c>9 03 Marktleiderschap centraal in nieuwe campagne rond Virtuele Rabobank Allochtonen: klanten om rekening mee te houden 2001 Fusie Interpolis en Relan beklonken Eigen Webrubriek voor Diversiteit Chatten met Hans Smits over jaarcijfers Rabobank en de Nationale Toekomstprijs Samen energie inkopen spreekt aan Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 947 Week 10 Vrijdag 9 maart Marktbewerking&Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040) 219 55 55 De Rabobank start halverwege deze maand weer een campagne rond de virtuele bank. Belangrijkste boodschap is dat de Rabobank marktleider is op het terrein van virtueel bankieren. De campagne bestaat uit twee delen. Enerzijds komen er advertenties met feiten over de Virtuele Rabobank, anderzijds komen er uitingen waarin nieuwe producten centraal staan. Bij de eerste variant kan worden gedacht aan boodschappen als 'Virtu ele Rabobank heeft ruim 1 miljoen actieve klanten' of '100.000 Internet Spaarreke ningen geopend'. In de pro ductadvertentie is aandacht voor On line beleggen, E- berichten en Rabo Tele bankieren Extra. Ook wordt een radiocommercial uitge zonden en komen er banners en buttons op Internetsites. particuliere als zakelijke klanten geven de Rabox® het rapportcijfer 7,7. Ze zijn vooral tevreden over het gemak en de snelheid waar mee bankzaken nu te regelen zijn en over het feit dat ze nu minder vaak naar de bank hoeven. Belangrijkste doel van de campagne is om extra leads te genereren voor de Rabox®. Informatie over de campagne staat op het RaboWeb, Informatie, Bedieningscon cepten, Virtuele Rabobank, Algemeen. Uit recent onderzoek blijkt dat ruim 90% van de parti culiere klanten zegt dat Internetbankieren goed tot zeer goed bevalt. Bij zakelijke klanten is dit 88%. Zowel De besprekingen tussen Interpolis en Relan over de vorig jaar aangekon digde fusieplannen zijn afgerond. De verwach ting is dat de holding Interpolis-Relan op 1 juli wordt opgericht. Meer informatie staat op het RaboWeb, kolom Nieuws, Persberichten. Een allochtoon is slecht opgeleid, donker, islamitisch en crimineel. Dat beeld hebben veel mensen nog steeds van allochtonen. "Niets is minder waar", stelt George Chuzischvili van Bureau Diversiteit. "Deze medelanders zijn interessante potentiële klanten. Vorig jaar hadden ze samen een besteedbaar inkomen van bijna 25 miljard." maar werpt op den duur echt vruchten af." Meer informa tie staat in de nieuwe rubriek op het RaboWeb, Persoon lijk, Organisatie, Diversiteit. De Rabobank Groep pre senteert maandag 12 maart de cijfers over 2000. De pers conferentie begint om 10.00 uur en is voor het eerst live te volgen via de Internetsite van de Rabobank Groep (www. rabobankgroep.nl). Ook nieuw is dat medewer kers tussen 12.00 en 13.00 uur persoonlijk kunnen chat ten met hoofddirectievoorzit ter Hans Smits. Het chatten kan via de site van de Rabobank Groep en ook via de site van Business News Radio (www.thefloor.nl). Het persbericht over de jaarcijfers verschijnt in de loop van maandag op het RaboWeb. Verder komt er een extra edi tie van GroepsNieuws uit. 'Wilt krijg jij straks allemaal op je bordjeDie tekst prijkte dinsdag op bet ontbijtbordje van enkele duizenden ICT'ers binnen de Rabobank Groep. Ze werden zo opgeroepen om als ambassadeur mee te werken aan de grootscheepse ICT- wervingscampagne, die in april start. Aan de campagne doen vijf bedrijfsonderdelen van de Rabobank Groep mee. Het idee is dat geïnteresseerde ICT'ers worden uitgenodigd voor een informeel gesprek met een ICT'er van de Rabobank Groep. Een uitgebreider bericht over te campagne is woensdag op het RaboWeb gepubliceerd. Over vijftien jaar is één van de vijf bewoners van Neder land van allochtone afkomst. En nu is bijvoorbeeld al 42% van de Rotterdammers geen geboren Nederlander. "Ban ken die deze groep links laten liggen, snijden zichzelf uitein delijk in de vingers", stelt de econoom uit Georgië. Bijna twee jaar geleden werd bin nen Rabobank Nederland het Bureau Diversiteit opge richt. Chuzischvili leidt de activiteit. Hij vindt dat de Rabobank zich ontwikkelt tot een bank die midden in de multiculturele samenleving staat. "Steeds meer lokale banken komen met initiatie ven gericht op allochtonen. Dat varieert van een avond voor ondernemers tot een cur sus voor medewerkers over interculturele communicatie. Volgens Chuzischvili is het het beste om diversiteit tege lijkertijd te implementeren in commerciële activiteiten, communicatie, maatschappe lijke activiteiten én het P&O- beleid. "Als je alleen iets wilt verkopen, kom je niet geloof waardig over en leveren je investeringen nauwelijks iets op. Diversiteit op alle gebie den tegelijk implementeren kost misschien meer tijd, Rabobank Nederland werkt de komende vijf jaar samen met de Stichting Nationale Toekomstprijs. De stichting heeft tot doel het begrip 'duurzaam' tastbaar en hanteerbaar te maken voor een groot publiek. Dat sluit goed aan bij de maatschap pelijke positionering van de lokale Rabobanken. De nadruk binnen de samenwerking ligt op lokale Comités van de Toekomst. Deze comités organiseren activiteiten rond projecten voor een duurzame en recht vaardige samenleving. Lokale banken kunnen plaats nemen in zo'n comité. Het biedt een platform waar praktische maatschappelijke en duurza me activiteiten samenkomen. Diverse Rabobanken heb ben vorig jaar samengewerkt met de Stichting Nationale Toekomstprijs, zoals Berkel- IJssel en Rotterdam. Hun ervaringen staan op het Rabo Web, Persoonlijk, Organisa tie, Duurzame Ontwikkeling, Duurzame Ontwikkeling, Lokaal, Toekomst, Comité Daar staan ook een draai boek van de Stichting en een stappenplan van Rabobank Berkel-IJssel. 'Synergie in energie in koop', het project van Dienst Concern Inkoop en Progress slaat aan. 25% Van de lokale banken heeft zich al aange meld om vanaf 1 januari 2002 samen energie in te kopen. Banken met een aansluiting groter dan 3x80 ampère - zo'n 100.000 kWh/per jaar bij een bedrijfstijd van 2000 uur - die mee willen doen, kunnen zich tot 15 maart melden. Meer informatie en een in schrijfformulier staan op het RaboWeb, Bedrijfsvoering, Informatie, Facility Manage ment, Facility Management.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2001 | | pagina 1