'Zorgen voor veel trotse en enthousiaste medewerkers' Hulp voor MKB bij export en personeelszorg Rabobank Beurscompetitie in 2001 Interne campagne 'De Virtuele Rabobank' Rabo Internet- Sparen komt 16 oktober Gros reisklanten boekt ook volgend jaar weer vakantie bij Rabobank 2000 Marktbewerking 2% Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 925 Week 39 Vrijdag 29 september Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EN 569 «Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 Rabomail: lnterne_media fu@comm_ab_01@wab Bezorging: (040) 219 55 55 Trots en enthousiasme creëren bij de medewerkers. Dat is het doel van de interne campagne die is ontwikkeld in het kader van 'De Virtuele Rabobank'. Alle medewerkers van lokale banken en Rabobank Nederland krijgen half okto ber een leaflet met informatie en kunnen vanaf 16 oktober een bezoek brengen aan een besloten Internetsite, met de kans op een prijs. De komende dagen wordt op virtuele wijze de aandacht gevestigd op de interne campagne. De Virtuele Rabobank is één van de speerpunten van de Rabobank, met een eigen actieprogramma. Een merk en marktbewerkingscampag ne dit najaar moet klanten duidelijk maken dat de Rabobank als virtuele bank voorop loopt. Doel van de campagne, die loopt van 16 oktober tot 1 januari, is ook om 80.000 nieuwe actieve gebruikers van directe kana len erbij te krijgen. In de campagne wordt de zoge naamde Rabox® geïntrodu ceerd, een pakket met onder meer Rabo Internetbankieren en gratis toegang tot Internet. "De marktbewerkingscam pagne staat of valt met de houding en de kennis van de De Rabobank introdu ceert op 16 oktober Rabo InternetSparen. Dit is een nieuwe spaar rekening gebaseerd op maximale zelfwerkzaam heid van de klant. Deze zorgt zelf voor overboe kingen én print zelf zijn rekeningafschriften via Rabo Telebankieren. Meer informatie staat in een uitgebreide versie van dit artikel op het RaboWeb. adviseurs", stelt Wil bert van Gent, adviseur Interne Com municatie RNAB. "Met de interne campagne willen we bewerkstelligen dat mede werkers trots zijn op wat de Rabobank heeft bereikt en dat ze enthousiast worden over de externe campagne." De informatie op de beslo ten Internetsite is heel uitge breid en geeft onder meer een beeld van de ontwikkelingen rond virtueel bankieren en de visie en de aanpak van de Rabobank. Van Gent: "De besloten Internetsite is een bewuste keuze. Op Internet kunnen we beelden en ani maties laten zien, op het RaboWeb kan dat nog niet. Verder heeft de besloten site links met www.rabobank.nl. We willen alle leidinggeven den oproepen medewerkers die thuis niet kunnen Inter netten daarvoor op het werk zoveel mogelijk te faciliteren." Voor de meest enthousiaste bezoekers van de site is er een De demo Rabo Internet bankieren Betalen, Sparen en Beleggen is deze week bij de banken gearriveerd via de CD-toep. Adviseurs kunnen de demo gebrui ken om klanten simpel en snel op de hoogte te bren gen van internetbankie ren. Op de CD-toep staan ook scripts voor adviesge- sprekken. Het marktbe werkingspakket 'De Vir tuele Rabobank' komt dinsdag beschikbaar via het RaboWeb. prijs. Ook aan de verkoop van de Rabox®-en wordt een prijsvraag verbonden. De Rabobank steekt de Beurscompetitie in een nieuw jasje. De bank is voortaan organisator van het beleggings- spel, dat geheel via Internet wordt gespeeld. Het startsein voor de tien weken durende competitie valt begin 2001. Rust en bectiek wisselen elkaar af op de Beurs. De nadruk bij de Rabo bank Beurscompetitie 2001 ligt op informatie, educatie en de filosofie achter 'Beleg gen bij de Rabobank'. Drie groepen deelnemers begin ners, gevorderden en Rabo- bankmedewerkers - spelen om het hoogste rendement en de beste verhouding tus sen risico en rendement. De competitie is de gelegenheid bij uitstek om beleggende en niet-beleggende klanten enthousiast te maken voor de wereld van het (on line) beleggen. Meer informatie over de Rabobank Beurs competitie 2001 staat op het RaboWeb, Financieel Advies, Informatie, Marktbewerking, Acties Beleggen, Overige. Het Midden- en Kleinbedrijf kan rekenen op steun van de Rabobank bij de verhoging van exportactiviteiten en zorg voor het personeel. Dat beloofde Hoofddirectielid John van Nuenen woensdag tijdens de presentatie van de 24e editie van 'Rabobank Cijfers en Trends'. Volgens Cijfers Trends heeft het MKB een uitste kend jaar achter de rug. De toekomst ziet er echter min der rooskleurig uit. De cij fers tonen aan dat slechts 16% van de MKB-bedrijven Ruim tachtig procent van de klanten die dit jaar bij de Rabobank een reis hebben geboekt, keert ook volgend jaar weer bij de bank terug om een vakantie te regelen. Dat blijkt uit het Tevreden- heidsonderzoek Reizen, dat onlangs voor het eerst onder de klanten is gehouden. Daaruit blijkt verder dat de klanten positief zijn over de dienstverlening en kritisch ten aanzien van de klachten behandeling. Een uitgebreide versie van dit artikel staat op het RaboWeb. exporteert. En uit een onlangs gehouden NIPO-onderzoek blijkt dat het MKB zich nau welijks bewust is van de kosten van ziekteverzuim. "Beide constateringen ma ken ons bezorgd", zei Van Nuenen. "De kosten van ziekteverzuim kunnen na melijk de continuïteit van bedrijven in gevaar brengen. En meer export is nodig omdat de economische groei in Nederland zal gaan inzakken." De Rabobank gaat onder nemers daarom op beide ter reinen ondersteunen. Om de export te stimuleren gaat de Rabobank samen met bran cheorganisaties werken aan 'portals' op het Internet. Dit zijn ontmoetingsplaat sen voor ondernemers waar vooral kennis met elkaar kan worden gedeeld. Om de problemen rondom personeelszorg aan te pak ken komt de Rabobank dit jaar met het employment benefits-pakket 'Het Betere Werk'. Dit door Interpolis ontwikkelde pakket bestaat uit een training voor de ondernemer op het gebied van personeelsmanagement, het aanbieden van Arbo- dienstverlening en het af dekken van de risico's als gevolg van ziekteverzuim. Volgend jaar komt er een soortgelijk pakket, dan ge richt op de waardering van werknemers. Meer informatie over Cijfers Trends staat in twee persberichten op het RaboWeb.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1