3° °7 Schouwen-Zierikzee begint eerste hulp bij kapotte betaalautomaten Workshop 'Samen anders werken'dit najaar van start 19 9 9 Nieuwe data commerciële trainingen reisadviseurs Conversiecijfers actie 'Afstuderen' Gewijzigde procedure rondom afhandeling van LEA-vragen Uitleg gesplitst Rodamco beleggingsfonds Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 788 Week 30 Vrijdag 30 juli Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 't Zal je als ondernemer maar gebeuren dat een betaalauto maat het op zaterdagmiddag om half drie laat afweten. Rijen wachtende klanten, personeel in de stress, gemiste omzetten. Zo niet bij klanten van de Rabobank Schouwen-Zierikzee. Zij hebben binnen het uur een vervangende betaalautomaat. Een aantal ondernemers kaartte het idee voor een eer ste hulp bij kapotte betaal automaten zelf aan bij de bank. Die begon een pilot- project en besloot op grond daarvan om er serieus werk van te maken. Voor zover be kend is Schouwen-Zierikzee nu de eerste bank in Neder land die haar klanten deze mogelijkheid biedt. In totaal heeft de bank op het voormalige eiland Schou- wen-Duiveland zo'n twee honderd betaalautomaten uitstaan. Frank Slager, specia list Betalingsdiensten: "Als er een automaat uitvalt, duurt re paratie vaak enkele dagen, af hankelijk van het onderhouds- SURVEILLAU JLV Beveiligingsdienst Frank Slager overhandigt voor de Rabobank in Brouwershaven de eerste vervangende betaalautomaat aan een surveillant van het beveiligingsbedrijf. contract dat je hebt. Daar kun je als ondernemer niet op Hoe kan een team Huis Hypotheekadvies op een loka le bank slagvaardiger samenwerken tegen lagere kosten? Die vraag staat centraal tijdens de nieuwe workshop 'Samen anders werken'. De workshop, die is bedoeld voor commercieel managers, hypotheekadviseurs en medewer kers commerciële binnendienst, gaat dit najaar van start. Met de workshop wil het segment Rabobank Huis &c Hypotheekadvies bereiken dat de banken meer aandacht geven aan de klant. Daarbij gaat het niet alleen om de periode rondom het afslui ten van de hypotheek, maar ook tijdens de jaren daarna. Desiree Verdaasdonk, na mens het segment verant woordelijk voor de work shop: "De hypothekenmarkt is een gekkenhuis. Niette min moet ook in deze perio de de klant centraal staan. En daarom is een efficiënt en effectief ingericht proces rondom de hypotheek abso luut noodzakelijk." Het segment heeft ter onder steuning van dit proces al di verse hulpmiddelen ontwik keld. Daarnaast is samen met enkele lokale banken de workshop 'Samen anders wer ken' opgezet. Best practices van deze banken vormen de basis van de workshop. Verdaasdonk: "Tijdens de bijeenkomsten krijgen de deelnemers inzicht in de maatregelen en hulpmidde len die banken kunnen ge bruiken voor het efficiënter inrichten van de commercië le en administratieve proces sen. Ofwel: hoe kan een team slagvaardiger samen werken tegen lagere kos ten?" Omdat de samenwerking binnen het team centraal staat, is het de bedoeling dat alle deelnemende banken zowel de manager, de advi seur als de medewerker commerciële binnendienst voor de workshop opgeven. De commercieel manager Huis Hypotheekadvies is inmiddels per brief op de hoogte gesteld van de workshop. Informatie over de workshop staat nu ook op het Opleidingennet. Deze is via de site van Huis Hypotheekadvies bereik baar (Documentatie, P&O, Opleidingennet). De cursus code van de workshop is S321. Rabobank Huis Hypotheekadvies wachten. Vandaar dat we de periode tussen uitval en re paratie met een tijdelijke be taalautomaat overbruggen." Een beveiligingsbedrijf uit de regio brengt het vervan gende apparaat en haalt het na drie dagen weer op. Daarvoor betaalt de onder nemer om en nabij de hon derd gulden per keer. De ser- vicedienst werkt 24 uur per dag, zeven dagen per week. "Dus ook als een horeca ondernemer 's nachts om één uur problemen krijgt, heeft hij zo weer een nieuwe betaalautomaat." Voor wie er meer over wil weten, heeft de Rabobank Schouwen- Zierikzee een informatie pakketje klaarliggen. Rabobank Schouwen-Zierikzee f (040) 217 70 05 (kies 4) f (0111) 41 85 00 Cliënten Advies Omdat er meer aanmeldin gen waren dan beschikbare plaatsen, zijn voor het najaar nieuwe data gepland voor de commerciële trainingen 'Resultaatgericht verkoop training' en de 'Klachten training' voor reisadviseurs. Het uitgangspunt van de resultaatgerichte verkoop training is een pro-actieve marktbenadering, waarbij bij voorbeeld aandacht wordt besteed aan klantgerichte communicatieve vaardighe den. Ook komen het beter herkennen van en inspelen op klantgedrag en koopmo tieven aan bod. De klachten training besteedt aandacht aan het omgaan met en afhandelen van een klacht binnen de normen die daar voor bestaan. Meer informa tie over de twee trainingen en een inschrijfformulier staan op het RaboWeb als aanvullend document bij dit artikel. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 1.1) Van de maandelijkse actie 'Afstuderen' wordt elk kwar taal de conversie gemeten. Het tweede kwartaal van dit jaar gebeurde dat bij 5.272 afgestudeerde studenten die in februari, maart of april een mailing hebben gekregen. Uit deze conversiecijfers bleek dat 37% van de studenten met een Rabocard een Rabo TotaalPakket heeft afgeno men. Van de studenten zon der Rabocard en ouder dan 21 jaar wilde 28% een Rabo TotaalPakket en van de stu denten zonder Rabocard jon ger dan 21 jaar was dat 2%. Drie tot zes maanden nadat de student is gemaild is 95% van de afgestudeerden nog steeds klant van de Rabo bank. De conversiecijfers per lo kale bank staan op het Rabo Web, dossier Studentenmarkt (stud). Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 2.4) (zie Bedrijfsvoering) Financieel Advies Alle klanten die via Inter polis Leven Particulier met hun verzekering in het on- roerendgoedfonds Rodamco belegden, worden vandaag geïnformeerd over de split sing van het fonds. In de brief worden de gevolgen uitge legd van de splitsing die op 16 juli plaatsvond. Een voor beeldbrief staat als aanvul lend document bij dit artikel op het RaboWeb. De verlate verwerking van de adminis tratie heeft geen consequen ties voor de klanten.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1