03 °4 'Samen meer voor klant én elkaar betekenen' Onderzoek naar Bankhal TV-producten Nieuw rentetype beschikbaar 2 0 0 0 ICT Bonkenforum ziet heil in bovenlokaal samenwerken Uitlevering SAFWEB voorlopig stopgezet Actie werving Rabo JongerenRekening 14- tot 16-jarigen Marktbewerkingspakket actie VakantieBankDiensten Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 891 Week 14 Maandag 3 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Bovenlokaal samenwerken is een 'hot item'. Zo besprak de CKV woensdag een nota over het onderwerp. En op die dag stond het thema ook op de agenda van het ICT Bankenforum. De conclusie: "Als je het goed regelt, dan heeft het voordelen voor klant én bank." "Bovenlokale samenwer kingsverbanden schieten als paddestoelen uit de grond", opende Harrie Weiten van Rabofacet RIM het forum, waarin hoofden Bedrijfsvoe ring van de banken en verte genwoordigers van RNAB/ Rabofacet waren vertegen woordigd. "Banken vormen agrarische teams, bewerken gezamenlijk de middenmarkt of pakken samen de communi catie of het HRM-beleid aan." Daarnaast zijn er vanuit Rabobank Nederland initiatie ven die bovenlokale samen werking nastreven. Voorbeel den zijn projecten als Sigma, bovenlokale telefonie en PRI04 dat de mogelijkheden om alle ondersteunende taken onder te brengen in regionale dienstencentra onderzoekt. "Je kunt je afvragen of het efficiënt is om deze zaken Op het RaboWeb Werkwijze en taakverdeling Hoofddirectie nog lokaal te organiseren. Vooral kleine banken zijn kwetsbaar. Is de enige sys teembeheerder van die bank een dag ziek, dan is er sprake van een noodtoestand", aldus Jan Willen Slijper van Bedrijfsvoering RNAB. De banken zien daarom wel heil in bovenlokaal samen werken. "Maar we moeten ervoor waken dat het een doel op zich wordt", waar schuwde Joost van Leur (Aalsmeer). "Voor back-offi ce processen bijvoorbeeld zie ik geen bezwaren. Maar een personeelsadviseur hou ik graag zelf in huis. Verder wordt het tijd dat er eens kaders komen op dit gebied en dat iemand de regie gaat voeren. Voordat ik het weet ben ik betrokken bij drie bovenlokale samenwerkings verbanden en dan komt Rabo bank Nederland nog eens langs." Sandra de Kruijf van Con sultancy RNAB sluit zich hierbij aan. "We zien dat ban ken soms op verkeerde gron den gaan samenwerken. Om een fusie te voorkomen, bij voorbeeld. Daarom hebben we in een rapport -dat aan de CKV is voorgelegd- uitgangs punten opgesteld. De belang rijkste: 'samenwerking moet gericht zijn op een betere dienstverlening aan de klant door zowel de individuele bank als de gehele groep'. Kan een samenwerking hier niet aan voldoen, hou dan de boot even af. Maar begin wel processen te standaardiseren, om daarmee voor te sorteren op de toekomst." Rabofacet RIM C (040) 217 50 92 Rabofacet Spectrum houdt de komende week een onder zoek naar Bankhal TV-producten, die door banken ingezet worden voor communicatieve uitingen richting klanten. Doel van dit onderzoek is om de tevredenheidsgraad en wensen in kaart te brengen met betrekking tot Bankhal TV-producten die op dit moment bij lokale banken in gebruik zijn. De resultaten van het Zoals eerder deze week aangekondigd start Rabo bank Huis Hypotheek advies per direct met een actie met een 6-maands repeterend rentetype tegen een uiterst scherp actie tarief. Het rentetype is te ge bruiken bij alle hypotheek- vormen, met uitzondering van de Vrije Keuze Hypo theek. Meer informatie staat op het RaboWeb, Rabobank Huis Hypotheekadvies, Nieuws, Spoedberichten én Beleid, Producten en voor waarden, overige produc ten en diensten. Rabobank Huis Hypotheekadvies r (040) 21 7 70 05 onderzoek worden gebruikt bij de selectie van een stan daard Bankhal TV-product, dat voldoet aan de eisen van lokale banken en RNAB. Aan de enquête kunnen banken meedoen die Bankhal TV-producten gebruiken. De vragenlijst staat op het Rabo Web, en kan ingevuld wor den tot en met 12 april. Vervolgens vindt bij een aan tal banken een telefonisch interview plaats en worden enkele klanten op locatie geïnterviewd. Banken die Rabobank TV als Bankhal TV-product gebruiken zijn al benaderd en hoeven deze enquête niet in te vullen. Spectrum c (073) 657 47 27 Cliënten Advies Op het RaboWeb Evaluatieformulieren najaarsactie Krediet op Betaalrekening CSL-screening voor acties Mistransacties en Ongeoorloofd Rood De toepassing SAFWEB ver oorzaakt nog veel operatione le problemen. Vandaar dat besloten is de uitlevering aan lokale banken voorlopig stop te zetten totdat deze proble men zijn opgelost. Banken die nog geen gebruik maken van SAFWEB, wordt geadviseerd de registratie van safeloketten via de huidige wijze te laten verlopen. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 7) Banken die vorig jaar deel genomen hebben aan de wervingsacties 'Rabo Jonge- renRekening'ontvangen deze week een deelnamebevesti- gingsformulier voor dit jaar. Het lijstwerk ligt week 21 bij de banken. Klanten ontvangen een week later de mailing. Inschrijven voor de actie is overigens nog mogelijk tot en met vrijdag 7 april. Dit kan via het inschrijfformulier bij het marktbewerkingspakket 'Werving Rabo Jongeren- Rekening 14- tot en met 16- jarigen'. Hetzelfde formulier kan gebruikt worden voor eventuele wijzigingen die banken nog door willen geven met betrekking tot hun inschrijving. Het markt bewerkingspakket (inclusief inschijfformulier) is te vinden op het RaboWeb, Cliënten Advies, Informatie, Marktbe werking, Jeugd Jongeren. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 2.3) Op het RaboWeb, Cliënten Advies, Informatie, Marktbe werking, Betalen, staat het marktbewerkingspakket voor de actie VakantieBank Diensten. Evenals voorgaan de jaren ligt in deze actie de nadruk op de vakantiebe- stellijn en het RaboTotaal- Pakket. Gebleken is namelijk dat de zomervakantie al jaren een belangrijke periode is voor de verkoop van het Rabo TotaalPakket. Actie materialen kunnen via de RaboShop tot en met 21 april besteld worden. Banken die niet willen meedoen aan deze actie, kunnen zich tot deze datum uitschrijven. In week 23 en 24 ontvangt de klant de bijsluiter bij het rekeningafschrift. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 2.6) Financieel Advies Op het RaboWeb Vragen en antwoorden ZelfSelect Funds op RaboWeb

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1