Communicatiepakketten vernieuwden uitgebreid 'Meer tijd voor persoonlijke advisering' I Rentedragende studieleningen oude stijl Museumgids nog te bestellen 19 9 9 Circulaire^ Mini Advies Kontoor in Zolk nu halfjaar open Uiterste data belasting betalingen 2000 Managerssite CA in de lucht Extra examen Beleggingsfondsen in februari I7i2 Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 848 Week 50 Vrijdag 17 december Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Eenduidig, vindbaar en doordacht, zijn de drie sleutelbegrip pen bij de nieuwe Communicatiepakketten van het Servicebureau Communicatie. Het aantal is uitgebreid van zeven naar acht, bestellen gaat voortaan via Raboshop en de Inrichting Service is voor de bankhal in het pakket opgenomen. De acht communicatiepak ketten bevatten middelen die lokaal ingezet kunnen worden, zoals spotjes voor de lokale radio, advertenties voor lokale bladen en materialen voor de bankhal. Paul van Beersum, hoofd Servicebureau Communica tie: "De pakketten zijn een lokale vertaling van de Campagne 2000, die de Rabobank in de landelijke media gaat voeren. Ze zor gen voor een betere samen hang en verhouding tussen landelijke en lokale uitin gen. Het gebeurt nog al eens dat banken niet echt een beleid formuleren en midde len inzetten navenant het aanbod van losse materia len. Nu kunnen banken in Raboshop zien welke acties wanneer lopen en bepalen of en hoe ze deze lokaal willen ondersteunen." Het Servicebureau helpt banken met advies. "In de Raboshop komt een over zicht van beschikbare mid delen en welke ambities je per medium kunt realiseren. Onze adviezen zijn erop gericht de marktpositie van de lokale bank en de gefor muleerde merkdoelstellin gen te verstevigen." Banken kunnen vanaf week 1 het eerste Communicatiepakket (Rabo Telesparen) in de Raboshop bestellen. De actie Telesparen start in week 9. Servicebureau Communicatie r (040) 217 68 68 Circulaire 53/220 over rentedragende studiele ningen oude stijl staat op het RaboWeb. Verkoopondersteuning C (040) 217 70 08 De 800 inwoners van Zalk maken al een half jaar gebruik van een Rabobank Mini Advies Kantoor. "De klanten zijn erg tevreden", zegt Wim de Groot, cliëntadviseur en enige medewerker op het kantoor. Het bankkantoor bleek niet rendabel in Zalk. De omvorming tot Mini Advies Kantoor was dé oplossing. Een artikel in de Rabo krant over het Mini Advies Kantoor zette de directie van Rabobank Hattem-Zalk aan het denken. Na scepsis Cliënten Advies Op het RaboWeb Actie Startblokkerings systeem Personenauto stopgezet Beleid voor Rabo Studie- SpaarPlan Nieuwe in- en uitstroom- gegevens spaargelden zie Bedrijven Voor de managers Cliënten Advies is een speciale site ont wikkeld op het RaboWeb. Deze is te benaderen via Cliënten Advies, Informatie, Managerssite. Op de site staat onder meer informatie over het bankhalconcept en het businessplan. Ook kan via deze interactieve site met col- over de haalbaarheid werd toch tot verandering beslo ten. De Groot: "De mensen vinden het prettig dat de loketten verdwenen zijn. Op lega-managers van lokale banken en Rabobank Neder land gecommuniceerd en gediscussieerd worden over zaken waarmee men tijdens het werk te maken heeft. Vanuit Rabobank Nederland worden de discussies gevolgd en zal worden gereageerd op vragen die aan Rabobank Nederland worden voorgelegd. De managerssite kan gezien worden als voorloper van een functie-georiënteerde site waarbij elke medewerker van de Rabobank direct relevante informatie onder handbereik heeft. In het voorjaar van 2000 wordt onderzocht hoe deze site functioneert. De ervarin gen worden meegenomen in de ontwikkeling van sites voor de overige functies binnen Clienten Advies. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 7) deze manier is er meer per soonlijk contact met de klant." Alle kastransacties lopen via de geldautomaat. "In het begin vroegen som mige oudere mensen om hulp bij het pinnen", zegt De Groot. "Nu geeft dat vrij wel geen problemen meer." Het kantoor is drie ochten den per week geopend voor quick-service handelingen. Financieel Advies De rest van de tijd werkt De Groot op afspraak. Het streven is met elke Óp het RaboWeb Nieuwe vragen en antwoorden over CLIP 2.1 Financieel Adviseurs krijgen een extra kans om het exa men van de cursus Be leggingsfondsen te maken. Dit examen heeft plaats in februari. Rabo Beleggings- Advies heeft hiertoe besloten omdat veel adviseurs voor 1 maart in het bezit moeten zijn van het diploma Be leggingsfondsen. Voor advi seurs die zich op of na 1 december voor de cursus hebben aangemeld, is dat een onmogelijke opgave. Adviseurs die willen deelne men aan het extra examen, kunnen zich tot uiterlijk 22 december via het Opleidin- genNet aanmelden voor het zelfstudiepakket (cursus F310). Bij dit pakket zit een inschrij vingsformulier. Het examen wordt afgenomen op 9 en 16 februari. Cursisten die in het bezit zijn van de diploma kunnen zich nog via het Opleidingen- Net aanmelden voor de workshop HuisfondsenAdvies- Praktijk. Er zijn nog diverse plaatsen beschikbaar voor de workshops die starten op 6, 20,26,28 en 31 januari. Rabo Beleggingsinfolijn (010) 224 14 14 klant van de bank iedere één a twee jaar een gesprek te hebben. Voor specialistisch advies over bijvoorbeeld hypotheken doet De Groot een beroep op collega's uit Hattem. De gids Nederland Museum- land van de Stichting Museum jaarkaart is nog met korting te bestellen. Banken kunnen behalve via het bestelfor mulier op het RaboWeb, ook bestellen bij uitgeverij Inmerc. Een pakket van 24 stuks kost ƒ294,24, inclusief BTW en verzendkosten. Het in schrijfformulier en leverings voorwaarden van Inmerc staan als aanvullende docu menten bij dit artikel op het RaboWeb. Uitgeverij Inmerc r (075) 647 67 67

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1