Rabokrant Extra over Pob, effectendienstverlening en HypoTakeCare John van Nuenen treedt toe tot Hoofddirectie Explosieve groei buitenlandorders 2000 Aanpassing eurochequegebruik Splitsing RG America Fund 23o2 Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 875 Week 8 «Woensdag 23 februari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Koudwatervrees onder directeuren van lokale banken bij de gedachte aan het personeelsontwikkelingsbeleid, de nieu we Algemene Goedkeuringsregeling Effectendienstverlening en HypoTakeCare, dat vanaf 2001 geldt als hèt begrip bij het verkopen van hypotheken. Deze en andere onderwerpen komen aan de orde in de nieuwste editie van Rabokrant Extra, die donderdag 24 februari verschijnt. Bij veel lokale banken staat het personeelsontwikkelings beleid niet hoog op de agen da. Tijd dus voor een rond gang langs de banken. Veel directeuren bij lokale ban ken blijken last te hebben van koudwatervrees, uit angst voor te mondige werk nemers. Daarnaast blijkt het actief omgaan met de Pob tot meer betrokkenheid van het personeel te kunnen lei den, wanneer zaken als de werksfeer en bedrijfscultuur in samenspraak met mede werkers onder de loep wor den genomen. De Algemene Goedkeurings regeling Effectendienstver lening (AGRE) is bedoeld om meer kwaliteit en conti nuïteit te bieden in de beleg gingsdienstverlening. Mede als gevolg daarvan zullen enkele honderden Rabo- banken bovenlokaal gaan samenwerken. "Door de krachten en de kennis te bundelen denken we met dezelfde bezetting meer beleggingsklanten te kunnen bedienen," is de overtuiging van één van de ondervraag de managers. "We zien voor delen voor de klant, de bank en de medewerker." Daarnaast aandacht voor HypoTakeCare (HTC), de opvolger van Ondersteuning Financiering Particulieren (OFP), dat wordt gebruikt voor hypotheekadviezen, -offertes en -akten. HTC heeft betere koppelingen met diverse systemen binnen het hypotheekverstrekkingspro ces. Het verschaft bovendien een completer beeld van de klant. Grootschalige gefa seerde invoering van HTC staat vanaf 2001 gepland. Op het RaboWeb Benoemingen joint-venture DG-Rabo International De heer drs. John (J.F.C.M.) van Nuenen treedt per 1 april toe tot de Hoofd directie van Rabobank Nederland. Zijn aandachts gebied wordt het binnen lands bankbedrijf, dat tot dusverre door de voorzitter van de Hoofddirectie werd ingevuld. Van Nuenen heeft ruime ervaring op bancair gebied en hij is bijzonder ver trouwd met ondernemer schap in de retailsector. Op dit moment is hij voorzitter van de Groepsdirectie van Vroom Dreesmann Warenhuizen in Amsterdam. Van 1970 tot 1991 vervulde hij vele functies binnen het toenmalige KBB. Hij was onder meer directielid bij De Bijenkorf en directievoorzit ter van de Hema. Van 1991 tot en met 1995 was hij voorzitter van de directie van VSB Bank (Fortis). Sinds oktober 1999 is bij Rabobank Nederland Effectendiensten (RNE) het aantal uitgevoerde buiten landorders bijna vervijfvoudigd. Deze explosieve groei is een gevolg van de sterk toenemende interesse in beleggen op de buitenlandse beurzen. Voor RNE is de groei vrijwel niet bij te benen, omdat er veel handmatige werkzaamheden in het tra ject plaatsvinden. Hierdoor is de uiteindelijke bekoer- sing laat bij de klant bekend. RNE is zeer actief om de geautomatiseerde verwer king van buitenlandorders te realiseren. Sinds oktober 1999 gaat de verwer king richting depotbanken (settlement) overigens al volledig geautomatiseerd. In de tweede week van maart is de eerste aandelenbeurs aan de beurt voor het auto matisch doorleiden van orders en terugleiden van de uitvoering. Eind maart zal dit proces bij 14 belang rijke aandelenbeurzen gere aliseerd zijn. Hieronder valt ook Amerika. Het streven is dat Amerika medio maart 'live' gaat, waardoor het belang rijkste deel van de order- bulk automatisch zal wor den afgewikkeld. Tot die tijd zal RNE extra man kracht inzetten om de pro blemen voor de aangeslo ten banken tot een mini mum te beperken. Eerder is er actie ondernomen om de telefonische bereikbaarheid van de Rabo Orderlijn en de Handelsdesk te verbete ren. Meer informatie staat op het RaboWeb in een aanvullend document bij dit artikel en bij Financieel Advies, Nieuws, Beleggen, Beleggen overig. Servicedesk RNE C (030) 216 30 55 Cliënten Advies Op het RaboWeb Nieuwe versie van COF (Onderhoudsrelease) Banken kunnen vanaf 2 maart alleen nog setjes van vijf eurocheques handmatig bestellen. Deze aanpassing vindt plaats in het kader van het ontmoedigingsbeleid rondom het eurochequege bruik. In BOB blijven de schermen tot de volgende BOB-release (tweede kwartaal 2000) on gewijzigd. Eventuele be stellingen met setgrootte 10 en/of wijzigingen in set grootte en bestelcode (auto matisch of handmatig) wor den afgewezen. Meer informatie over het ontmoedigingsbeleid staat op het RaboWeb, Cliënten Advies, Informatie, Markt bewerking, Betalen. Advisering Betalen en Sparen 7 (040) 217 60 41 Financieel Advies Op 10 maart aanstaande vindt de aandelensplitsing plaats van RG America Fund, in de verhouding 1:4. Orders die op 9 maart na 9.00 uur worden opgegeven worden uitgevoerd tegen de nieuwe openingskoers van 10 maart. Limietorders die op 9 maart na 9.00 uur nog aanwezig zijn, vervallen. Klanten die in dit fonds beleggen, ontvan gen op 24 februari een brief over de splitsing. Dit geldt ook voor klanten die in RG Ame rica Fund beleggen via het Cumulent Belastingvrij Kapi taal Plan. De brieven en de Vragen en Antwoorden staan als aanvullende documenten bij dit artikel op het Rabo Web en bij Financieel Advies, Informatie, Marktbewerking, Acties Beleggen, MBW/RBA, MBW/RBA Overige. Rabo FondsenAdvies 7 (010) 224 14 44 (keuze 3)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1