Klanten geïnteresseerd in lidmaatschap bank Inschrijven voor acties Mistransacties/Ongeoorloofd Rood Brieftekst'Dekking verhogen inboedel' aangepast Keuzemenu voor telefoonnummer Financieel Advies Hogere rente nieuwe Agaath Obligaties 23o7 Rabokrant L t) 9 t) Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 785 Week 29 Vrijdag 23 juli Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Klanten van dc Rabobank hebben belangstelling om lid te worden van de bank. De motieven om lid te worden varië ren sterk: van inspraak en maatschappelijke betrokkenheid tot de verwachting dat klantentrouw leidt tot financiële voordelen. Dat blijkt uit een onderzoek dat het Advies centrum Coöperatie-Ontwikkeling (ACO) hield onder ruim achthonderd klanten. In 2003 moet het mogelijk zijn dat 20% van de klanten lid is van de Rabobank, zei Wim Meijer, voorzitter van de Raad van Beheer onlangs op de Algemene Vergade ring. Dit komt neer op een verdubbeling van het huidi ge aantal leden. De klanten willen wel, zo toont het onderzoek aan. Van de par ticuliere klanten is ruim 35% geïnteresseerd, bij de bedrijfsrelaties is dit onge veer de helft. Om die klanten ook daad werkelijk als lid in de boeken bij te kunnen schrijven is het noodzakelijk dat de Rabo bank inspeelt op de motieven, aldus Willem Lageweg, hoofd ACO. "We moeten niet den ken dat inspraak voor de meeste klanten het belang rijkste argument is om lid te worden. Voor een deel van hen is dat wel zo, maar andere klanten vinden het verkrijgen van extra kennis, de Rabobank als netwerk of onze maatschappelijke rol veel interessanter." Zeker 40% verwacht van een coöperatieve bank dat klanten die meer producten afnemen worden beloond met een korting of andere voordelen zoals meedelen in de winst of ledenreizen met korting. Lageweg: "Voor hen is dat een overtuigend motief om lid te worden. Daar moeten we nadrukkelijk op inspelen. We zullen leden werving met meer lef en creativiteit moeten aanpak ken. Het onderzoek toont duidelijk aan dat klanten dat van ons verwachten." Het onderzoek speelt een belangrijke rol bij het nieu we ledenbeleid dat op dit moment onder leiding van ACO wordt uitgewerkt. In het najaar krijgen banken nieuwe aanbevelingen om ledenwerving en -betrok kenheid aan te pakken. Een samenvatting van de motieven om lid te worden staat als aanvullend docu ment bij dit artikel op het RaboWeb. Adviescentrum Coöperatie-Ontwikkeling f (040) 217 66 00 Jarenlang stond bij in de parkeerkelder van het Rabobankgebouw aan de Fellenoord te Eindhoven. Maar afgelopen week was hij weer even 'on the road': de gele Hanomag uit 1967. Deze geldtransportwagen vervoerde jarenlang waardevolle goederen naar met name De Nederlandsche Bank. Nadat dit transport begin jaren tachtig werd uitbesteed aan Brinks N.V. werd de auto niet vaak meer gebruikt. crWe zagen het niet zitten om hem naar de sloop te brengen. Daarom is besloten om, ter onderstreping van onze goede relatie, de auto te schenken aan Brinks", aldus Harrie Weiten van Rabofacet. Cliënten Advies De inschrijving voor de ok- tober-mailronde van de acties Mistransacties en Ongeoor loofd Rood sluit vandaag. Het inschrijfformulier staat in het marktbewerkingspakket van de actie Ongeoorloofd Rood op het RaboWeb, Cliënten Advies, dossier Consumptief Krediet (leen). De geselec teerde klanten ontvangen de mailing begin oktober. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 3.5) Interpolis Schade Particu lier heeft de brieftekst voor de landelijke actie 'Dekking verhogen inboedel' aange past. Zowel uit de testresul taten als uit reacties van lo kale banken blijkt dat som mige klanten de inboedel meter verkeerd invullen. Niet alle klanten begrijpen name lijk dat ze de toegekende pun ten moeten optellen en ver menigvuldigen met 1.900,- om tot de waarde van de in boedel te komen. In de brief tekst zijn deze stappen nu dui delijker aangegeven. De eerst volgende mailing ligt eind september bij de klant in de bus. Banken ontvangen de exacte data voor het actie traject medio augustus. De nieuwe briefteksten staan in het marktbewerkingspakket op het RaboWeb, dossier Inactie, dossier lokale markt bewerkingsacties (bieb). Interpolis Schade Particulier C (013) 462 29 75 Financieel Advies Medewerkers van lokale banken die bellen naar Ver koopondersteuning Finan cieel Advies, kunnen voor taan kiezen uit een keuze menu. Keuze 1 is bestemd voor vragen over financieel advies. Keuze 2 kan gekozen worden als de medewerker een afspraak wil maken met een consultant of centraal financieel adviseur. Daarnaast wordt gevraagd om de bank- code in te toetsen. Dit is uit sluitend bedoeld voor de administratie van de gesprek ken en niet voor het doorbe lasten ervan. Financieel Advies f (040) 217 70 07 Van de Tante Agaath Obligatie worden maandag 26 juli vier nieuwe series uit gegeven: de series 21 tot en met 24. De rente van de nieuwe series is verhoogd. Looptijden, rente en series zijn respectievelijk drie jaar en 2,6% vaste rente voor serienummer 21, vijf jaar en 2,9% vaste rente voor num mer 22, drie jaar en variabele rente voor serienummer 23 en vijfjaar en variabele rente voor serienummer 24. Rabo BeleggingsAdvies wijst er op dat het binnen de huidige renteverhoudingen en geboden fiscale voorde len om een aantrekkelijke rente gaat. Ook na de invoe ring van de beoogde belas tingherziening 'Inkomsten belasting 2001' behoudt de Tante Agaath Obligatie naar verwachting van RBA een fis caal voordeel. Bij de (hogere) rentepercentages van de nieuwe series is het jaarlijkse rentevoordeel ten opzichte van bijvoorbeeld de Rabo Rendement Rekening 0,8% per jaar bij drie jaar vast en 1,1% per jaar bij vijfjaar vast. De prijsbijlagen van de nieuwe series staan in het dossier Tante Agaath Obli gatie en als aanvullende documenten op het Rabo Web. Op RaboWeb staat ook een analyse van de fiscale rentevoordelen. De series 17 tot en met 20 kunnen tot vandaag worden verkocht. RBA Beleggingsinfolijn 7 (010)224 14 14 RBA FondsenAdvies 7 (010)224 14 34

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1