Najaarsoffensief moet het tij
op hypothekenmarkt keren
4/5
7
8/9
IO/II
12
Algemeen O J ^2
Hoofddirectielid John van Nuenen:
detaillist pursang
Kompassen geven inzicht in koers
van banken
Cliënten Advies
Doorverwijzing woonhuis
verzekeringen werpt nog geen
vruchten af
De spagaat van de cliëntadviseur
Financieel Advies
Activiteiten belastingherziening
gebundeld in communicatieplan
Klantsignalen nu ook
voor Cliënten Advies
De Rabobank start in het najaar een grote publiciteitscampagne die het tij op
de hypothekenmarkt moet keren. De campagne is een van de middelen die
worden ingezet om het verloren gegane marktaandeel te heroveren. Ook zullen
twee nieuwe innovatieve rentevormen worden gelanceerd.
Huis Hypotheekadvies
Jan Smits: 'Kwartje moet
nu echt bij iedereen vallen'
Bedrijven
Bespiegelingen over de
Bedrijven Compact Polis
Adviseurs gaan overdragers
samen binnenboord houden
Algemeen
Jong Management Leergang voor
managers met groeipotentieel
Mission Antarctica bijna voltooid
De Achterkant
Oog in oog:
Met Peter Sluis
Nader bekeken:
Ledencertificaten
Rabokrant
Interne uitgave Rabobank Derde jaargang no. 6 Donderdag 29 juni 2000
Segmentmanager Jan Smits zegt bezorgd te zijn over de slechte resultaten die de lokale banken de afgelopen
tijd in de boeken noteerden. "We hebben met wisselend succes energie gestoken in klantbehoud en de over-
sluitmarkt. Terwijl we dat deden, is tot mijn schrik het marktaandeel op de aankoopmarkt met drie procent
gedaald tot iets boven de 20%. In geld uitgedrukt een verlies van 90 miljoen gulden."
Volgens Smits moeten zowel bij Rabobank Nederland als bij de lokale banken alle zeilen worden bijgezet om
de dalende lijn om te buigen in een opgaande. "We hebben ons in slaap laten sussen door de enorme groei van
de markt. Nu die groei tot stilstand is gekomen wordt pas duidelijk hoe we er werkelijk voor staan." Voor de
segmentmanager waren de slechte resultaten aanleiding tot het schrijven van een brandbrief aan directie en
management van de lokale banken. Lees verder Op pagina 7