°3 09 Hulp medewerkers gevraagd bij test nieuwe Rabofoon Extra consumenteninformatie over levensverzekeringen in LEA en ALP 19 9 9 Dm-actie RaboTeleSparen Uitlevering PIM- gegevens vertraagd Correctie Rabo Hypotheeklijn Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 803 Week 35 Vrijdag 3 september Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Om het massale telefoonverkeer nu en in de toe komst beter te kunnen opvangen, gaat de Rabofoon medio september over naar een nieuwe, stabielere infrastructuur. Vóórdat invoering plaatsvindt, wordt de nieuwe Rabofoon uitgebreid getest. Op 7 septem ber is er een zogenaamde loadtest, waarbij zoveel mogelijk mensen tegelijk inbellen. Rabofacet Tele- services roept medewerkers op aan deze test deel te nemen. winnen. De nieuwe Rabo foon is de eerste stap in een traject. Uiteindelijk zullen alle lijnen van het Call Center -zoals de Vakantie- bestellijn, de Leenlijn, de Hypotheeklijn en de tele- foonopvang voor lokale banken- worden afgehan deld via de nieuwe infra structuur. Klanten zullen niets mer ken van het omzetten van deze lijnen. Meer informatie over de nieuwe Rabofoon én over de tests staat op het RaboWeb als aanvullend document bij dit artikel. Medewerkers kunnen aan de loadtest meedoen door op dinsdag 7 september de nieuwe Rabofoon te bellen op het speciale testnummer: (0499) 335 111. Er zijn twee tests, één van 11.00 tot 11.30 uur en één tussen 11.30 en 15.00 uur. Bij deze laatste test moeten deelne mers verspreid over 3,5 uur zestien telefoontjes plegen. Medewerkers die willen deelnemen aan deze tweede test, kunnen zich vandaag en maandag per mail aan melden bij 'teleservices fu@ tsc@rabofacet' of extern 'tele services@rf.rabobank.nl'. Zij ontvangen dan vrijdag ochtend een testopdracht. De deelnemers aan de tests maken kans één van de zes dinercheques van 200,- te Voor de Arnhemse cliëntadviseur Morales Esajas is de Rabobank een hoofdzaak. Speciaal voor een perso neelsbijeenkomst liet hij het beeldmerk in zijn haar scheren. "Ik loop altijd met designs in mijn haar. Het leek me daar om leuk om tijdens deze bijeenkomst met het Rabobank logo rond te lopen, licht Morales toe. Ook klanten wisten het aparte kapsel volgens Morales wel te waarderen. (Foto: Peter Drent) Banken krijgen vandaag via een cd-rom van Rabofacet een nieuwe versie van de Interpolis-offertesystemen LEA en ALP. In deze versie is niet alleen de lagere rekenrente ver werkt, maar ook extra consumenteninformatie over levens verzekeringen. De uitgebreidere informatie is een gevolg van de Code Rendement en Risico en de Regeling Informatieverstrekking Aan Verzekeringsnemers. De wijzi gingen in LEA en ALP gaan morgen in. Levensverzekeraars zijn sinds 1 augustus verplicht klanten op een duidelijke en uniformere manier te infor meren over levensverzeke ringen. Richtlijnen daarvoor zijn opgesteld door de Verzekeringskamer en vast- Cliënten Advies gelegd in de wettelijke Re geling Informatieverstrek king Aan Verzekerings nemers (RIV). De Code Rendement en Risico is door de levensverzekeraars zelf in het leven geroepen, met als doel de consument optimaal Ruim 90.000 Rabobank- TeleSpaarrekening of het klanten krijgen morgen een mailing van de dm-actie Rabo TeleSparen in de brievenbus. Het doel van deze driemaan delijkse actie is om de uit stroom van spaargelden naar direct writers te beperken. Klanten die voldoen aan het profiel direct writer krijgen - afhankelijk van de doelgroep waartoe ze behoren - het aanbod voor een nieuwe voorstel om hun Rabo Rende ment Rekening om te zetten in een TeleSpaarrekening. De volgende mailronde is begin december. Uitgebreide infor matie over deze actie staat op het RaboWeb, dossier spa ren (save) en als aanvullende documenten bij dit artikel. Cliënten Advies r (040) 217 70 08 (kies 2.6) te informeren over risico's die zijn verbonden aan beleggingsverzekeringen en traditionele verzekeringen. Interpolis heeft de eerste module van de code, die betrekking heeft op beleg gingsverzekeringen, vorig jaar in de offertesystemen verwerkt. De tweede modu le, die is bedoeld voor verze keringen met winstdeling, wordt nu tegelijk met de RIV ingevoerd. In de offertes voor levens verzekeringen staan voor taan afkoop- en premievrije Vanwege problemen bij de centrale verzameling van gegevens is de halfjaarlijkse uitlevering van PIM, die be gin september zou plaatsvin den, vertraagd. De gegevens zullen nu in de tweede helft van september worden aan geleverd en hebben betrek king op de stand per eind juli. Cliënten Advies 7 (040jTl7io 08 (kies 7) waarden. Verder worden verschillende soorten rende menten of de winstdeling vermeld. Onlosmakelijk on derdeel van de offerte is een zogenaamde productleeswij- zer, die als inhoudsopgave functioneert. Interpolis heeft ook de offertetoelichting en de product- en de informa tiebrochures aangepast met betrekking tot de uitgebrei dere consumenteninforma tie. Alle segmentmanagers zijn deze week over de verande ringen in ALP en LEA gein- Huis Hypotheekadvies formeerd met een teaser in de vorm van een pot drop en een brief. De brief met de bijlagen - een informatiefol der voor adviseurs en een voorbeeldset van een nieuwe offerte - staat in een aanvul lend document bij dit Rabo- krantartikel op het Rabo Web. In de Rabokrant Extra van 16 september verschijnt een artikel met meer infor matie over de RIV en de code. Interpolis Leven Particulier C (013) 462 12 50 De implementatie van een verbeterde applicatie van de Rabo Hypotheeklijn (0900 - 9279) is niet gelukt. Vrijdag 27 augustus meld de de Rabokrant dat de informatievoorziening van de hypotheeklijn verbeterd zou worden, maar dat is mis lukt. Er wordt nog gewerkt aan het oplossen van het probleem. Het is momenteel nog niet bekend wanneer de aangepaste Hypotheek lijn beschikbaar komt. Tot dat moment wordt gebruik gemaakt van de huidige versie. Rabobank Huis 8i Hypotheek Advies C (040) 217 70 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1