17 oi Standaard werkplekken Rabobank International Materialen Het Nationale Compliment beschikbaar Rabobank International Trophy2000 2 0 0 0 Kosten per werkplek gehalveerd Actiematerialen voorjaarscampagne Rabo TeleSparen nog te bestellen Koerslijsten voortaan op RaboWeb Verkoop-en conversiecijfers Krediet op Betaalrekening november 1999 Toekenning PE-punten FFP-gecertificeerde financieel adviseurs Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 859 Week 3 Maandag 17 januari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Rabofacet Radar heeft 1050 werkplekken van Rabobank International in Nederland gestandaardiseerd. De komende periode zorgt Radar ook voor de nodige ondersteuning van deze werkplekken. Dat hebben managers van beide eenhe den in een Service Level Agreement vastgelegd. Radar werkt sinds 1998 sa men met Rabobank Inter national om te komen tot een standaardisatie van de werkplek. Volgens Cees Hoogkamer van Radar zijn er aan het standaardiseren voordelen verbonden. De belangrijkste daarvan is na tuurlijk kostenreductie. "Dat er met standaardiseren geld kan worden bespaard, toont het onderzoek van Gartner aan", betoogt Hoogkamer. "Daaruit blijkt dat de kosten voor één niet-gestandaardi- seerde werkplek op jaarba sis zo'n 25.000,- bedragen. Die van een standaard werk plek bedragen de helft. Een ander belangrijk voordeel is dat de omgeving van de Cliënten Advies werkplek door standaardi satie stabieler wordt. Zo tre den er gemiddeld minder storingen op en als er zich toch een probleem voor doet, dan kan dit meestal vrij vlug worden verholpen. Bij de helpdesk is immers bekend welke inrichting en programma's de gebruiker op zijn computer heeft." Het standaardiseren van werkplekken levert volgens Hoogkamer ook meer flexi biliteit op. "Omdat alle werk plekken gelijk zijn kan Radar makkelijk reageren op de be hoefte van de klant. Onze in steek hierbij is dat wij ons als partner opstellen en samen met de klant op zoek gaan naar ICT-oplossingen." Banken kunnen tot en met vrijdag 21 januari actiemate rialen bestellen voor de voorjaarscampagne Rabo TeleSparen die op maandag 28 februari begint. In deze campagne wordt landelijk, zowel via de eigen media als met een radiocommercial, aandacht besteed aan Rabo TeleSparen. De inzet van de lokale bank is hierbij volgens Cliënten Advies van groot belang. Te denken valt aan het inrichten van de bankhal en het plaatsen van adver tenties in de lokale media. Hiervoor zijn speciale actie materialen ontwikkeld, die banken via de Raboshop kunnenbestellen. Meer infor matie over de campagne staat op het RaboWeb, Cliënten Advies, Informatie, Marktbewerking, Sparen. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 2.6) Papieren koerslijsten be- Uitgebreide informatie hier- staan vanaf vandaag niet meer. Banken kunnen de actuele koersen vanaf 8.30 uur bekij ken op het RaboWeb via de sites van Bedrijven, Cliënten Advies of Financieel Advies. over stond afgelopen vrijdag in deze krant. Advisering Betalen en Sparen Buitenland f (030) 216 10 40 In het Wagener Stadion in het Amsterdamse Bos vindt van 26 mei tot en met 4 juni 2000 de zogenoemde Champions Trophy plaats, het meest prestigieuze hockeytoernooi naast de wereldkampioenschappen en de Olympische Spelen. Naast de sterke Oranje-elf- tallen participeren bij de dames Australië (olympisch en wereldkampioen èn titel verdediger), Duitsland, Ar gentinië, Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika en bij de heren Australië (titelverdediger), Korea, Duitsland, Spanje en Engeland. Als hoofdsponsor van de KNHB (hockeybond) is Rabobank International pro minent aanwezig bij dit eve nement. Daarnaast biedt het hoofdsponsorschap de bank goede hospitality-mogelijk- heden. Op de overdekte VlP-tribu- ne is een ruim gedeelte voor de Rabobank gereserveerd. Hoewel het beleid van de KNHB erop gericht is deze aantrekkelijke plaatsen al leen in de vorm van passe- partouts voor het hele toer nooi te verkopen, is op aan- De verkoop en conversiecij fers tot en met november 1999 van het Krediet op Betaalrekening zijn beschik baar. Banken kunnen de cij fers gebruiken om de per soonlijke realisatiemeter in te vullen. De nieuwe cijfers staan op het RaboWeb, Cliënten Advies, Informatie, Lenen. De realisatiemeter is daar ook te vinden. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 3.5) dringen van diverse aange sloten banken besloten de beschikbare plaatsen nu ook in de vorm van dag kaarten aan te bieden. Tevens bestaat de mogelijkheid parkeer- kaarten te bestellen voor een speciaal gere serveerd terrein in de nabijheid van het sta dion en in combina tie met de VlP-kaar- ten een aanvullend arrangement te reser veren. Meer informa tie, een prijslijst, het wedstrijdprogramma de an nuleringsregeling en het in schrijfformulier staan op het RaboWeb bij Persoonlijk, Or ganisatie, PR en Sponsoring. Coördinatiebureau Sponsoring C (040) 217 51 60 Banken ontvangen vandaag een mailing over Het Natio nale Compliment 2000. Daarbij zijn ook posters en inschrijf formulieren gevoegd die zij kunnen gebruiken om aandacht te besteden aan deze landelijke vrijwilligersprijs. Financieel Advies Financieel adviseurs die gecertificeerd zijn, ontvangen in de loop van deze week bericht van de Federatie voor Financiële Planning. Daarin worden zij gevraagd een bewijsstuk aan te leveren met daarin het aantal punten dat zij behaald hebben met PE/Refreshmentdagen. Het segment Financieel Advies verzendt het benodigde bewijsmateriaal zo spoedig mogelijk. Het kan echter zijn dat adviseurs het bericht van de FFP eerder ontvangen dan de bewijsstukken vanuit het segment FA. Financieel Advies C (040) 217 70 07 De materialen zijn bedoeld voor de bankhal. Met de in schrijfformulieren kunnen tot 30 juni vrijwilligersprojecten worden ingeschreven voor de prijs die op 7 december wordt uitgereikt. Extra materialen zijn deels kosteloos via het bestel formulier op het RaboWeb (Persoonlijk, Organisatie, PR en Sponsoring). Daar staan ook een handleiding en stappenplan voor Het Lokale Compliment. Het Nationale Compliment is onderdeel van de samen werking tussen de Rabobank en de Nederlandse Organisa ties Vrijwilligerswerk (NOV). De prijs wordt uitgereikt voor een opvallend en ver nieuwend vrijwilligerspro- ject, waarvan een voorbeeld functie uitgaat. De eerste prijs bedraagt 25.000,-, de tweede prijs 15.000,- en de derde prijs 10.000,-. Corporate Sponsoring f (030)216 15 19

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2000 | | pagina 1