17 °4 Jaarverslag Rabobank Groep ondergaat metamorfose Rabo Internetbankieren op Internet overzichtelijker gemaakt voor bezoekers Enquête over ALFA-processen nog weinig door gebruikers ingevuld 2 0 0 0 Verbeteringen in VIN Redactioneel artikel over gevolgen van Belastingplan 2001 op RaboWeb Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 897 Week 16 Maandag 17 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Het vernieuwde jaarverslag 1999 van de Rabobank Groep verschijnt deze week op papier en Internet (www.rabobankgroep.nl/jaarverslag). Met het oog op de interactie tussen de twee media hebben het uiterlijk én de inhoud een ware metamorfose ondergaan. René Loman, redacteur bij Corporate Communicatie: "Het nieuwe concept sluit aan op de keuze tot open heid van informatie over de Rabobank Groep. Daar naast is het geheel visueel aantrekkelijk gemaakt. Het verslag bestaat uit korte tekstblokjes die worden afgewisseld met tabellen, grafieken en foto's. Dat maakt het tot een snel te scannen verslag dat boven dien voor meerdere doelen is te gebruiken." Zo kan een bank het jaar verslag gebruiken om te stu ren naar zakelijke klanten. Loman: "De bank atten deert de klant zo op de veel zijdigheid van de groep als De enquête over ALFA- "want juist zij kunnen ons processen, die tot en met 20 april op het RaboWeb beschikbaar is, is tot op heden maar door een handjevol gebruikers van de procesbeschrijvingen ingevuld. Wel hebben al veel procesondersteuners en managers de vragen beantwoord. Dat meldt Jacqueline Hijstek van procesmanagement Beta lingsverkeer. "Het is jammer dat ge bruikers de enquête niet invullen", zegt Hijstek, een goed beeld verschaffen van de bruikbaarheid van de processen. En ook kun nen zij het best aangeven hoe de processen meer op hun wensen en behoeftes kunnen worden toegesne den. Ik roep de gebruikers van ALFA-procesbeschrij- vingen dan ook op om als nog de enquête in te vul len." De enquête staat op de site van Bedrijfsvoering, Processen, Procesmanage ment, Alfa-processen. geheel. Maar het verslag leent zich ook voor marke ting- en arbeidsmarktcom municatie. Je kunt potentië le nieuwe medewerkers op een goede wijze kennis laten maken met de groep." De uitgave bestaat uit twee delen. Deel 1, Het Jaar verslag 1999, bevat infor matie over de strategie en het beleid. Daarnaast bevat het hoofdstukken over klantwaarde, de coöperatie en duurzaamheid. Tenslotte komen er ook klanten en medewerkers aan het woord om de kracht van de groep te tonen. In deel 2, De Jaarrekening 1999 staat het echte financiële verslag. Overigens is het Neder- Rabo Internetbankieren (www.rabobank.nl) is vanaf vandaag aangepast. Aanleiding hiervoor is een eind vorig jaar gehouden onderzoek onder bezoekers van de site. Deze gaven aan moeite te hebben met de navigatie, vooral omdat het aantal onderwerpen op de startpagina is toege nomen. Daarom zijn de onderwerpen nu in vier rubrieken ondergebracht. Wie vanaf vandaag www. rabobank.nl intypt komt op een openingspagina met Cliënten Advies Op het RaboWeb Nieuwe in- en uitstroom- gegevens spaargelden (zie Bedrijfsvoering) Financieel Advies Op het RaboWeb Handleiding over aandelenemissies KPN Mobile en Ahold Huis Hypotheekadvies kopie van het verhaal mee- Rabobank Huis Hypotheek advies heeft een redactio neel artikel opgesteld waarin de gevolgen van het Belas tingplan 2001 voor de bezit ters van een eigen woning worden toegelicht. Dit artikel sluit nauw aan bij de inspan ningen die de Rabobank le vert op de oversluitmarkt. Banken kunnen het artikel aanbieden aan de lokale krant of aan de lokale huis-aan-huis- bladen. Ook kunnen ze een geven aan geïnteresseerde klanten. Het redactionele ar tikel staat op de site van Rabo bank Huis Hypotheekadvies, Informatie, Beleid, Marktbe werking, Actiebeschrijvingen lokaal. Hier staan ook alle re dactionele artikelen die eerder beschikbaar werden gesteld. Rabobank Huis Hypotheekadvies C (040) 217 70 05 belangrijk nieuws, de visie van de Rabobank en een blok met de rubrieken: 'Internetdiensten', 'Actueel', 'Productinformatie' en 'Uw situatie'. Elke rubriek bevat meerdere onderwerpen. Bij 'Internetdiensten' bijvoor beeld kan de gebruiker beleggen, betalen en sparen. Nieuws en actuele informa tie treft hij aan onder 'Actueel'. Onder 'Product informatie' vindt hij uitleg over producten en diensten en onder 'Uw situatie' leest hij wat hij van de bank kan verwachten als hij gaat studeren of een huis wil kopen. Bij het onderdeel bedrijven is 'Uw situatie' vervangen door 'Uw be drijf'. Helemaal bovenin de pagina kan de gebruiker kie zen of hij informatie voor particulieren of bedrijven wil. "De indeling is nu veel overzichtelijker geworden", zegt projectmanager Claudi Eras. "Bezoekers kunnen daardoor sneller naar de door hen gewenste informa tie toe. Bovendien kunnen ook de onderwerppagina's actiever gebruikt worden door de segmenten en de lokale banken. De nieuwe indeling maakt het mogelijk om meer belangrijk nieuws van de bank te presenteren, of dieper liggende informa tie te belichten." Naast aanpassing van de homepage en de onderwerp pagina's is ook het onder deel Persoonlijk Financieel Advies aangepast. De ver schillende rekenmodellen die gebaseerd waren op het huidige fiscale stelsel zijn verwijderd en er wordt gewerkt aan een nieuwe opzet. landse jaarverslag de eerste in een reeks. Eind april verschijnt de Engels talige versie. Daarna verschijnen nog het Sociaal- en het Duurzaamheidsjaar- verslag. Al deze ver slagen zullen even eens volgens het nieuwe concept zijn samengesteld. Het nieuwe Jaar verslag wordt ko mende week naar de banken gestuurd. Het aantal is afhan kelijk van het abonnement dat een bank heeft. Infor matie hierover -en informa tie hoe een bank meer exem plaren kan ontvangen- staat in een aanvullend document bij dit artikel op het Rabo Web.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1