Sponsoring: meer doen met minder geld w*. 2 Er gaat tegenwoordig geen sportwedstrijd, muziekfestival, kunsttentoonstelling, of televisieprogramma voorbij, of er duikt wel het logo van een sponsor op. Het bedrijfsleven geeft steeds meer geld uit aan sponsoring. Eén van de absolute topspelers in Nederland is de Rabobank. De bank zoekt het daarbij vooral in de sport. Want sport is emotie, dynamiek, authentiek. Termen waarmee de bank zich graag associeert. Algemeen Progress moet één miljard opleveren Sponsoring gericht op versterken identiteit Cliënten Advies Méér leenklanten, minder kosten Werknemers sparen het liefst bij hun eigen bank Financieel Advies Serviceconcepten: klant en medewerker tevredener Huis Hypotheekadvies Huis Hypotheekadvies wil meetlat hoger leggen Bedrijven AGF-detaillisten krijgen steun van Rabobank Seminar plattelandsvernieuwing Algemeen Lokale Bankensite Lidmaatschap onderscheidt Rabobank van andere banken De Achterkant Nader bekeken: De Chipknip Oog in oog: Met Ellen Brusse Rabokrant Interne uitgave Rabobankorganisatie Derde jaargang no. 3 Donderdag 23 maart 2000 "Het is toch prachtig als Michael Boogerd in een Rabobankshirt Parijs-Nice wint? Of het nationale hockey team wereldkampioen wordt? De impact van een dergelijke sportprestatie is groot en zorgt voor een soort nationale trots." Bert van Wanrooij van het Coördinatiebureau Sponsoring bij RNAB vindt het begrijpelijk dat bedrijven steeds vaker voor sponsoring kiezen om hun naam onder de Nederlandse bevolking te vestigen. De uitgaven aan sponsoring groeien harder dan de bestedingen aan reclame. Rabobank Nederland AB reserveert jaarlijks een kleine 25 miljoen gulden voor sponsorprojecten, lokale banken voegen daaraan naar schatting een slordige 55 miljoen toe. Dat bedrag moet omlaag kunnen, denkt Van Wanrooij. Hoe? Door meer de samenwerking te zoeken, keuzes te maken en het lokale sponsorbeleid aan te laten sluiten op de centraal ondersteunde projecten. Lees verder Op pQQtDQ 3

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1