Nieuwe versie van OLI biedt meer gegevens over klant Overschakeling naar minder milieubelastend papier Algemene Ledenvergadering en nieuwjaarsborrel Jong Rabo 'Stop richting contoctmonogement' Nieuwe rubriek 'Campagne 2000' opRaboWeb Verslag BBO-klank- bordbijeenkomst Nieuwe groep medewerkers binnendienst verzekeringen van Adecco Opheffing koppelcodes Het klantbeeld dat met On Line Integraal (OLI) kan worden opgeroepen, wordt uitgebreid. Nu krijgt de medewerker te zien welke producten de klant afneemt, wie de adviseur is en welk segment hem bedient. Begin februari kan de medewerker ook informatie over klachten, verkoopsignalen en overige aan dachtspunten vastleggen en raadplegen. "Een eerste stap rich ting contactmanagement", zegt OLI-projectleider John Kessels. Contactmanagement is volgens Kessels niets meer dan het managen van alle contacten die een bank met haar klanten heeft. "In feite komt het erop neer dat je van elk gesprek dat je met een klant voert een korte notitie maakt", zegt Kessels. "Met die notities kan ver volgens in een later stadium wat worden gedaan. Zo kunnen klantsignalen wor- Op de segmentsites van het RaboWeb, kolom Persoonlijk, Organisatie, staat een nieuwe rubriek met de naam 'Campagne 2000'. Hierin komt in de toekomst informatie te staan over het merk Rabobank en segment- overstijgende informatie omtrent marktbewer kingsacties. den opgepakt of kan een klant worden nagebeld als zijn klacht enige tijd geleden is afgehandeld. Met name voor een bank als de Rabobank is het belangrijk dat deze zaken goed worden opgepakt. Wij profileren ons niet voor niets als een persoonlijke adviesbank die een langdurige relatie met haar klanten nastreeft." Met de komst van OLI 2.1, begin februari, worden de eerste stappen in de richting van contactmanagement ge zet. "In eerste instantie gaat het om een eenvoudige vorm", weet Kessels. "Banken krij gen de mogelijkheid om per klant twee rubrieken in te vullen: Klantcontacten en Aantekeningen. In Klant contacten kan de bank voor elke klant klachten, ver koopsignalen en overige actie punten noteren. Deze wor den aan een medewerker gekoppeld. In de rubriek Aantekeningen is vervolgens ruimte om een kort verslag van het gesprek neer te zet ten. Het systeem zorgt er vervolgens voor dat er een elektronische actielijst komt. In latere versies van OLI zal het onderdeel contactmanage ment worden uitgebreid." Meer informatie over contactmanagement staat in het Invoeringsadvies dat als aanvullend document bij dit artikel op het RaboWeb staat. Voor informatie over de nieuwe release van OLI kunnen banken vanaf vol gende week terecht op de OLI-site. Vanaf 1 februari start de overgangsperiode van de correspondentiereeks naar minder milieubelastend pa pier. Tot 1 maart kunnen banken met producten uit deze reeks (brief- (laser-) papier kopieerpapier en enveloppen) over schakelen naar het off-white papier. De artikelnum mers van alle off-white pro- 1 ducten krij- aan te houden van de witte versie. Na 1 maart is het niet meer mogelijk om het witte papier te bestellen. Bij com municatie naar de klant is consequent gebruik van één soort papier gewenst. Gevraagd wordt geen witte enveloppe in combina tie met off-white briefpapier gebrui ken of anders om. De voor raden van de witte pro gen als toevoe ging een 3 voor het num mer van de witte versie. De producten zijn vanaf 1 februari direct bestelbaar. Vanaf 1 maart neemt het nieuwe papier het artikel nummer van de witte versie over en verdwijnt de 3. Banken wordt nogmaals geadviseerd geen voorraden ducten die na 1 maart overblij ven kun nen gebruikt b »"v worden voor l| II interne com- municatie. Meer informatie is te vinden onder de knop 'Nieuws' in de RaboShop. Klantenservice Fysieke Distributie f (040) 219 55 55 Jong Rabo organiseert op dinsdag 8 februari haar Al gemene Ledenvergadering. Deze vergadering wordt voorafgegaan door een pre sentatie van Ton Toebosch, voorzitter van de directie van Rabobank International. Tijdens de vergadering wordt in de eerste plaats terug gekeken op de afgelopen Jong Rabo-jaren, waarna het nieuwe bestuur het jaarplan en de begroting voor 2000 presenteert. De avond wordt afgesloten met een nieuwjaarsborrel. De activiteit is toegankelijk voor leden van Jong Rabo en vindt plaats bij Rabo bank Nederland in Utrecht (Croeselaan), aanvang 16.30 uur. Jong Rabo is een vereni ging voor mensen van 35 jaar of jonger die werkzaam zijn binnen de Rabobank Groep. Personeelsleden die lid willen worden van Jong Rabo kunnen een e-mail sturen naar 'R.J.H.Wolters @rn.rabobank.nl'. Hierin moet het bedrijfsonderdeel, de interne adrescode en telefoonnummer vermeld worden. Na ontvangst van de e-mail ontvangt de aan melder een informatiepak ket met een inschrijffor mulier. Bedrijven De tweede klankbordbij eenkomst van Interpolis Banken- en Business Onder steuning vond plaats op 23 november. Er werd gespro ken over de ontwikkelingen in processen, in Maretel en op incassogebied. Het ver slag van die bijeenkomst staat op het RaboWeb op Bedrijven, Informatie, Pro duct, Verzekeren, Maretel/ Laura Verzekeren. Servicedesk BBO C (013) 462 20 21 Bedrijfsvoering Adecco stelt vanaf 7 febru ari een tweede groep mede werkers verzekeringen Bedrij ven beschikbaar voor lokale banken. Deze mensen hebben MBO werk- en denkniveau, zijn in dienst van Adecco en opgeleid door Interpolis. Ze kunnen tijdelijk ingezet wor den bij de banken voor ver schillende werkzaamheden op de binnendienst verzeke ringen. De periode kan varië ren van drie maanden tot een jaar, de kosten bedragen 53,09 (exclusief BTW) per uur. De medewerkers zijn in staat offertes te maken voor de voorkomende schadever zekeringen vanaf aangele verd concept. Ook kunnen ze de gebruikelijke administra tieve handelingen verrichten en met de meest gebruikte systemen omgaan. De groep medewerkers kan ingezet worden bij ban ken in noord, oost en noord west Nederland. In het zui den zijn sinds mei vorig jaar negen medewerkers beschik baar. Voor aanvragen kunnen banken onderstaand tele foonnummer bellen en vra gen naar Kim van der Made. Interpolis Banken- en Business Ondersteuning f (013) 462 35 13 Het onderhoud van koppel codes BA, BB, BC, BD, CR, PD en VR wordt beëindigd met terugwerkende kracht tot 1 januari 2000. Het stopzetten van het onderhoud van de (credit-)koppelcodes BA, BB, BC en BD hangt samen met de opheffing van de bedrijfs- depositorekening in decem ber 1998. Beëindiging van het onderhoud van de (debet-) koppelcodes CR, PD en VR is een logische stap als vervolg op het verdwijnen van de Vaste Voorschotrente per 1 januari 1999. Het verwijde ren van deze codes kan ge volgen hebben voor zelf be noemde rentecodes in CROS- RPK. Uitgebreide informatie over dit onderwerp staat op het RaboWeb als gerelateerd document bij dit artikel. Servicedesk Bedrijven 7 (040) 217 64 44 (kies 1)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 2