OGEN EN OREN VAN DE BANK II IO Luteijn tijdelijk Commissaris van de koningin in Zuid-Holland 19 9 9 Uitstroomgegevens van spaargelden Handleiding WTS 6.10 Informatiepakket over melden KoB bij BKR Conversiecijfers actie'Dekking verhogen inboedel' Veel nieuwe systemen in oktober naar banken Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 819 Week 41 Maandag 11 oktober Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6 Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Steeds meer banken overwegen om klankbordgroepen als gesprekspartner in te stellen. Dat blijkt uit het aantal reac ties dat bij Adviescentrum Coöperatie-Ontwikkeling (ACO) binnenkomt. Om aan de vele vragen tegemoet te komen stelde het ACO twee notities op, die vanaf vandaag zijn opgenomen in het dossier coöperatie op het RaboWeb. "Ik kan niet precies zeggen hoeveel meer banken hebben gebeld", stelt Manon Urlings van de Vraagbaak Coöpera tie en Innovatie, "maar er is duidelijk sprake van groeien de belangstelling. Veel ban ken willen weten wat de bevoegdheden zijn van een klankbordgroep. Wij advise ren om deze zoveel mogelijk ruimte te geven en niet rigide vast te leggen welke zaken wel en niet ter sprake mogen komen. Het instellen van klankbordgroepen betekent dat je je als bank kwetsbaar opstelt." Directeur Willem Louwers van Rabobank Midden-Lang straat bevestigt dit. Zijn bank bereidt op dit moment diver se klankbordgroepen voor: "Klankbordgroepen zijn de oren en ogen van de bank. Door het instellen ervan kunnen we de behoeften van klanten beter in kaart bren gen, zodat we er onze pro ducten en wijze van bedie ning nog nauwkeuriger op af kunnen stemmen. Natuurlijk willen we ook graag horen wat we in hun ogen fout doen. Waar mogelijk zullen we daar lering uit trekken of uitleggen waarom we de din gen doen zoals we ze doen." Directeur Bonne Buis van Rabobank Berkelland voegt daaraan toe: "Klankbord groepen zijn ontmoetings plaatsen waar de bank en leden uit de samenleving met elkaar in contact komen en kennis uitwisselen." Rabobank Berkeiland start te in 1997 met twee groepen die Platforms werden ge noemd. Dit aantal is inmid dels uitgegroeid tot zeven. "Sinds de oprichting van de Platforms werken we met specialisten, zoals het Insti tuut Midden- en Kleinbedrijf bij het Ondernemers Plat form. Daarmee leveren we toegevoegde waarde aan de leden van het Platform. We werken vaak vanuit thema's die in kleinere groepen wor den uitgediept." Vraagbaak Coöperatie en Innovatie 7 (040)217 76 00 De Britse poolreiziger en UNESCO afgevaardigde voor milieuzaken Robert Swan raakte geanimeerd in gesprek met Prins Willem- Alexander en Schipper Rik Witzand op het dek van de '2041'. Rabobank Nederland is één van de negen hoofdsponsors van het zeil schip dat afgelopen woensdag officieel werd gedoopt. De '2041 'vertrekt eind dit jaar naar de Zuidpool in het kader van het project 'Mission Antartica'. Swan gaat campagne voeren voor het belang van het behoud van de Zuidpool. Medewerkers van de Rabobank zullen deel uitmaken van de bemanning van het schip. David Luteijn, voorzitter van de Raad van Toezicht van Rabobank Nederland, is be noemd tot waarnemend Com missaris van de koningin in Zuid-Holland. Hij volgt de afgelopen week afgetreden commissaris Leemhuis-Stout tijdelijk op. Luteijn zal de komende tijd zijn werkzaamheden als voorzitter van de Raad van Toezicht in volle omvang blijven continueren. Cliënten Advies De geactualiseerde uit stroomgegevens van spaar gelden per lokale bank en een nadere analyse staan nu op het RaboWeb, dossier Spa ren (save), 'In- en uitstroom gegevens van spaargelden'. De gegevens zijn bijgewerkt toten met augustus 1999. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 7) Proefbanken hebben de nieuwe 'reizensoftware' WTS-release 6.10 getest. Er zijn geen problemen gecon stateerd die de grootschali ge invoering in de weg staan. Binnen enkele weken ontvangen de banken een cd-rom met daarop de soft ware van de nieuwe release en een bijbehorende elek tronische handleiding. De handleiding is ook nog tot en met maandag 18 oktober als ingebonden A5-boekjete bestellen. Dit kan via de RaboShop onder artikel nummer 81079 en kost 75,-. Besteleenheid is 1 Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 1.2) Financiële instellingen moeten vanaf 1 juli kredieten die gekoppeld zijn aan een betaalrekening aanmelden bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het seg ment Cliënten Advies heeft geïnventariseerd wat de gevolgen hiervan zijn voor lokale banken en klanten, hoe de procedures gaan ver lopen en hoe klanten wor den geïnformeerd. Banken ontvangen hierover deze week een informatiepakket. Als bijlage is een bevesti gingsformulier opgenomen waarop banken vóór 22 oktober moeten aangeven wie namens de bank de brie ven aan klanten onderte kent. Retourneert een bank het bevestigingsformulier niet, dan worden de brieven met alleen de banknaam ondertekend. Het informatiepakket en de documenten en procedures waarnaar in het pakket wordt verwezen, staan op het RaboWeb, dossier Consump tief Krediet (leen), Krediet op Betaalrekening, admini stratie. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 3.S) De conversiecijfers tot en met augustus van de Inter polisactie 'Dekking verhogen inboedel' zijn beschikbaar. Het betreft de conversiecijfers van de doelgroep die op 24 juni de mailing ontvangen heeft. Gemiddeld heeft 53% van de aangeschreven klanten gerespondeerd. Alle actie coördinatoren hebben een overzicht ontvangen van de klanten die per eind augustus de inboedelmeter niet hadden ingevuld en teruggestuurd. Voor deze klanten vervalt de garantie tegen onderverzeke ring per eerstkomende polis vervaldatum. De conversiecij fers per lokale bank staan op het RaboWeb, dossier Lokale Marktbewerkingsacties (bieb), 'Conversiecijfers actie Dekking verhogen inboedel tot en met augustus'. Interpolis Schade Particulier 7 (013) 462 29 75 Huis Hypotheekadvies CPS leningen, PREH en VRM. Dat zijn de systemen die deze maand naar de lokale banken worden gestuurd. De banken ontvangen deze maand extra veel systemen, omdat op 1 november de implementatie- loze periode van start gaat. Het eerste systeem dat de banken ontvangen is CPS leningen. De uitlevering hier van start op 18 oktober via het RaboWeb. Door een tech nisch probleem is dit helaas een week later dan tot nu toe is gecommuniceerd. Een uitgebreid artikel over de nieuwe systemen staat op het RaboWeb. Rabobank Huis Hypotheekadvies C (040) 217 70 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1