'Najaarsoffensief hypotheken een schot in de roos' Alle banken op N0FA Marktmanagement geeft communicatie met lokale banken een nieuwe impuls CAAR STEEDS PROFESSIONELER' Rabofacet verder als Rabobank IQ en Rabobank Facilitair Bedrijf 2 0 0 0 27io Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 929 Week 43 Vrijdag 27 oktober Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EN 569 Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 Rabomail: lnterne_media fu@comm_abJ)1 @wab Bezorging: (040) 219 55 55 Banken zijn laaiend enthousiast over het deze week in gezette najaarsoffensief hypotheken. Dat blijkt uit reacties die Jan Smits, segmentmanager Financieel en Huis Hypotheekadvies, deze week ontving. "Bij veel banken staat de telefoon roodgloeiend." Eén van de enthousiaste banken is Rabobank Eindho ven. Segmentmanager Frans Sijbers: "Het najaarsoffensief is een schot in de roos. Het is de hele week al een komen en gaan van klanten. En er is zelfs een klant die alles al bij een concurrent had geregeld, maar uiteindelijk toch voor ons heeft gekozen." Ook Arnhem plukt de vruchten van het najaars offensief. Binnendienstmede werker Eva Fudala: "Het is een stuk drukker en boven dien heeft ook een aantal makelaars aangegeven dat ze weer met ons willen samen werken. Die samenwerking was eerder opgezegd omdat wij volgens hen te duur Segmentmanager Gerrit Wachtmeester van de bank Emmen tenslotte: "Het is lang geleden dat we als bank zo positief in de publiciteit zijn gekomen. Het doet ons imago bij de klant goed. Bovendien is de actie slim. De hypotheek is immers een centraal product dat vaak leidt tot een hechte relatie met de klant." De positieve reacties klin ken Smits als muziek in de oren. "Blijkbaar hebben we een goede demarrage ingezet en zijn we weg uit het pelo ton. Nu is het zaak om die voorsprong vast te houden en om te zetten in een hoger marktaandeel. Maar daar over heb ik -zeker na al die positieve reacties- een goed Rabobank ICT heeft drie aandachtsgebieden: Informa tisering, Infra Services en Directe Kanalen. Informati sering is verantwoordelijk voor de totale levenscyclus van alle applicaties die Rabobank ICT ontwikkelt. Infra Services zorgt voor de continuïteit van de infra structuur achter de com municatie- en informatiesys temen, zoals e-mail- en telefoonverkeer, netwerken, mainframes en servers. Directe Kanalen speelt een belangrijke rol bij het actie programma van De Virtuele Rabobank, door ontwikke ling en beheer van onder meer het call center, de Rabofoon en Internetsites. Rabobank Facilitair Bedrijf, dat bestaat uit de onderde len Werkplekservices en Fy sieke Distributie, is verant woordelijk voor de logistie ke diensten binnen de Rabo bank Groep, zoals de Rabo- Shop, postzaken en trans port. De splitsing heeft geen gevolgen voor telefoonnum mers en adressen. Banken met vragen kunnen bellen met (030) 215 47 50. Rente spaarhypotheek 5 jaar vast: gevoel." Komende week peilt onderzoeksbureau Forum de mening van banken én klan ten over de actie. De invoering van het Nieuwe Ontwerp voor de Financiële Administratie (NOFA-1) is gereed. Deze week stapte Rabobank Sint-Michielsgestel-Den Dungen als laatste over op NOFA. Daardoor hebben alle banken nu een moderne financiële administratie. Met NOFA kunnen ban ken online wijzigingen door voeren in de boekhoudkun dige administratie en snel en eenvoudig gegevens opha len. De mogelijkheden van het systeem nemen boven dien nog toe. Opdrachtgever Benedetto Paijmans: "De ba sis voor een nieuwe Planning Control methodiek is gelegd. Met NOFA-2 en 3 Rabofacet wordt per 1 november gesplitst in Rabobank ICT en Rabobank Facilitair Bedrijf. Doel van de organisa tieverandering is het beter afstemmen van de activiteiten op de vraag binnen de Rabobank Groep. Het Medewerker Waarde- plan, de Rabobank-CAO en medezeggenschap. Die onder werpen prijkten gisteren op de agenda van de honderdste CAAR-vergadering. "De items worden steeds belangrijker", constateert Wim Meijer, voor zitter van de Raad van Beheer en van de CAAR. "En de wijze waarop ze worden benaderd is steeds professioneler. De invloed van de CAAR neemt toe." Jan van den Bogaard, voorzitter van de werkne mersdelegatie, merkt dat de CAAR-adviezen serieus wor den genomen. "Wij gaan beter met de onderwerpen om en onze communicatie met de achterban is verbeterd. De CAAR begint te leven. Zo hebben zich voor de komen de verkiezingen een record aantal kandidaten aange meld." Een uitgebreide versie van dit bericht staat op het RaboWeb. bouwen we dat verder uit. Dan verdwijnen oude syste men en nemen de back office werkzaamheden af." Over het invoeringstraject is Paijmans tevreden: "Er waren weinig problemen, mede omdat we al vroeg kozen voor kwaliteit in plaats van snelheid. Daar naast speelden de banken een belangrijke rol, zowel bij de ontwikkeling als bij de implementatie. Zo fun geerden de vroege NOFA- banken als vraagbaak voor de rest. Verder is NOFA een kwalitatief goed en stabiel product met veel mogelijk heden. Het maakt bovenlo kale samenwerking op het gebied van financiële admi nistratie mogelijk. Daarmee zijn de eerste banken inmid dels al gestart." Informatie over NOFA staat op het RaboWeb, Bedrijfsvoering, Informatie, Planning Control, NOFA. Marktmanagement gaat banken structureler op de hoog te houden van ontwikkelingen binnen dit onderdeel van Rabobank Nederland Aangesloten Banken. De diverse een heden stellen zich volgende week in een informatiewaaier voor. Een week later staat het eerste Marktmanagement Journaal op het RaboWeb. De doelstelling van Markt management is het invulling geven aan de persoonlijke adviesbank door het ont wikkelen van formules waarmee de juiste produc ten en diensten op het juiste moment bij de juiste klanten komen, op de juiste manier én tegen de juiste prijs. Karei Plasman, directeur Marktmanagement RNAB, ziet de informatiewaaier als een hernieuwde kennisma king en het begin van een vernieuwde samenwerking met de banken. De waaier wordt verstuurd naar direc teuren en MT-leden van lokale banken en leiding gevenden bij RNAB en de regiokantoren. De Marktmanagement Journaals verschijnen één a twee keer per maand op het RaboWeb. Ze bevatten de voor lokale banken interes sante 'highlights' uit de ver gaderingen van de leiding van Marktmanagement. Hoe de Rabobank een persoonlijke adviesbank wordt, staat in Distri butie 2000plus. Dit be leidsplan staat centraal in een speciale editie van de Rabokrant op 1 no vember. In de special ver der onder meer aandacht voor de rol van de een heid Implementatie.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1