23 °3 'De hypotheek wordt een feest' 10.000 Rabox®en per week Rabobank steunt agrarische bedrijven na uitbraak MKZ Systeem Globa op 26 maart in de lucht 2 0 0 1 Met Jan des Bouvrie naar marktaandeel van 25% Banken langer open rond de jaarwisseling Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 949 Week 12 Vrijdag 23 maart Marktbewerking&Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040) 219 55 55 Wie zijn woonwensen in vervulling wil zien gaan, moet bij de Rabobank zijn. Voor de hypotheek, maar ook voor alle andere zaken die te maken hebben met het kopen, ver bouwen en inrichten van een huis. Die boodschap verkon digt de Rabobank samen met Jan des Bouvrie vanaf mei in de campagne 'Wonen'. Gisteren werden bijna vierhonderd managers Huis Hypotheekadvies geïnformeerd. Centraal tijdens de thema dag 'Wonen' stonden het Strategisch Plan Wonen 2001- 2003 en de samenwer king met Jan des Bouvrie. Voorlopig houdt de samen werking in dat klanten een boek krijgen van Des Bouvrie en kans maken op een inrich tingsadvies. In de toekomst volgt verdere uitdieping, met als doel dat 'het selecteren van de hypotheek net zo'n feest wordt als het uitzoeken van gordijnen.' De hernieuwde aandacht voor hypotheekklanten is niet vreemd. Gemiddeld nemen ze 4,1 producten af, tweemaal zoveel als niet-hypotheek- klanten. Daarnaast zijn ze vaak levenslange bankrelaties. "Onze ambitie is dat we de beste koop bieden, eerder met De Rabox® wordt steeds populairder. Op dit moment komen er wekelijks 10.000 aanvragen binnen, een nieuw record sinds de intro ductie. Dit is vooral te dan ken aan de follow-up cam pagne die 1 maart begon. Daarin zijn klanten uit de best scorende doelgroepen van afgelopen najaar nog maals actief benaderd. Dat zijn klanten met een Rabo TotaalPakket, studenten en klein zakelijke klanten met inefficiënt betalingsverkeer. Studenten zorgden met een response van ruim 7% voor de grootste bijdrage aan het succes. Driehonderd toonbankbedrijven in en rond Roermond kregen bij de uitnodiging voor een euroseminar een taart cadeau. Het resul taat was volgens Harrie Kleukers van de europrojectgroep ver bluffend: een score van bijna honderd procent en vier keer een volle zaal. De ondernemers kregen informatie over het europroof maken van hun bedrijf. Wat vooral aansprak waren realistische kassa-scènes over de overgang naar de euro. Daaruit bleek hoe snel er verwarring en daardoor stagnatie kan ontstaan. De taart mailing is uiteraard opgenomen in het media- en middelenplan van PR Communicatie van de Roermondse bank. de klant in contact komen, ons als marktleider gedragen en ons onderscheidend opstel len", vatte segmentmanager Jules Coenen het Strategisch Plan samen. "Tot 1 mei gaan we door met onze prijscam- pagne. Daarna komt het thema wonen aan bod, waar bij centraal staat dat de klant geen behoefte heeft aan een hypotheek, maar aan wonen in het algemeen. Pakketten voor specifieke doelgroepen spelen daarop in. Het eerste is het nieuwbouwpakket voor klanten van 25-40 jaar die in een Vinex-locatie gaan wo nen." Volgens het Strategisch Plan moet dit alles leiden tot een marktaandeel van 22,5% eind 2001 en tenminste 25% eind 2003. Coenen: "Omgere kend komt dat neer op jaar lijks twee extra hypotheken per bank per maand." Het Strategisch Plan staat op het RaboWeb, Huis&Hypotheek- advies, Informatie, Beleid, Marktbewerking, Landelijk. Banken zijn rond de jaar wisseling langer open om het MKB tijdig van euro's te voorzien. Het Nationaal Forum Euro stelde hier voor een gedragslijn op. Het Europrojectbureau werkt aan een draaiboek voor lokale banken. Een uitgebreidere versie van dit artikel staat op het RaboWeb. Rabobank Hilversum verkocht afgelopen week het 600.000ste Rabo TotaalPakket. De gelukkige kreeg een VIP-reis voor twee personen naar de Cbampions League finale in Milaan. Dat de klant uit Hilversum komt, is niet toevallig. Bij deze bank heeft 25% van de klanten een Rabo TotaalPakket, landelijk is dit 12%. Eerder deze week lichtte Ronald van Loon van de bank op het RaboWeb toe waaraan dit succes is te danken. Ook op de zakelijke markt deze week een succes. Rabobank 's Hertogenbosch e.O. verkocht het 100.000ste pakket Rabo Telebankieren Extra. Een bericht daarover staat vandaag op het RaboWeb. Het staat in een persbericht en directeur Henk van de Kerk zei het op de radio: de Rabobank helpt haar leden deze moeilijke periode door. Maar hoe gaat dat in de praktijk? Hans Gerritzen, agrarisch relatiebeheerder bij Rabo bank Olst, en zijn collega's zijn al ruim drie weken niet op een agrarisch bedrijf ge weest. Bankzaken worden telefonisch of per post gere geld. Het bedrijf in Olst waar MKZ heerst, is een relatie van de bank, net als zo'n 95% van alle agrarische bedrijven in het werkgebied. Gerritzen: "Je kunt nu in praktisch opzicht weinig doen. Wel kunnen we morele steun geven en laten merken dat we ons betrokken voelen. Wij bellen momenteel de bedrijven die rond het besmette bedrijf liggen en geruimd moeten worden. Je moet niet denken: die hebben nu wel andere dingen aan hun hoofd. Als je ze ook maar enigszins gerust kunt stellen, vind ik dat onze taak." Als het vervoersverbod na 72 uur wordt opgeheven, hoopt hij dat de schade meevalt. "Je praat dan over de melk van één of twee dagen die in de put is verdwenen. Bovendien krijgen bedrijven die geruimd worden van de overheid een vergoeding voor de vernietig de dieren." Hoeveel kantoren heeft een bepaalde bank en hoe is de directie ervan opgebouwd? Antwoord op deze vra gen is vanaf maandag te krijgen via Globa, een nieuw systeem met gege vens van banken. Globa komt in plaats van 'Adresgegevens Lokale Banken' op het Rabo Web, in de kolom Orga nisatie. Globa geeft ook infor matie over verzorgings- punten van de bank, producten en diensten, werkgebieden en open stellingstijden. OMl W*fiaeU' ,v*we*"0"",T

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2001 | | pagina 1