen waarin alle afdelingen zijn vertegenwoordigd die con tact hebben met de klant. Ook wordt het belang benadrukt om de conse quenties van externe e-mail goed in kaart te brengen, voordat de toepassing wordt geactiveerd. Bekend moet bijvoorbeeld zijn wat wel en niet aan klanten mag wor den gemaild. Het draaiboek en andere hulpmiddelen voor de lokale projectgroep komen begin volgende week op het RaboWeb. ServiceDesk Arcade "S (030) 215 33 33

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2001 | | pagina 1