Klant wil soms advies, maar wil vooral makkelijk en snel 6 Kerk, café, Rabobank. Ooit een klassieke drie-eenheid waar mensen terecht konden voor geloof, gezelligheid of geld. Tegenwoordig ziet het straatbeeld er heel anders uit. De kerken hebben moeite mensen naar binnen te krijgen. Bezoekers van de kroeg worden bij de ingang gefouilleerd door potige portiers. En de klanten van de bank? Die gaan tegenwoordig vooral voor makkelijk en snel. Ze regelen hun geldzaken via telefoon of computer en trekken hun geld uit de muur. Het bankgebouw zien ze alleen nog van binnen als ze behoefte hebben aan een op maat gesneden advies. Algemeen POPIA: negatief zelfbeeld medewerkers over Rabobank De strategische alliantie in het klein Cliënten Advies Interpolis en CA willen 'verdieping' AIEP Vliegende gerbera's in Aalsmeer Risicobeheer in gelijke tred met ambities Rabobank Algemeen Merksupport zoekt authentieke getuigenissen HIM: Kennis van klant in bits bytes De Achterkant Oog in oog: Met Karin Bongaards Nader bekeken: de mobiele telefoon Distributie 2000 plus betekent niet het klakkeloos sluiten van kantoren Financieel Advies Binnendienst en adviseurs FA samen in schoolbanken Huis Hypotheekadvies Woningcorporaties actiever met 'Verzekerd Kopen' Bedrijven Eerste employment benefitspakket lbuswk Interne uitgave Rabobankorganisatie Derde jaargang no. 1 Donderdag 27 januari 2000 Mini advies winkel Zaamslag Adviescentrum Eindhoven Rabobank "Als je kijkt naar de markt en onze klanten", zegt Kanalenmanager Anja Aarts van RNAB, "is het laatste waar je aan moet denken een traditioneel bankgebouw." Wat dat allemaal voor gevolgen heeft, staat in Distributie 2000 plus. Kantoren worden (mini) advieswinkels, adviescentra, Raboshops, mobiele winkels en servicepunten. De Rabobankplannen haalden de landelijke media al. Niet altijd even genuanceerd. De ene keer heette het dat de bank 'haar kantorennet gaat reorganiseren', een andere keer dat Nederland 'een land zonder loketten' wordt. Wat de werkelijke plannen zijn, leggen Aarts en manager Kanalenmanagement Harrie Broeksteeg op pagina vijf uit. Foto's: Benelux Press, Cric Brinkhorst, Penn Partners, Peter Smulders.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1