05 'Persoonlijk betekent op het juiste moment de juiste aanbieding doen aan de juiste klant' OI 2 0 0 0 Leden Rabobank Altena-Biesbosch discussiëren over nieuw bedieningsconcept Onbetaaldmelding OGV-cheque Engeland Nieuwe omschrijvings code in KTS KIK CSL-screening voor acties Mistransacties en Ongeoorloofd Rood Overzicht gebruik geldautomaten Emissie KPN Mobile Productlocatiecode Rabowijzer verwijderd uit Crab Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vijfde jaargang no. 901 Week 18 Maandag 1 mei Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 Mailadres: Interne media fu@comm ab 01@wab Bezorging: (040) 219 55 55 'In de toekomst zal de dienstverlening in steeds grotere mate geautomatiseerd plaatsvinden. Wat kan de bank doen om toch een persoonlijke bank te blijven?' Deze vraag legde Rabobank Altena-Biesbosch onlangs voor aan 120 van haar leden, die er in drie bijeenkomsten over discussieerden. De avonden hadden tot doel om de leden te informe ren en draagvlak te creëren. "Eerst hebben we duidelijk de kaders neergezet," vertelt directeur Henk Vermeulen. "Er is uitgelegd wat het nieuwe bedieningsconcept inhoudt en waarom het nodig is. Vervolgens hebben we aan de leden gevraagd hoe we daar verder invulling aan kunnen geven om als persoonlijke bank te worden ervaren." De ideeën die werden aan gedragen varieerden van het aanbieden van een goed ledenwaarderingsprogram- ma tot het geven van per soonlijke begeleiding bij de invoering van het concept. Met name voor senioren werd extra aandacht ge- Cliënten Advies (zie Bedrijven) (zie Bedrijven) Banken kunnen vanaf van daag tot en met vrijdag 5 mei via CSL klanten screenen voor de juni-mailronde van de acties Mistransacties en Ongeoorloofd Rood. Een CSL-instructie staat op het RaboWeb, Cliënten Advies, Informatie, Marktbewerking, Lenen. De mailing voor de meironde valt 3 mei bij klan ten op de deurmat. Cliënten Advies r (040) 217 70 08 (kies 3.S) Selectielijst QH321 geeft lo kale banken een overzicht van het gebruik van alle geldauto maten (óók van andere ban ken) in het werkgebied door klanten van de Rabobank in de eerste vijf maanden van 2000. Standaard wordt deze lijst naar alle banken gestuurd. Banken die de selectielijst niet willen ontvangen kunnen tot en met 15 mei het antwoord formulier faxen. Dit formulier kunnen banken tevens gebruiken om eigen wensen met betrekking tot de selectie door te geven. Uiterlijk 9 juni wordt het lijstwerk naar ban ken toegestuurd. Antwoordformulier én een toelichting staan op het RaboWeb als aanvullend document bij dit artikel. Advisering Betalen Sparen Binnenlands Betalingsverkeer Directeur Directoraat Personeel Wytze de Jong ontving afge lopen vrijdag een koninklijke onderscheiding uit handen van de burgemeester van Deventer, Van Lidth de Jeude. Hij werd benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau wegens zijn staat van dienst bij de Rabobank Groep en zijn inzet voor diverse maatschappelijke organisaties, zoals het Rode Kruis en de Hervormde kerk. Twee dagen eerder, op woensdag 26 april, nam De jong officieel afscheid van de Rabobank na een dienstverband van ruim 38 jaar. In 1994 kreeg hij het Directoraat Personeel onder zijn hoede. Daarvoor was hij regiodirecteur in Oost-Nederland en Noord-Nederland. De Jong is nu met pensioen, maar blijft zijn bestuurlijke taken bij de verschillende maatschappelij ke organisaties vervullen. f (040) 217 60 41 Financieel Advies Op 2 mei start de inschrij vingsperiode van de emissie van KPN Mobile. De doel groep voor KPN Mobile is de ervaren belegger in aande len met een gespreide porte feuille met een hoger risico profiel. Daarnaast is ook de huidige belegger in KPN een belangrijke doelgroep. Alle aandeelhouders van KPN ontvangen vanaf 2 mei een briefen een bedrijfsbrochure uit naam van de Rabobank. De brief is ondertekend door de medewerker die via de procedure'mailing met korte doorlooptijd' voor deze acti viteit (code M) is aangewe zen. Banken die zelf een brief aan een selectie van klanten willen sturen, kunnen de voorbeeldbrief gebruiken die op het RaboWeb staat bij Financieel Advies, Informatie, Marktbewerking, Acties beleggen, MBW RBA, MBW RBA overig. Hier staat ook de introductiehandleiding met meer informatie over de emissie van KPN Mobile. Beleggingsspecialisten r (010) 224 14 44 (keuze 2) Deze week wordt vanuit RNAB collectief de productlo catiecode van de Rabowijzer (code 0039) uit Crab verwij derd. Hiervoor worden geen kosten doorbelast aan de banken. De laatste Rabo wijzer ontvangen de klanten op 5 mei. Verkoopondersteuning Financieel Advies r (040) 217 70 07 vraagd. Die hebben moeite om automaten te bedienen en zijn vaak onvoldoende thuis in nieuwe media, zoals Internetbankieren en de Rabofoon. De aanbeve lingen worden momenteel onderzocht op haalbaar heid. "Een goed initiatief!" reageert Klaas van der Laan, manager Bediening bij RNAB. Hij onderkent de noodzaak voor speciale doelgroep begeleiding. "We hebben een model ontwik keld dat sinds kort bij een aantal banken wordt getest." Dit model dat TQW (Transacties, Quickservice en Waardebeheer) werd gedoopt, kan onder meer als richtlijn dienen voor lokale banken om bijvoorbeeld senioren en allochtonen te begeleiden bij de overgang naar het nieuwe bedienings concept. Het definitieve model wordt later dit jaar uitgeleverd. Van der Laan vervolgt: "Een persoonlijke bank zijn wil niet automatisch zeggen dat er altijd een persoonlijk contact moet plaatsvinden. Een klant die bijvoorbeeld een brief ontvangt waarin hem een Krediet op Betaal rekening wordt aangeboden omdat hij tevergeefs pro beerde te pinnen na het bereiken van zijn opname limiet, ervaart dit ook als een persoonlijk benadering. 'Persoonlijk' betekent op het juiste moment de juiste aan bieding doen aan de juiste klant." Rabobank Altena-Biesbosch (0900) 0222 Kanalenmanagement Vestigingen f (040) 217 61 45

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1