°4 Start informatiebijeenkomsten over ledenbeleid en ledenwerving 10 2 0 0 0 Gevolgen voor lokale banken door wijzigin gen systemen RNE Wijziging handleiding Klantsignalen Teruggave kosten effectendiensten Nota 'Aanpassing kostenstructuur'op RaboWeb Nieuwe versie Agendering KIS Nieuwe versie CPS Zekerheden op komst Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 894 Week 15 Maandag 10 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 - Telefoon (040) 217 71 18- Fax (040)217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@irn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 "We hebben het jaar 2000 betiteld als het jaar van de uit voering," zei Hoofddirectievoorzitter Hans Smits tijdens de laatste Centrale Kringvergadering. De daad wordt bij het woord gevoegd. Vanaf morgen trekken zo'n vijftig medewer kers van het projectteam interne communicatie het land in om informatiebijeenkomsten over het ledenbeleid en de ledenwer ving te verzorgen voor medewerkers van lokale banken. Later in de maand volgt de aftrap van een landelijke mediacampag ne en in juni worden de eerste ledencertificaten uitgegeven. "Lokale banken hebben massaal hun interesse ge toond in de bijeenkomsten," zegt deelprojectleider Tonko Tomeï van het adviescentrum Coöperatie-Ontwikkeling (ACO). Al vijftig procent van de banken schreef zich in. Tomeï: "Het doel is om medewerkers te informeren over de komende activiteiten Financieel Advies Bij Rabobank Nederland Effectendiensten (RNE) heb ben in het afgelopen week end (8/9 april 2000) meerdere wijzigingen in de systemen plaatsgevonden. Dit heeft een aantal gevolgen voor de lokale banken. Deze staan op het RaboWeb als aanvullend document bij dit artikel. Rabobank Nederland Effectendiensten Servicedesk (030) 216 30 55 op het gebied van ledenbeleid en ledenwerving en om ban ken concrete hulpmiddelen aan te reiken voor het (ver der) ontwikkelen van een eigen ledenbeleid." Tijdens de bijeenkomsten wordt bijvoorbeeld uitgelegd waarom de Rabobank be hoefte heeft aan (meer) leden en wat de motivatie is van De handleiding Klantsigna len is per 6 april 2000 geactu aliseerd. Op het RaboWeb staan in een aanvullend document bij dit artikel de wijzigingen genoemd. Dit document, alsmede de handleiding Klantsignalen zelf, zijn op het RaboWeb te vinden bij Financieel Advies, Informatie, Marktbewerking, Acties Rabobank PFA, Klant signalen. Verkoopondersteuning f (040) 217 70 07 Rabobank Nederland Effec tendiensten (RNE) heeft in 1999 opnieuw een goed resultaat behaald. Met name door de grote orderaantallen in het laatste kwartaal van dat jaar, heeft RNE bijna 7,5 miljoen euro meer inkomsten ontvangen dan was begroot. Van dit bedrag wordt 2,5 miljoen euro gebruikt om het programma Beleggen in Balans in 2000 een extra impuls te geven. De resteren de 5 miljoen euro geeft RNE rechtstreeks terug naar de lokale Rabobanken. Het exac te bedrag per bank wordt berekend op basis van de totale kosten waarvoor die bank vorig jaar is doorbelast. In een brief aan de directie en met een kopie aan de com mercieel manager Financieel Advies zijn de lokale banken hierover geïnformeerd. Rabobank Nederland Effectendiensten Servicedesk 7 (030) 216 30 55 klanten om lid te worden van een lokale bank. Ook de komende mediacampagne, het ledencertificaat en het ledenwaarderingsprogramma komen tijdens de bijeenkom sten aan de orde. Tevens wordt er een toolkit, de zoge noemde ledenmap, gepresen teerd. Deze map bevat onder meer sjablonen voor het maken van een ledenbeleids plan en het houden van een ledenonderzoek, middelen voor de interne communica tie, lokale advertenties en een model brochure voor leden werving. Een groot deel van de projectteamleden bestaat uit medewerkers van lokale banken. Ook adjunct-direc- Huis Hypotheekadvies Rabobank Huis Hypo theekadvies heeft de kosten structuur, zoals die was voorgesteld in de nota 'aan passingen van het prijs- en productvoorwaardenbeleid', gewijzigd. Diverse banken vonden namelijk dat de voorgestelde kostenstruc tuur onduidelijk was. De nota 'Aanpassing kostenstructuur', waarin dus de nieuwe kosten structuur wordt toegelicht, staat op de site van Rabo bank Huis Hypotheek advies (Informatie, Beleid, Producten en voorwaarden, Productvoorwaarden). Overigens zullen de banken de bijbehorende tarieven- blaadjes zo snel mogelijk ont vangen. Rabobank Huis Hypotheekadvies C (040) 217 70 05 Voorzitter van de Hoofddirectie Hans Smits geeft de vijftig projectteamleden aan de vooravond van de informatiebij eenkomsten een peptalk teuren van regiokantoren en adviseurs van Rabobank Nederland maken deel uit van het team. Tomeï: "Alle mensen zijn van te voren goed voorbereid. In groepjes van twee gaan zij de lokale presentaties verzorgen." Banken die zich nog niet Banken met een abonne ment op KIS krijgen deze week een diskette met de nieuwe inschrijvingen bij het Kadaster, de inschrijvingen van Agendering KIS, een lees- bestand en een voorbeeld brief. De inschrijvingen waar van de rentefixatie over zes maanden afloopt, zijn qua selectie en presentatie aan gepast naar aanleiding van knelpunten die banken con stateerden. Het leesbestand is uitgebreid en de twee voorbeeldbrieven zijn ver vangen door een nieuwe met als insteek het Belastingplan 21e eeuw. Een overzicht van de doorgevoerde wijzigingen in Agendering KIS is te vinden op het RaboWeb, website Huis Hypotheekadvies, In formatie, Beleid, Marktbewer king, KIS. Rabobank Huis Hypotheekadvies r (040) 217 70 05 voor de bijeenkomsten heb ben opgegeven en dit alsnog willen doen, kunnen zich hiervoor tot 15 april telefo nisch aanmelden bij het boe kingskantoor van het ACO. Boekingskantoor Adviescentrum Coöperatie-Ontwikkeling Z* (040) 217 74 20 Het systeem CPS Zeker heden zal voorlopig niet via het RaboWeb beschikbaar komen. Dat meldt de pro ductmarkteenheid Financie ren van Rabobank Nederland. Wel verschijnt in mei een alternatief voor de huidige versie van het systeem. Kenmerk hiervan is dat het een stuk gebruikersvriende lijker is. Banken die gebruikmaken van CPS Zekerheden worden in de loop van de maand mei uitgenodigd voor het bijwo nen van een cursus over het nieuwe systeem. Deze trai ning duurt een halve dag. Meer informatie over de komst van het nieuwe sys teem staat op het RaboWeb, website Rabobank Huis Hypotheekadvies (Informa tie, Algemeen) Financieren (040) 217 62 71

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1