Ledenwervingscampagne maandag van start 02 02 Nieuwe ledenproduct: Rabo Groene Ledenobligatie Energiesamen inkopen bespaart zeker 10% Progress vraagt hulp medewerkers lokale banken Ruim 100.000 Rabo InternetSpaarrekeningen 2 0 0 1 Op naar 1,2 miljoen leden Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 942 Week 5 Vrijdag 2 februari Marktbewerking&Communicatie Interne Communicatie Eindhoven/EN 569 Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 Rabomail: fm.rn.interne media Bezorging: (040) 219 55 55 De Rabobank start volgende week met de grootste leden wervingscampagne die ooit in Nederland is gevoerd. Doel is om eind 2002 een ledenbestand van 1,2 miljoen te hebben. Op dit moment staat de teller op 548.216. Na een periode waarin intensief gecommuniceerd is over het Ledenprogramma, is aanstaande maandag de interne aftrap op de lokale banken. Deze bestaat uit door de banken zelf georga niseerde bijeenkomsten waar in samen wordt gekeken naar een videoband en waarin het eerste exemplaar van het magazine 'U' wordt uitgereikt. De videobanden (per kan toor één) en de magazines arriveren vandaag op de bank. De video wordt gepresen teerd door Dieuwertje Blok. In het ruim vijftien minuten durende programma wor den alle aspecten van het Ledenprogramma belicht. Aan het woord komen onder meer Hans Smits, een lokale bankdirecteur en ver schillende medewerkers en leden. "Het advies luidt om de film maandag met alle personeels leden te bekijken", zegt Kristel Molenkamp, namens Interne Communicatie Advies betrokken bij de aftrap. "Dan creëren we namelijk een bijzonder moment, waarop alle 42.000 collega's op dezelfde dag lokaal aan de aftrapbijeenkomst deel nemen. Daarnaast is het ook uit praktisch oogpunt wen selijk. Wie naar aanleiding van de video of 'U' nog vra gen heeft, kan die dan nog stellen voordat de klant 'U' heeft ontvangen." Het magazine 'U' arriveert op 9 en 10 februari bij be tekenisvolle klanten en leden thuis. Zij zien dan voor het eerst de diverse aanbiedingen die de Rabo bank speciaal aan leden doet, zoals de Rabo Groene Ledenobligatie. Daags na het verschijnen van het magazine start de externe communicatiecam pagne. Deze bestaat uit een Abri-campagne en adver tenties in landelijke en regio nale dagbladen. Deze cam pagne duurt van 13 tot en met 20 februari. Banken kunnen de campagne lokaal ondersteunen met de bank- halposter, die 8 februari Speciaal voor leden van de Rabobank Groep introduceert de Rabo Groen Bank de Rabo Groene Ledenobligatie. Dit ledenproduct wordt aangeboden via het nieuwe magazine U. Klanten kunnen via een bestelkaart uit het magazine aangeven dat ze geïnteresseerd zijn in dit ledenproduct. Op de emissie kan worden inge schreven van 9 februari tot en met 30 maart 15.00 uur. De maximale omvang van de emis sie bedraagt 150 miljoen euro. De Rabo Groene Leden obligatie heeft een aantrekke lijke vaste rente van 2,4% en een looptijd van drie jaar. Beltggen in het nieuwe leden product is vooral interessant vanwege een aantal fiscale voordelen. In de emissie handleiding en het product- vel voor de klant wordt hier op uitgebreid ingegaan. Feestelijk spatte de champagnefles uiteen bij de doop van het 2.420 ton grote zeeschip Aegir. Rabobank Noordwest Friesland financierde samen met onder andere Rabobank Shipping de bouw van dit schip. De Aegir is inmiddels overgedragen aan de eigenaar CV Scheepvaartonderneming Aegir. Rabobank Noordwest Friesland benaderde voor onder steuning in de financiering Rabobank Shipping, een exper tisecentrum op het gebied van scheepvaart. Dit centrum is eind 1999 ontstaan na de verkoop van Nedship en is onder deel van Rabobank Nederland Grootbedrijf. Naast het financieren van schepen, adviseren en ondersteunen zij lokale banken. In het recente verleden zijn goede ervaringen opgedaan met implementaties waarbij medewerkers van lokale banken en Rabobank Neder land samen werkzaamheden te hand namen. Reden om op zoek te gaan naar mensen uit het veld die actief willen zijn bij de grootschalige implementatie van de Progress verbeter- voorstellen. Op korte ter mijn worden lokale bank medewerkers gezocht ter assistentie bij de nul-meting van de verbetervoorstellen Progress. Meer informatie staat als aanvullend docu ment bij dit artikel op het RaboWeb. Dienst Concern Inkoop (DCI) en Progress zijn het project 'Synergie in energie inkoop' gestart. De energiemarkt van elek triciteit komt per 1 januari 2002 vrij voor bedrijven met aan sluitingen groter dan 3 x 80 ampère. Dat is zo'n 100.000 kWh/per jaar bij een bedrijfstijd van 2000 uur. Dit betekent dat de meeste banken zelf elektrische energie kunnen gaan kopen. Ruim 100.000 klanten hebben in de afgelopen drie maan den een Rabo InternetSpaarrekening geopend. In totaal is daarop al voor ruim drie miljard gulden ingelegd. Rabo InternetSparen werd op 16 oktober geïntroduceerd. Het product was meteen populair. Binnen een maand tijd waren er al 25.000 Inter net Spaarrekeningen geopend. Dat aantal is nu dus vervier voudigd. Afgelopen vrijdag werd de 100.000ste geo pend, deze week staat de tel ler alweer op 105.000 stuks. Overigens komt driekwart van de InternetSpaarreke ningen voort uit omzettin gen van bestaande spaarre keningen. Daarmee is een aanzienlijk deel van deze middelen behouden geble ven voor de Rabobank. Om zo goed mogelijk gebruik te maken van de vrije markt wil DCI centraal energie gaan inkopen voor lokale banken en andere onderdelen van de Rabobank Groep. De groepsbesparing wordt geschat op minstens 6,5 miljoen gulden per jaar. Er is overcapaciteit op de energiemarkt. Dat betekent een gevecht om marktaan deel. Een klant die veel elek triciteit afneemt, is interes sant voor potentiële leveran ciers. Daardoor kan de onderhandelingsdruk worden opgevoerd en ontstaat een voordelige prijs. Banken die mee willen doen, wordt gevraagd dat voor 15 maart aan te geven. Meer informatie, een in schrijfformulier én een op- zeggingsbrief voor het huidige energiebedrijf staan op het RaboWeb, Bedrijfsvoering, Informatie, Facility Manage ment, Facility Management.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2001 | | pagina 1