Ledencertificaat ook in trek bij medewerkers De Achterkant Ledencertificaten Onze leden bieden we nu iets heel bijzonders: het Rabobank LcdetÉërtilicaat." IG/nNG Met- Peter Sluis Beroep: Eindredacteur Rabokrant Extra M Nader bekeken Het Rabobank Leden- certicaat is een door slaand succes geworden. Bij bet ter perse gaan van dit blad stond de teller op een ingelegd bedrag van 1,1 miljard gulden. Ook de mede werkers mochten in schrijven op dit risico- arme beleggingsproduct dat momenteel een ren dement oplevert van circa 6,5%. Om de intro ductie tot een goed eind te brengen moesten de me dewerkers bij de lokale banken alle zeilen bijzetten. Rabobank Eindhoven heeft een heuse afdeling opge tuigd om de inschrijvingen voor het Ledencertificaat te verwerken. Medewerkster Rachida Bannani: "We krijgen enorm veel reacties. Het aantal inschrijvingen ligt al boven de zevenhonderd. Ook leverde het al zeker hon derd nieuwe leden op. Vooral de medewerkers van Rabobank Nederland schrijven massaal bij ons in. Het levert veel werk op, ook al omdat niet alle inschrij vingen volledig zijn. Dan ontbreekt een salarisstrook, dan weer een kopie van een legitimatiebewijs. Bovendien moet voor de meeste mensen een effecten rekening geopend worden. De hoogte van de inschrij vingen varieert enorm. Van twee stuks tot meer dan tienduizend. Voor het werk maakt het nauwelijks iets uit. Een inschrijving van 50 euro kost bijna net zoveel tijd als een van 1 miljoen." Gijsbert Geluk, manager financieel advies bij Rabobank Nunspeet, heeft bij zijn bank een flinke toeloop waar genomen van klanten die geïnteresseerd waren in het le dencertificaat. "Een gekkenhuis zoals bij World Online destijds was het niet, maar de belangstelling was erg groot. Ik hoop wel dat we na de toewijzing niet teveel mensen hoeven teleur te stellen. Dat zou ook zonde zijn van alle tijd en energie die we er zelf in hebben ge stoken. Zelf heb ik voor een fors bedrag ingetekend. Het is een leuk product met nauwelijks risico. Wat ik 12 voorzitter hooMdirocli» lUbobank Neiioilanrl standplaats: Eindhoven wel een beetje jam mer vind is dat colle ga's die niet zo ruim in de slappe was zit ten hiervan niet kun nen profiteren. We hebben nu inschrij vingen voor 78 nieuwe leden, 20 be staande leden en 11 personeelsleden in geschreven. De teller van het inschrijvings bedrag staat op 1.474.075 euro. Van de nieuwe leden moeten er 44 nog inschrijven dus het inschrijvingsbedrag gaat nog flink omhoog." Het zevenkoppige team van financieel advies bij Rabo bank Delflanden heeft de toeloop van klanten nauwe lijks bij kunnen benen. Ondersteuner Ted van tijk: "De introductie van dit product betekende een flinke aan slag op onze afdeling. Vooral de administratieve ver werking van de aanvraag, die was gekoppeld aan het lidmaatschap, had nogal wat voeten in de aarde. Op dit moment, met nog vier dagen voor de boeg, staat bij ons de teller op 116 nieuwe leden en negen be staande leden en medewerkers. Ze hebben in totaal voor 5 miljoen gulden ingetekend. Zelf heb ik dat niet gedaan, ik ben niet zo'n spaarder." Beleggingsadviseur Thijs van Keimpema, van Rabobank Bergum Oostermeer vindt dat hij en zijn collega's een prima score in de boeken hebben gezet. "We hebben ons goed op deze introductie voorbereid en zijn dik te vreden over het tot nu toe behaalde resultaat van zo'n 3,5 miljoen gulden. Ik hoop wel dat iedereen het be drag waarvoor is ingeschreven krijgt toegewezen. Want de meeste klanten was het op de eerste plaats om het product te doen en niet zozeer om het lidmaatschap. Het komt niet goed over als iemand die voor 2 ton in schrijft maar de helft krijgt toegewezen. Bij de collega's was er ook veel animo, ik schat dat veertig collega's hebben ingeschreven, dat zijn er een op de drie." Dit is de allerlaatste Rabokrant Extra die verschijnt. Het blad houdt na ruim twee jaar op te bestaan. Peter Sluis eindre- digeerde het blad van de wieg tot het graf. Veel tranen over het verscheiden van Rabokrant Extra plengt hij niet. Na de zomervakantie ziet namelijk een nieuw blad het licht: Rbij. "Onderzoek onder medewerkers van lokale banken heeft ons geleerd dat Rabokrant Extra gebukt ging onder een 'Vlees-noch-vis'-imago. Het hinkte teveel op twee gedachten. Er stonden artikelen in die gericht waren op taak- en procesinformatie én artike len die meer gingen over achtergron den van het beleid en de identiteit van de Rabobank. Met het nieuwe blad willen we niet in die valkuil be landen. Voor artikelen die echt gaan over het dagelijks werk is geen plaats meer. Daarvoor zijn de wekelijks verschijnende Rabokrant en het RaboWeb. In Rbij willen we onder werpen aansnijden die iedereen aan gaan. En die de betrokkenheid met de Rabobank vergroten. Op een ma nier geschreven die iedereen aan spreekt. Ook willen we plaats inrui men voor artikelen die gewoon leuk zijn om te lezen. Over een collega met een bijzondere hobby bijvoor beeld, of die een bijzondere sport prestatie heeft behaald. We willen de band met de lezer versterken door hem of haar uit te nodigen via de in terne mail of in een nieuwsgroep op het RaboWeb te reageren op artike len of kwesties die in den lande leven. Onlangs hebben we een zoge noemd O-nummer van Rbij gemaakt en dat getest onder medewerkers van lokale banken. De uitkomsten daar van stemmen me zeer hoopvol. De meeste artikelen vond men goed ge kozen, het gebruik van veel (kleuren) foto's en illustraties wertj gewaar deerd en ook het voornemen om het blad naar het huisadres te sturen viel in goede aarde." Rabokrant Extra

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 12