o 6 Limburgse banken gaan samen de boer op 02 TenCatein Hoofddirectie Interpolis start 'glasheldere' campagne Informatiebijeenkomst over CO A's 2 0 0 0 Bovenlokale samenwerking leidt tot eerste regionaal agrarisch kenniscentrum Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 908 Week 22 Vrijdag 2 juni Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6-Telefoon (040) 217 71 18- Fax (040) 217 71 36 Mailadres: Internetmedia fu@comm_ab_01 @wab Bezorging: (040) 219 55 55 Drs. J.C. (Hans) ten Cate treedt per 1 september toe tot de Hoofddirectie van Rabo bank Nederland. Hij zal mede vorm geven aan het commer ciële beleid van de Rabobank Groep, zowel nationaal als internationaal. Ten Cate en Hoofddirectie lid Baron van Slingelandt zullen ieder verantwoordelijk zijn voor een deel van het ac countmanagement van grote Nederlandse en internationa le ondernemingen. Op dit moment is Ten Cate Directeur Generaal Kredieten en Speciale Financieringen van ABN Amro Bank. Meer infor matie over de benoeming staat in aanvullende documenten bij dit Rabokrantbericht. Eenentwintig Zuidlimburgse lokale banken gaan samen de boer op. Ze hebben hun krachten gebundeld in het eer ste regionale Rabobank Team Agrarisch Kennis- en Adviescentrum. Dit team presenteerde zich afgelopen woensdag officieel aan veertig Limburgse pleitbezorgers. Als gevolg van toenemen de concurrentie en nieuwe wetgevingen staat de agrari sche sector onder druk. Agrariërs kampen vaak met heel specifieke problemen. "Dat vraagt van de adviseur goede begeleiding en advies en gedegen branchekennis", aldus Theo van Hoven, direc teur van Rabobank Heuvel land, één van de betrokken banken. "In het bovenlokale team hebben we deze kennis en ervaring gebundeld. Het niveau van de dienstverle ning kan daardoor aanzien lijk worden verbeterd." De vijf adviseurs van het team werken vanuit een kan toor van Rabobank Heuvel land in Wijlre. Ze bedienen ongeveer vijfhonderd agrari- Rabobank Den Haag e.o. houdt op woensdag 21 juni een informatiebijeenkomst voor directeuren van lokale banken over de relatie met asielzoekerscentra. De bank organiseert de dag in samenwerking met het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA) in Den Haag. Op de informatiebijeen komst geven Cees van Tiggelen van Rabobank Nederland AB en algemeen directeur Stoové van het COA een presentatie. Van Tiggelen gaat vooral in op het nieuwe afrekenmodel tussen de Rabobank en het COA over elektronisch be talen. Hierdoor krijgen ban ken een volledige kostenver goeding, die bestaat uit een vaste component voor be heer en een variabele com ponent op nacalculatiebasis voor onder meer pinnen. Verder staan op het pro gramma een forumdiscussie en een bezoek aan twee sche relaties van 21 banken. Van Hoven: "Een bank kan een adviseur inhuren, maar de klant blijft wel bij die bank in de boeken. Oftewel: de kennis is bovenlokaal georganiseerd, de ondersteu ning en de verantwoorde lijkheid zit bij de afzonder lijke lokale banken. Elke bank heeft vaste aanspreek punten voor de klanten en de regionale adviseurs." Doel groep van het team zijn hoofdzakelijk grotere rela ties. "De adviseurs komen zelf uit de agrarische sector en volgen de ontwikkelingen op de voet", zegt Van Hoven. "Vanuit hun specialisme kij ken ze naar toekomstper spectieven voor de klant en in hoeverre zij daarin een rol kunnen vervullen." Het team richt zich in de klantbediening vooral op financieringsproducten en geeft verkoopsignalen door aan collega's. Volgens Van Hoven is het voor het goed functioneren van het boven lokale team belangrijk dat alle banken een uniforme pro cesgang hanteren. "Dit geldt zowel voor het financierings proces als voor tijdelijke fi nancieringen. Zo weet ieder een wat verwacht wordt van de adviseur en de lokale bank." Inmiddels zijn Raboban- ken in twintig gebieden in Nederland bezig met boven lokale samenwerking in de agrarische markt. Servicedesk Bedrijven C (040) 217 64 44 (kies 3) Naast het Eindbovense gebouw van Rabobank Nederland aan de Fellenoord, op de boek met de Kennedylaan, is een opvallend kunstwerk verrezen: Flying Pins. Het bestaat uit tien knalgele rondvliegende bowlingkegels van fyber- glass en een zwarte bowlingbal. Rabobank Nederland en Rabobank Eindhoven behoren tot de sponsors van het kunstwerk, dat een creatie is van het internationaal bekende kunstenaarsduo Claes Oldenburg en Coosje van Bruggen. De ontwikkeling van Eindhoven was één van hun inspi ratiebronnen. Meer informatie staat in een aanvullend document bij dit bericht. asielzoekerscentra in de omgeving van Den Haag. De bijeenkomst duurt van 12.00 tot 18.00 uur. Directeuren met een asiel- zoekers-/opvangcentrum in hun werkgebied ontvangen volgende week een uitnodi ging voor de bijeenkomst en een aanmeldingsformulier. De brief staat ook in een aanvullend document bij dit bericht. Over de nieuwe afrekenre- geling komt begin juli meer informatie. Rabobank Den Haag, Claire Worp C (0800) 1412 'Interpolis. Glashelder.' Zo luidt de slogan van de nieuwe publiekscampagne van Interpolis. De campagne start 8 juni op radio en televisie en vanaf juli op de megaboards langs verschillende snelwegen in het land. "Doel is om het imago van Interpolis te versterken", zegt Hans Hermans, direc teur Interpolis Corporate Communicatie. "Want klan ten denken bij verzekeraars vooral aan ingewikkelde producten, onbegrijpelijke juridische voorwaarden en een formele opstelling. In de nieuwe campagne profileren wij ons als de glasheldere verzekeraar." Interpolis is volgens hem al langer bezig om de zaken zo helder mogelijk te maken. "Dat blijkt uit pro ductontwikkelingen als de Alles in één Polis en de Bedrijven Compact Polis. Maar we controleren ook continu de helderheid in de correspondentie en telefo nie. In de campagne zal Interpolis dan ook voor waarden communiceren die al onze medewerkers zich zelf opleggen. 'Wij spreken duidelijke taal' en 'Geen overbodig papierwerk' zijn daar voorbeelden van." Volgende week wordt een informatiepakket over de campagne verstuurd. Inter polis vraagt de banken daar in om het thema 'helderheid' door te geven aan de klan ten en om suggesties te leve ren voor een nog betere communicatie. Deze kunnen via e-mail (communicatie@ interpolis.nl) worden door gegeven. Interpolis Corporate Communicatie C (013)462 39 01

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1