°5 Eerste Rabokrant Weekoverzicht vandaag een feit 'Supermarktbank slaat aan' 12 Telefoon bij RaboConnect roodgloeiend 2 0 0 0 Klanten tevreden over Raboshop Haaksbergen r Rabokrant Intern Rabobankblad Vijfde jaargang no. 905 Week 19 Vrijdag 12 mei Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 Mailadres: lnterne_media fu@comm_ab_01 @wab Bezorging: (040) 219 55 55 Dit is het eerste Rabokrant Weekoverzicht. Deze uit gave verschijnt elke week op vrijdag in plaats van de Rabokrant, die de laatste maanden drie keer per week uitkwam. Op de voorkant staan actuele berichten van algemene aard. De achterkant geeft een overzicht van algemeen en taakgericht nieuws dat in die week op het RaboWeb is gepubliceerd. Het RaboWeb Weekover zicht loopt van maandag tot en met vrijdag. Achter de titels in het overzicht staan - cursief - de data van publicatie op het Rabo Web. De vermelde berich ten zijn daar in uitgebrei dere vorm te vinden in de kolom Nieuws onder het kopje Rabokrant. Berich ten die vrijdag zijn gepu bliceerd zijn direct zicht baar onder het subkopje algemeen en de subkopjes van de segmenten. Van hieruit kunnen medewer kers klikken op het Rabo- krantarchief voor het raadplegen van berichten die eerder in de week op het RaboWeb zijn ge plaatst. De redactie streeft er in het RaboWeb Weekover zicht naar ieder bericht kort toe te lichten. Bij ruimtegebrek wordt van een deel van de berichten alleen de titel vermeld. Het weekoverzicht van deze week bevat bij uit zondering voor een deel 'oud nieuws', omdat be richten uit de Rabokranten van afgelopen maandag en woensdag erin zijn opge nomen. Interne Media C (040) 217 71 18 Een ouder stel luistert aandachtig door de koptelefoon naar de uitleg van een kunstwerk. Dan wordt de man afgeleid door een mooie jonge vrouw. Het is een tafereel dat in elk muse um zomaar kan voorkomen. En ook een schouwspel dat de komende weken veelvuldig op de buis te zien is. Het verhaal maakt onderdeel uit van de nieuwe Rabobank-televisiecam- pagne 'Het museum, even wat anders'. Deze campagne, onderdeel van de sponsorovereen komst met de stichting MJK, is vanaf 19 mei op bijna alle Nederlandse zenders te zien. Annelouk Kriele, namens Marktbewerking en Communicatie betrokken bij de commercial: "Doel is om meer mensen naar de musea te krijgen. Daarbij willen we vooral mensen aan spreken die het wel leuk vinden om naar een museum te gaan, maar daar door allerlei rede nen niet aan toekomen. Aan het einde van de commercial komt de Rabobank in beeld, als wordt verteld dat je met de Rabopas 50% korting krijgt." De Rabobank heeft naar aanleiding van de campagne ook een persbericht uitgebracht voor lokaal gebruik. Dit staat als aanvullend document bij dit artikel op het RaboWeb. Klanten doen graag zaken in de supermarktbank en hebben veel waardering voor de pro-actieve wijze waarop ze daar worden benaderd. Dat blijkt uit het klanttevredenheids- onderzoek dat onlangs in de Raboshop in Haaksbergen werd gehouden. Commercieel manager Willem Horvath is con tent: "De supermarktbank slaat aan." De Raboshop -gesitueerd in de plaatselijke Plusmarkt- werd op 2 juli vorig jaar geopend. Inmiddels is hij niet meer weg te denken. Horvath: "Klanten waarde ren de dienstverlening met bijna een acht. Dat bevestigt mijn vermoeden dat de klant RaboConnect heeft over belangstelling niet te klagen. Na het bericht in de Rabokrant van maandag stond de telefoon roodgloeiend. Niet alle telefoontjes konden worden afge handeld. Veel banken worden daarom in de komende week teruggebeld. Banken belden vooral om hun tijdelijke vacatures voor commerciële medewerkers Financieel Advies, Huis Hypotheekadvies en Bedrij ven door te geven. Volgens Ingrid Brekelmans, manager RaboConnect, is de vraag naar tijdelijke krachten enorm. "We kunnen nog niet alle verzoeken inwilli gen. Maar we krijgen zo wel goed inzicht in de behoeften van banken." Overigens is het aantal medewerkers waarover Brekelmans beschikt geste gen. Beschikbaar zijn nu ook de centraal financieel adviseurs van het segment Financieel Advies. Zij zijn gespecialiseerd in het maken van financiële plannen voor complexe klanten. RaboConnect blijft ook op zoek naar nieuwe krachten. Medewerkers met belang stelling voor een baan bij RaboConnect kunnen zich schriftelijk aanmelden. De interne adrescode is tot juni EW 1002. Daarna gaat Rabo Connect naar Den Bosch. Meer informatie over Rabo Connect staat op het Rabo Web, kolom Persoonlijk, Organisatie, Strategie. RaboConnect (040) 217 73 29 (tot 4 juni) ook in de supermarkt zijn bankzaken wil regelen." Horvath is ook blij dat er waardering is voor de bena deringswijze van het perso neel. "Wij kiezen voor een zeer pro-actieve benadering. Verkoopmedewerkers spre ken veel klanten aan die in de buurt van de shop komen. Dat zou als agressief ervaren kunnen worden. Maar in het onderzoek heeft geen enkele klant daarover geklaagd. Sterker nog: klan ten waarderen de benade ringswijze met een acht." Ook op punten als deskun digheid, interesse en aan dacht en uitstraling scoort de shop hoog. Uitzondering vormt privacy. Daarvoor geeft de klant een mager zesje. Horvath: "De shop heeft één sta-plek waar de mede werker met de klant praat. Klanten die willen pinnen lopen langs deze plek. Dat komt het gevoel van privacy niet ten goede. We willen dit verbeteren door al vroeg in het gesprek te achterhalen of de klant meer privacy wenst. Is dat zo, dan stellen we voor om het gesprek voort te zet ten in de zithoek." Over de samenwerking met de Plusmarkt is Horvath tevreden: "We doen allerlei acties samen. Tijdens de spaarweek hebben we bij voorbeeld appeltjes uitge deeld. En tijdens een actie voor de chipknip verstrekten we gratis chips. Ik geloof dat de Plusmarkt baat heeft bij onze aanwezigheid. De supermarkt zag het afgelo pen jaar zowel de omzet als het chipknipgebruik stijgen. Dat laatste is zeker mede aan ons te danken. Een echte win-win situatie dus. Ik ben reuze benieuwd wanneer een andere Rabobank ons voor beeld gaat volgen." Banken die meer willen weten over de Raboshop, kunnen via Kanalenmanage- ment een afspraak maken om de shop te bezichtigen. Het programma bestaat uit een uitleg van het concept en een rondleiding door de shop. De kosten hiervan bedragen ƒ300,-. Kanalenmanagement /M040) 217 6Ï75

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1