'Veertiende maand'voor alle medewerkers Rabobank Groep Lokale banken waarderen keuze sponsorprojecten Rabobank Nederland De Virtuele Rabobank: Campagne maandag van start 2000 Prijsvraag Brei! Rik op den Brouw directeur Rabofacet I3io Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 927 Week 41 Vrijdag 1 3 oktober Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EN 569 Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 Rabomail: lnterne_media fu@comm_ab_01 @wab Bezorging: (040) 219 55 55 Als de resultaten van de Rabobank Groep daar aanleiding toe geven, ontvangen alle medewerkers eind volgend jaar een geldelijke bonus. Daarover sprak de Centrale kringver gadering deze week. Gedacht wordt aan ongeveer 1.000 euro voor iedere medewerker. Het zogenoemde Mede werker Waardeplan is voort gekomen uit de eerste eigen Rabobank-CAO. Het plan beoogt het klant- en resul taatgericht werken te stimu leren en de betrokkenheid bij de organisatie te vergroten. Hoofddirectievoorzitter Hans Smits noemde afgelopen woensdag tijdens de Centrale Kringvergadering (CKV) een belangrijk bijkomend argu ment: 'We kunnen ons met deze extra beloning op de arbeidsmarkt profileren als aantrekkelijke werkgever. En zo makkelijker medewerkers aantrekken en behouden.' De CKV-leden reageerden enthousiast op het plan van een 'veertiende maand'. Over de vraag of er één bonus voor iedereen moet komen of dat er gedifferentieerd moet worden tussen lokale banken en andere groepson- derdelen werd verschillend gedacht. Volgens sommige afgevaardigden is de afstand tussen lokale banken en andere onderdelen te groot voor een uniforme regeling. Anderen noemden juist het kweken van meer groepsge voel als argument om te komen tot één regeling voor alle medewerkers. De Hoofddirectie komt eind dit jaar met een uitge werkt voorstel voor het Medewerker Waardeplan. Verreweg de meeste banken vinden het sponsoren van wiel rennen, hockey, paardensport en de Museumjaarkaart goed passen bij de Rabobank. Dat blijkt uit onderzoek naar de sponsorprojecten van Rabobank Nederland onder 150 bank directeuren en managers Financieel Advies en Bedrijven. het sponsoronderzoek, dat voortaan jaarlijks wordt ge houden, staan op het Rabo- Web, alle segmentsites, kolom Persoonlijk, Organisatie, PR en Sponsoring, Algemeen. Een spijkerbroek, een colbertje en een diplomatenkoffer in abri's in heel Nederland zijn volgende week de 'teasers' voor de merk- en marktbewerkingscampagne De Virtuele Rabobank. De interne campagne start vandaag met een informatieleaflet voor de medewerkers van loka le banken en Rabobank Nederland en krijgt maandag een vervolg met de openstelling van de besloten Internetsite. Aan de introductie van Random Access Banking, zoals de Rabobank de nieu we vorm van Internetban- kieren noemt, is deze week uitgebreid aandacht besteed door de landelijke pers. In de acht weken durende merk en marktbewerkingscampag ne staat dit begrip ook cen traal. Na de afbeeldingen in abri's volgen advertenties in kranten, banners op Inter- Het sponsoren van wiel rennen draagt volgens 81% van de ondervraagden bij aan een dynamisch imago van de Rabobank. Sponsor projecten als hockey en paardensport maken de bank vooral aantrekkelijker voor vermogende particulie ren. Bijna de helft van de geënquêteerden vindt hockey- sponsoring ook het meest geschikt om in beeld te komen bij bedrijfsrelaties. Sponsoring van de Museum jaarkaart zorgt vooral voor de verkoop van meer pro ducten aan bestaande klan ten, meent 43%. Driekwart van de banken haakt in op wielersponso- ring, tweederde op de spon soring van paardensport en 37% op hockeysponsoring. Communicatiemanager Vin cent Pijpers van RNAB tekent bij dat laatste cijfer aan dat Nederland maar 310 hockey verenigingen kent. Daarvan heeft 60% een Rabobank als sponsor. Pijpers vindt de uitkomsten van het onderzoek boven verwachting. "Alle geïnter viewden hechten belang aan sponsoring en relatiemarke ring in het algemeen", licht hij toe. "En de support voor en de kennis van de spon sorprojecten bevestigen de juistheid van de gemaakte keuzes." De uitkomsten van i De prijsvraag over de Olympische Spelen is gewonnen door Ingrid Boon uit Alkmaar. Zij had alle vragen goed en voorspelde op vijf seconden na de juiste tijd van de wielertijdrit. De winnaars en de juiste antwoorden staan op het RaboWeb, kolom Persoonlijk, Organisatie, PR en Sponsoring, Algemeen. De luifels en het dak van de vernieuwde Rabobank Berkel- Enschot/Udenbout zijn voorzien van zonnepanelen. Deze leveren samen 10% van het elektriciteitsverbruik van de bank. Klanten kunnen de opbrengst van de panelen aflezen op een display in de hal en als ze willen, krijgen ze een rond leiding langs de installatie. Scholen kunnen een lespakket over duurzame energie afhalen. Maar de bank gaat nog ver der. Particuliere klanten krijgen bij aanschaf van zonne panelen een subsidie van 200 gulden per stuk met een maxi mum van vier stuks. Zakelijke relaties die investeren in zonne-energie ontvangen van de bank 10% subsidie, met een maximum van 1.000,-. net, radiocommmercials en mailings aan klanten. Op de besloten Internetsite - www.pssst-hier.nl - staat onder meer informatie over ontwikkelingen rond virtu eel bankieren en de visie en de aanpak van de Rabobank. Aan het bezoek van de site is een prijsvraag verbonden. Een samenvatting van de perspublicaties over De Vir tuele Rabobank is te vinden op het RaboWeb, kolom Nieuws, Uit de dagbladen. De algemene gebruikersnaam en toegangscode voor www.pssst- hier.nl - de besloten Internetsite voor medewerkers - staat op het RaboWeb, alle segmentsites, Persoonlijk, Organisatie, De Virtuele Rabobank, Markt bewerking en communicatie. Rik op den Brouw is per 1 januari 2001 benoemd tot directeur Rabofacet. Hij volgt Ralf Dekker op, die per 1 november is benoemd tot lid van de directie van Rabobank International. Op den Brouw komt van Robeco, waar hij sinds 1989 directeur Automatisering is.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1