Sponsoring: meer
doen met minder geld
w*.
2
Er gaat tegenwoordig geen sportwedstrijd, muziekfestival, kunsttentoonstelling,
of televisieprogramma voorbij, of er duikt wel het logo van een sponsor op.
Het bedrijfsleven geeft steeds meer geld uit aan sponsoring. Eén van de
absolute topspelers in Nederland is de Rabobank. De bank zoekt het daarbij
vooral in de sport. Want sport is emotie, dynamiek, authentiek. Termen
waarmee de bank zich graag associeert.
Algemeen
Progress moet één
miljard opleveren
Sponsoring gericht
op versterken identiteit
Cliënten Advies
Méér leenklanten,
minder kosten
Werknemers sparen het
liefst bij hun eigen bank
Financieel Advies
Serviceconcepten:
klant en medewerker tevredener
Huis Hypotheekadvies
Huis Hypotheekadvies
wil meetlat hoger leggen
Bedrijven
AGF-detaillisten krijgen
steun van Rabobank
Seminar plattelandsvernieuwing
Algemeen
Lokale Bankensite
Lidmaatschap onderscheidt
Rabobank van andere banken
De Achterkant
Nader bekeken:
De Chipknip
Oog in oog:
Met Ellen Brusse
Rabokrant
Interne uitgave Rabobankorganisatie Derde jaargang no. 3
Donderdag 23 maart 2000
"Het is toch prachtig als Michael Boogerd in een Rabobankshirt Parijs-Nice wint? Of het nationale hockey
team wereldkampioen wordt? De impact van een dergelijke sportprestatie is groot en zorgt voor een soort
nationale trots." Bert van Wanrooij van het Coördinatiebureau Sponsoring bij RNAB vindt het begrijpelijk
dat bedrijven steeds vaker voor sponsoring kiezen om hun naam onder de Nederlandse bevolking te vestigen.
De uitgaven aan sponsoring groeien harder dan de bestedingen aan reclame.
Rabobank Nederland AB reserveert jaarlijks een kleine 25 miljoen gulden voor sponsorprojecten, lokale banken
voegen daaraan naar schatting een slordige 55 miljoen toe. Dat bedrag moet omlaag kunnen, denkt Van Wanrooij.
Hoe? Door meer de samenwerking te zoeken, keuzes te maken en het lokale sponsorbeleid aan te laten sluiten
op de centraal ondersteunde projecten. Lees verder Op pQQtDQ 3