Ideeën medewerkers leveren Rabobank jaarlijks een ton op Workshop Interne Communicatie als Managementinstrument Eerste COM-fiches vervallen vrijdag Jaarverslag 1998 Ideeëncommissie Rabobankorganisatie: Inschrijving mogelijk tot en met 10 oktober ICT-Beurs Business Solutions 99 Klankbordbijeenkomst Banken- en Business Ondersteuning Het jaar 1998 gaat de boeken in als een goed jaar voor het Ideeënsysteem. De Ideeëncommissie Rabobank organisatie ontving 423 inzendingen. Dat zijn er weliswaar 55 minder dan het jaar ervoor, maar het aantal beloonde ideeën steeg van negen naar veertien. Samen zijn ze goed voor een jaarlijkse besparing van ruim honderdduizend gulden, een kwart meer dan in 1997. Dat blijkt uit het jaarver slag over 1998. De Ideeën commissie wijt het minder aantal inzendingen aan het feit dat vorig jaar kleinere beloningen konden werden toegekend en de publiciteit daardoor ook wat minder was. Verreweg de meeste ideeën kwamen uit het land. Lokale bankmedewerkers leverden 368 inzendingen, de overige 55 kwamen van medewerkers van Rabobank Nederland. Opvallend is dat vorig jaar aanzienlijk meer commercieel getinte ideeën werden ingediend dan ande re jaren. De veertien beloon de ideeën leverden de mede werkers in totaal dertiendui zend gulden op. Het hoogste bedrag 3.600,-) ging naar een idee om het aantal bij- Lokale banken ontvangen komende donderdag voor de laatste keer de COM-fiches met gegevens over leningen (ALN). Het zijn de eerste fiches die het veld ruimen sinds de komst van het Centraal Elektronisch Archief (CEA). In de loop van het jaar verdwijnen ook de andere COM-fiches. Inmiddels hebben alle ban ken de software in huis om versie 3.1 van CEA te kun nen gebruiken. Daarom begint Rabobank Nederland met de afbouw van de COM- fiches. Naast de COM- fiches ALN verschijnen vanaf vrijdag ook de fiches AIR, CDY en DLL niet meer. Deze gegevens zijn dan alleen nog opvraagbaar via het CEA. Inmiddels zijn in dit sys teem vrijwel alle lijsten sluiters dat geproduceerd werd te verminderen. Naast de beloningen werden ook 39 aanmoedigingspremies uitgekeerd voor een totaal bedrag van ƒ6.800,-. Dit jaar blijken de Rabo- bankmedewerkers een stuk alerter. In de eerste acht maanden van 1999 bereik ten al meer dan zeshonderd ideeën het Eindhovense hoofdkantoor, volgens de commissie mede dankzij de verloting van een reischeque onder de inzenders. Dat aantal is exclusief de circa honderd ideeën die mede werkers invulden op het RaboWeb, Bedrijfsvoering, Andere Sites, De Cost en De Baet. Ideeëncommissie Rabobankorganisatie EW 119 Directeuren en managers van lokale banken kunnen de workshop Interne Communicatie als Managementinstru ment gaan volgen. Deze workshop wordt op 3, 9 en 17 november regionaal of landelijk gegeven. Dit is afhankelijk van het aantal deelnemers uit een regio. De workshop Interne Com municatie als Management instrument is samengesteld door P&O Consultancy, Communicatie Consultancy en het opleidingeninstituut SRM. Het heeft als doel de deelnemers inzicht te geven in alles wat bij interne com municatie komt kijken. Onderwerpen die de revue passeren zijn onder andere visies en doelstellingen, planmatigheid en communi catie binnen de eigen organi satie. Aan de orde komen ook aspecten als gedrag en communicatieve vaardighe den en de invloed hiervan op interne communicatie. Inschrijven kan tot en met 1 oktober. Afhankelijk van de belangstelling wordt de locatie bepaald. Meer infor matie over data en inhoud van de workshop en het pro gramma met inschrijfformu lier staan in aanvullende documenten bij dit artikel op het RaboWeb. In navolging van deze workshop wordt in het na jaar ook een 2-daagse work shop Interne Communicatie voor communicatiemede werkers van lokale banken gegeven. Hierover ontvan gen de banken rechtstreeks uitgebreide informatie. Communicatie Consultancy C (040) 217 72 03 opgenomen die via de Varia bele Output Verstrekking op COM verkrijgbaar zijn. De lijsten die nu nog ontbreken, worden in het loop van het jaar in het CEA opgenomen en zullen daarna niet meer beschikbaar zijn op COM. Wanneer welke fiches verval len staat op het RaboWeb, Bedrijfsvoering, Facility Management, hulpmiddelen. Servicedesk Arcade C (030) 215 33 33 Rabobank Gouda laat vanaf september 20 ooievaars 'uitvliegen' om haar positie op de jongerenmarkt een nieuwe impuls te geven. Mensen die bij geboorte van een kind een RaboJongerenRekening of een RaboStudie- SpaarPlan openenkunnen gratis een verkon diger van de blijde boodschap lenen. De ooi evaar wordt door een medewerker van de bank thuis afgeleverd en na twee weken weer opgehaald. Kunstenaar Jaap Ockerse is de schepper van de bouten creaturen. Hij schiep twee maten, één voor in de tuin en een kleiner formaat voor op bet balkon. (Foto: Rabobank) Bedrijven In de RAI wordt van 22 tot en met 24 september de ICT (Informatie/Communicatie- Technologie)-vakbeurs Busi ness Solutions 99 gehouden. Onderwerpen zijn IT-services, telecommunicatie, (digital) printingsolutions, computer- systems en software-oplos- singen. Tegelijkertijd worden op dezelfde locatie onder de naam 'Business 2000: succes vol zaken doen in de 21e eeuw' nog vier ICT-evene- menten gehouden: Nationaal Internet Congres, IT-carrière- dagen, Internet in Business en Mobile&Wireless. Beurs en evenementen zijn met één kaart toegankelijk. De Rabo bank is aanwezig om haar imago bij ondernemers in de IT-sector te bevestigen en te versterken. Doel is extra af zet bij bestaande klanten te genereren en contacten leg gen met nieuwe klanten. Banken ontvangen binnen kort een selectie van klanten die in aanmerking komen voor relatiekaarten. Deze is voor 150,- ook op diskette aan te vragen met het fax inschrijfformulier. Kaarten kunnen tot 24 september worden besteld voor ƒ5,- onder nummer 81275. De besteleenheid is vijf. Ze kun nen niet worden geretour neerd. Bij de ingang kost een kaartje 75,-. Met de voor beeldbrief kunnen klanten worden uitgenodigd de rela tiekaarten af te halen. Brief en formulier staan op het Rabo Web, Bedrijven, Marktbewer king, MKB, Beurs Business Solutions. Servicedesk Bedrijven r (040) 217 64 44 (kies 3) plaatsvinden. Het verslag van de eerste sessie staat als aanvullend document bij dit artikel op het Rabo Web. Interpolis Banken- en Bu siness Ondersteuning (BBO) organiseerde vorige maand in Utrecht de eerste klank bordbijeenkomst voor lokale banken over de systemen Iklin, Laura Verzekeren en Maretel. Banken kunnen er hun mening over Inter polissystemen geven. Ook kan BBO tijdens deze sessies nieuwe ontwikkelingen in systemen en procedures presenteren. De volgende klankbordbij eenkomst zal in november Interpolis, Servicedesk BBO y* (013) 462 20 21 (kies 2)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 2