12 11 Rabobank gaat leden kapitaal aantrekken Informatiebijeenkomst Heao-BI opleiding Gratis chipknipsaldolezers te bestellen Problemen RaboWeb nog niet opgelost 19 9 9 Onderzoek naar'vrij vallen werknemers spaargelden' Rabobank stopt uitgifte niet-apparatieve Rabopassen Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 833 Week 45 Vrijdag 12 november Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De coöperatieve Rabobank Groep wil volgend voorjaar 'coöperatieve ledenaandelen' gaan uitgeven om de leden van de lokale Rabobanken in de gelegenheid te stellen deel te nemen in het groepsvermogen. Dat zei Hans Smits, voor zitter van de Hoofddirectie van Rabobank Nederland, van daag bij de heropening van het vernieuwde hoofdkantoor van de Rabobank Heerenveen. Het doel van een dergelij ke emissie is tweeledig: ver sterking van de binding met de leden en versterking van het eigen vermogen. De Centrale Kringvergadering zal hierover binnenkort ver gaderen. Daarnaast maakte Smits bekend dat de Rabo bank een meer omvattend ledenprogramma in voorbe reiding heeft. Voor het beantwoorden van eventuele vragen van geïnteresseerde leden/klan ten wijst Hans Ludo van Mierlo, hoofd Externe Communicatie, erop dat het in dit stadium nog gaat om een voornemen. "Smits sprak over het uitgeven van 'coö peratieve ledenaandelen' volgend voorjaar onder voorbehoud van een positie ve ontvangst in de Centrale Kringvergadering. De leden papieren zijn in de maak, maar nog niet concreet uit gewerkt. Er is ook nog geen duidelijkheid over de in houd van het ledenprogram ma." Smits verklaarde nadruk kelijk dat de uitgifte van ledenpapier niets van doen heeft met de voorbereiding van de Rabobank Groep op een mogelijke beursgang: "De uitgifte van 'coöperatieve ledenaandelen' stelt ons in staat ons coöperatieve ka rakter te versterken en tege lijkertijd onze sterke vermo genspositie te handhaven. Het bijzondere is dat we dit met onze eigen leden kun nen realiseren." Persbericht staat als gere lateerd document op het web en is ook als volgt te vinden: algemeen/persoon lijk/organisatie/Rabobank in de Media De RabobankAcademie verzorgt samen met de Hoge school Brabant in Breda de opleiding HEAO-Bedrijfs- kundige Informatica (BI). Op donderdag 2 december vindt er een informatiebijeenkomst over deze opleiding plaats. Tijdens de bijeenkomst is het onder meer mogelijk om met diverse Rabocursisten van gedachten te wisselen over hun ervaring met de BI- opleiding. De bijeenkomst Op het RaboWeb Samenwerking tussen Interpolis en Van Spaendonck bijna rond vindt plaats op de Hoge school Brabant te Breda van 15.00 tot 17.00 uur. Infor matie over de opleiding staat op het RaboWeb, Webwijzer, RAILS, Oplei- dingenNet, Opleidingengids, Geavanceerd zoeken (Heao- BI). Geïnteresseerden kun nen hier het inschrijfformu lier voor de opleiding aan vragen. Inschrijven voor deze opleiding kan tot uiter lijk 3 januari 2000. De in take vindt plaats op woens dag 12 januari 2000 op de Hogeschool Brabant te Breda. Opgeven voor de informa tiebijeenkomst en aanvragen van de brochure kan telefo nisch, per e-mail of via het Vragen/Opmerkingenformu lier op het OpleidingenNet. E-mail: t.c.m.steen@rn.rabo- bank.nl. RabobankAcademie 7 (040) 217 65 33 Banken kunnen in de RaboShop chipknipsaldole zers (in sleutelhangervorm) bestellen, zolang de voorraad strekt. De batterij in deze saldolezers werkt naar ver wachting tot medio 2000. Spoedige uitreiking aan de klant is daarom gewenst, bijvoorbeeld als eindejaars- presentje of als premium bij het openen van een rekening. Aan de bestelling zijn geen kosten verbonden, maar wel geldt dat er maar één bestel ling per bank kan zijn. Er is keus uit twee kleuren, namelijk antraciet en blauw. Het bestelnummer voor de antraciete saldolezer is 80658, voor de blauwe 80660. Voor beide geldt een besteleenheid van 50, met een maximum van 1000. Levering zal uiterlijk in week 48 plaatsvinden. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 2.6) De problemen met betrek king tot de stabiliteit van het RaboWeb zijn groter dan verwacht. Twee weken gele den is een zwaardere server geïnstalleerd om de presen tatie van documenten te ver beteren. Maar in de onder steunende software blijven fouten voorkomen die insta biliteit veroorzaken. Dit is vooral het geval bij het zoe ken, een functionaliteit die in vrijwel elke site be schikbaar is. De ServiceDesk Arcade wordt overstelpt met telefoontjes en klachten die over dezelfde problemen gaan. Dit gebeurt ook via de zogenoemde reactiemoge lijkheid op het RaboWeb. Arcade verzoekt medewer kers vriendelijk om terug houdend te zijn met reacties over deze inmiddels bekende problemen. De afgelopen twee weken is hard gewerkt aan het optimaliseren van de stabili teit. Dit gaat stapsgewijs de goede kant op. Zo ging de server begin deze maand nog regelmatig ruim een half uur uit de lucht, inmiddels is de uitvaltijd sterk terugge bracht. Verder zijn de oorza ken van de problemen in kaart gebracht, zodat nu gericht gewerkt wordt aan een structurele oplossing. De betrokken afdelingen van Rabobank Nederland bieden hun excuses aan voor het ongemak. Cliënten Advies Op het RaboWeb Wijziging in voorwaarden caravanverzekering Klanten die afgelopen week de mailing 'Vrijvallen Werk nemersspaargelden' hebben ontvangen, kunnen komende week worden gebeld voor een onderzoek. Opdrachtge ver is Cliënten Advies. Zodra de resultaten bekend zijn, worden de banken geïnfor meerd. Cliënten Advies en Bedrij ven hebben besloten de uit gifte van niet-apparatieve passen in februari 2000 te staken. Dit zijn passen die niet te gebruiken zijn in com binatie met een geld- of be- taalautomaat.Tegelijkertijd is besloten de in omloop zijnde niet-apparatieve passen (circa 300.000) niet meer te vervangen. Geadviseerd wordt om klanten die nog beschikken over deze passen te wijzen op de bredere mogelijkheden van de (apparatieve) Rabopas of Europas. Binnenkort ontvan gen alle banken lijstwerk waarop deze klanten ver meld staan. Op het RaboWeb, Cliënten Advies, Informatie, Service, Betalen, Beheer passen cards en als aanvullend document bij dit artikel staat meer informatie over deze maatregel. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 7) Bedrijven C (040) 217 64 44 (kies 2)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1