Onafhankelijke commissie onderzoekt zaak Dekker 'Oplettendheid bij Rabo Telebankieren een must 19 9 9 Klant krijgt door fout inzicht in vreemde rekeningen: Inschrijven bijeenkomsten verkoop en kredietbeheer KoB Administratie van safeloketten voor taan via RaboWeb Verkoopcijfers Rabo Totaal Pakket Lijstwerk actie Vrijvallen werknemersspaargelden 1999 Nieuwe advertentie Rabobank Internet- bankieren Beleggen Lijstwerk actie Vrij vallen werknemers spaargelden 1999 Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 820 Week 41 Woensdag 1 3 oktober Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Een onafhankelijke commissie gaat onderzoeken hoe het komt dat wielrenner Erik Dekker afgelopen zaterdag bij een controle door de Internationale Wielrenunie een te hoge haematocriet- waarde van zijn bloed had. "Een eigen onderzoek werkt in onze ogen niet. Dan blijf je altijd mensen houden die zullen beweren dat we iets verbergen", aldus Gert Sluis, hoofd Communica tie AB en verantwoordelijk voor het Rabobank Wielerplan. Het bericht over de te hoge haematocrietwaarde bij de Raborenner kwam hard en vol slagen onverwacht aan. "Ik was verbijsterd door het nieuws", aldus Sluis. "Dat kwam na tuurlijk ook omdat de eerste ge dachten gelijk over het gebruik van doping gaan. Vooralsnog is er slechts sprake van een ge zondheidsprobleem. Dekker is ook niet naar een dopingcon trole gegaan, maar naar een gezondheidscontrole van de Internationale Wielrenunie." De afgelopen dagen is er koortsachtig overleg geweest over de te nemen stappen. "Als Rabobank hebben wij van meet af aan een heldere ambitie geformuleerd met het Wieler plan. Wij wilden het Neder- Cliënten Advies landse wielrennen in het bij zonder en het fietsen in het algemeen op een hoger plan brengen. Op een gezonde, ver antwoorde manier en binnen de geldende regels. Dat blijkt ook uit ons duidelijke stand punt over dopinggebruik. Een renner die wordt betrapt, wordt onmiddellijk ontslagen. En als dopinggebruik breder in de ploeg voorkomt, stopt de Rabobank onmiddellijk als sponsor. Het instellen van een com missie van externe deskundi gen uit de medische wereld is een bewuste keus. "Met het Wielerplan hebben we het vertrouwen in het wielrennen willen herstellen. De Rabobank Wielerploeg heeft inmiddels een uitstekende naam, wordt wel het braafste jongetje van de klas genoemd. Met het instellen van deze commissie laten we zien dat ons standpunt meer is dan wat fraaie woorden." Sluis ziet de uitkomsten van het onderzoek met vertrou wen tegemoet. "Ik verwacht dat de commissie vaststelt dat er puur lichamelijke oor zaken de oorzaak waren van de hoge haematocrietwaarde bij Erik Dekker. En als dan niet het geval is, zijn de te nemen maatregelen helder." Het persbericht over het in stellen van de commissie staat als aanvullend document bij dit artikel op het RaboWeb. De eerste groep medewerkers kreeg afgelopen maandag het certificaat uitgereikt van de opleiding tot aankomend cliënt adviseurbij het FlexCentrum Zuid. De opleiding werd verzorgd door het Opleidings Samenwerkings Verband OSV) Noord oost Brabant in samenwerking met de RaboAcademie. Het Flexcentrum Zuid start binnenkort een tweede pool voor medewerkers cliëntenservice front-office. De kandidaat moet bij selectie voldoen aan het profiel van cliëntadviseur zoals dit is op gesteld in de Segmentwijzer. Na een halfjaar werkzaam geweest te zijn als medewerker cliëntenservice wordt de kandidaat op geleid tot aankomend cliëntadviseur. Met deze pool hoopt het FlexCentrum Zuid nog meer medewerkers beschikbaar te hebben voor banken met een tijdelijk bezettingsprobleem. Informatie is te verkrijgen bij het FlexCentrum Zuid (040) 296 10 61. Banken dienen bij het toevoegen van nieuwe rekeningen aan een Telebankieren-overeenkomst goed op te letten en een extra controle uit te voeren. Dat zegt Fred van Haaften van Rabo Telebankieren. Volgens hem kunnen alleen op deze manier gevaarlijke fouten worden voorkomen. Banken kunnen zich nog tot teren. De managers Cliënten toegestuurd gekregen. Advies hebben een brief (gedateerd 29 september) Cliënten Advies aanmeldingsformulier C (040) 217 70 08 (kies 3.5) en met vrijdag 15 oktober inschrijven voor de bijeen komsten verkoop en krediet- beheer Krediet op Betaal rekening (KoB). Het segment Cliënten Advies organiseert in het najaar deze bijeenkom sten voor lokale banken om het verkoop- en kredietbe- heerproces van KoB te verbe- (zie Bedrijfsvoering) met De verkoopcijfers van het Rabo TotaalPakket over de maand september zijn beschik baar. De toename van het aantal pakketten bedraagt in genoemde maand bijna 7.500. Het grootste gedeelte (bijna 6.700) van de toename is het gevolg van het omzet ten van een betaalrekening naar een Rabo TotaalPakket. In totaal staan er eind sep tember 415.500 pakketten geregistreerd. De verkoopcijfers staan op het RaboWeb in dossier Rabo TotaalPakket (totp). Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 7) Banken krijgen eind deze na verzending van de mailing week het lijstwerk van de van 6 november gebruiken actie Vrijvallen Werknemers- voor het nabellen van klan- Cliënten Advies spaargelden. Zij kunnen dit ten. f (040) 217 70 08 (kies 4.2) Financieel Advies "Via Internet kan ik dag en nacht zien hoe het met mijn beleggingen is." Dat zegt George de Bruyn (44), klant van Rabobank Sneek-Joure-Lem- mer. Zijn uitspraak wordt ge bruikt in een nieuwe adver tentie van Rabo Beleggings- Advies, die tot doel heeft om Rabobank Internetbankieren Beleggen onder de aandacht te brengen. Een volledig arti kel en plaatsingsschema staan op het Raboweb. zie Cliënten Advies Afgelopen vrijdag werd dui delijk waartoe onoplettendheid zoal kan leiden. Een klant van een lokale bank meldde toen het volgende op de Internet-pa- gina van Planet Internet: "Bij het beheer van mijn rekenin gen zag ik een mij onbekende naam opduiken in mijn Tele- bankierpakket. Eerst leek het om overzichten te gaan. Later bleek dat ik ook kon overboe ken. Zo kon ik met mijn digi pass van de rekening van die man/vrouw overboeken, bij voorbeeld naar mijn rekening." Volgens van Haaften bleek bovenstaande te wijten aan een menselijke fout. "Door middel van een handmatige mutatie door de bank zijn aan de Tele- bankier-overeenkomst van de klant twee rekeningen van een andere klant toegevoegd. Die hadden echter aan een ande re overeenkomst toegevoegd moeten worden." Overigens heeft de fout niet tot verve lende gevolgen geleid. De klant heeft geen geld overge boekt en in dat opzicht is er dus niets gebeurd.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1