Klant wil soms advies, maar
wil vooral makkelijk en snel
6
Kerk, café, Rabobank. Ooit een klassieke drie-eenheid waar mensen terecht
konden voor geloof, gezelligheid of geld. Tegenwoordig ziet het straatbeeld er
heel anders uit. De kerken hebben moeite mensen naar binnen te krijgen.
Bezoekers van de kroeg worden bij de ingang gefouilleerd door potige portiers.
En de klanten van de bank? Die gaan tegenwoordig vooral voor makkelijk en
snel. Ze regelen hun geldzaken via telefoon of computer en trekken hun geld
uit de muur. Het bankgebouw zien ze alleen nog van binnen als ze behoefte
hebben aan een op maat gesneden advies.
Algemeen
POPIA: negatief zelfbeeld
medewerkers over Rabobank
De strategische alliantie
in het klein
Cliënten Advies
Interpolis en CA
willen 'verdieping' AIEP
Vliegende gerbera's in Aalsmeer
Risicobeheer in gelijke
tred met ambities Rabobank
Algemeen
Merksupport zoekt
authentieke getuigenissen
HIM: Kennis van klant in
bits bytes
De Achterkant
Oog in oog:
Met Karin Bongaards
Nader bekeken:
de mobiele telefoon
Distributie 2000 plus
betekent niet het klakkeloos
sluiten van kantoren
Financieel Advies
Binnendienst en adviseurs FA
samen in schoolbanken
Huis Hypotheekadvies
Woningcorporaties actiever
met 'Verzekerd Kopen'
Bedrijven
Eerste employment benefitspakket
lbuswk
Interne uitgave Rabobankorganisatie Derde jaargang no. 1
Donderdag 27 januari 2000
Mini advies winkel Zaamslag
Adviescentrum Eindhoven
Rabobank
"Als je kijkt naar de markt en onze klanten", zegt Kanalenmanager Anja Aarts van RNAB, "is het laatste
waar je aan moet denken een traditioneel bankgebouw." Wat dat allemaal voor gevolgen heeft, staat in
Distributie 2000 plus. Kantoren worden (mini) advieswinkels, adviescentra, Raboshops, mobiele winkels en
servicepunten. De Rabobankplannen haalden de landelijke media al. Niet altijd even genuanceerd. De ene
keer heette het dat de bank 'haar kantorennet gaat reorganiseren', een andere keer dat Nederland 'een land
zonder loketten' wordt. Wat de werkelijke plannen zijn, leggen Aarts en manager Kanalenmanagement
Harrie Broeksteeg op pagina vijf uit.
Foto's: Benelux Press, Cric Brinkhorst, Penn Partners, Peter Smulders.