09 20 Banken kunnen supermarktbank in Haaksbergen bezoeken Uitleg Belastingplan 2 te eeuw FA-Nieuwsmonitor: Initiatief gesprek meestal nog bij klant Aanmelden GSM- dienst Rabofacet voor 1 oktober 19 9 9 Bijsluiter actie Automatisch Sparen Bijtellingen inboedelverzekering Nieuwe stijl Hypotheeklijn in de lucht Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 810 Week 38 Maandag 20 september Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De combinatie supermarkt en bank lijkt een schot in de roos. Die voorlopige conclusie kan getrokken worden, ruim twee maanden na de opening van de Raboshop in Haaksbergen. Banken die het fenomeen supermarktbankie ren met eigen ogen willen zien, kunnen op 18 of 25 novem ber 1999 een kijkje nemen. Het is wel even wennen voor de inwoners van Haaks bergen. Gaan ze 's avonds of zaterdags naar de super markt om een kratje bier te kopen, blijken ze er ook te kunnen bankieren. Nieuws gierig en open, typeert Joeri Besnyöi de houding van de bezoekers. Hij is een van de medewerkers in de Rabo shop. "Ze willen graag weten wat ze allemaal bij ons kunnen doen. Als we dat verteld heb ben, reageren ze heel positief. Ze zien het als een mooie aanvulling op de dienstverle ning." Die positieve reacties verta len zich ook in resultaten. De doelstellingen die de bank voor de eerste vier maanden gesteld heeft, zijn na twee maanden al nagenoeg ge haald. Zo heeft Rabobank Haaksbergen al diverse nieu we klanten in haar admini stratie bij kunnen schrijven. Besnyöi: "Bezoekers aan de Cliënten Advies supermarkt vinden het pret tig dat ze er ook hun bankza ken kunnen doen. Er is geen balie die tussen ons en de klant instaat. En natuurlijk spelen de openingstijden 's avonds en zaterdags een grote rol." Besnyöi werkte al op het hoofdkantoor van Rabobank Haaksbergen voordat hij in de Raboshop begon. Werken in de Raboshop is veel leuker, vindt hij. "Het grote verschil is dat klanten nu niet zelf naar je toekomen, maar dat je ze aan moet spreken. Het is veel pro-actiever. Ook komen hier veel meer klanten dan in de bankhal. In de supermarkt komen dagelijks zo'n 2.000 bezoekers." Banken die meer willen weten over de Raboshop kunnen via onderstaand tele foonnummer een afspraak maken op 18 of 25 novem ber. Het programma beslaat een middag en bestaat uit een Banken hebben de afgelo- sluiter bij het rekeningaf- pen week exemplaren van de bijsluiter van de actie Automatisch Sparen ontvan gen. In week 38 en 39 zal de bij schrift van ongeveer 850.000 klanten gevoegd worden. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 2.6) De hoge respons op de actie 'Dekking verhogen inboedel'van Interpolis zorgt voor een toename van het aantal vragen bij Banken- service.Veel van de gestelde vragen gaan over de verwer king in de systemen van extra bijtellingen en kost baarheden. Interpolis heeft de meest voorkomende vra gen met bijbehorende ant woorden uitgewerkt. Deze informatie staat op het Rabo- Web, dossier Inactie (bieb97), in het marktbewerkings pakket 'Dekking verhogen inboedel'. Interpolis Schade Particulier 7 (013) 462 12 00 Klanten zien de Raboshop als een mooie aanvulling op de dienstverlening. uitleg over het concept en een bezoek aan de Raboshop. De kosten bedragen 300,- per bank. Volgend jaar worden er ook excursies georganiseerd. Kanalenmanagement (040) 217 61 45 Op het RaboWeb staan in dossier Fiskwaliteiten tek sten van het blad Toekomen de Tijd over het Belasting plan 21e eeuw. Hierin wordt ingegaan op de voorstellen zoals ze onlangs zijn ge presenteerd in de Tweede Kamer. In het bijzonder worden de toekomstvoorzieningen weergegeven. De brief die Huis Hypotheekadvies De Rabo Hypotheeklijn (0900-9279) nieuwe stijl is eindelijk in de lucht. Sinds afgelopen woensdag zijn alle aanpassingen, die moeten leiden tot een betere infor matievoorziening aan de klant, doorgevoerd. Het arti kel waarin nader op deze wij zigingen wordt ingegaan, staat als aanvullend docu ment bij dit artikel op het RaboWeb. Rabobank Huis Hypotheekadvies naar een, zoals eerder aange kondigd, geselecteerde groep klanten gaat staat eveneens in dossier Fiskwaliteiten. Overige klantinformatie met betrekking tot het Belas tingplan staat op de Rabo- banksite op het Internet. Adres van de site is www. rabobank.nl. Banken die nog in aanmer king willen komen voor de korting op de nieuwe GSM- dienst van Rabofacet, heb ben nog ruim een week de tijd. De korting geldt name lijk alleen voor banken die zich voor 1 oktober aanmelden. Voor de nieuwe dienst van Rabofacet, die onder meer inhoudt dat Rabobankmede- werkers goedkoper kunnen bellen met de mobiele tele foon, hebben zich inmiddels enige tientallen banken aan gemeld. Marco Kuijsten van Rabofacet ziet echter graag dat meer banken zich inschrij ven: "Want dan kan de dienst in de toekomst nog voorde liger worden." Hij raadt de banken aan om nog eens aandachtig naar het aanbod te kijken. Alle informatie over dit aanbod staat in aan vullende documenten bij dit artikel op het RaboWeb. Servicedesk Arcade 7 (030)215 33 33 f (040) 217 70 05 Het initiatief voor een ge sprek ligt bij Financieel Advies nog steeds voor het merendeel - 60% - bij de klant. Dat blijkt uit de FA- Nieuwsmonitor - het doorlo pende telefonische onderzoek onder segmentmanagers en financieel adviseurs - over de periode maart tot en met juli 1999. Uit het onderzoek blijkt verder dat inmiddels driekwart van de lokale ban ken met Persoonlijk Finan cieel Advies werkt. De meer derheid van de 'PFA-banken' maakt daarbij voor een deel van de adviezen gebruik van de tijdbesparende PFA-tekst- blokken. Banken vinden de herinrichting van de effecten dienstverlening een goede zaak, maar de richtlijnen hier voor erg strak. Het segment Financieel Advies vindt dat het onderzoek onder meer aantoont dat de aangepaste bedieningsconcepten, waar door meer klanten kunnen worden benaderd, noodzake lijk zijn. Een samenvatting van het onderzoek staat op het RaboWeb, Financieel Advies, Marktanalyse, FA-monitor en op de directeurensite. Het onderzoek voor de tweede helft van dit jaar is deze maand gestart en duurt tot eind december. Financieel Advies C (040) 217 7Ï07

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1