°7 'Klantwaarde is ook de klant verrassen' Nieuwe CAO voor Bankbedrijf op RaboWeb 19 9 9 Premiums Robobonk Huis Hypotheekadvies Tariefsverhoging gunstig voor klant en bank Conversie Facilitair Centrum Reizen Sluitingsdatum aanmelding workshop Actiecoördinator Extra omschrijvings- regel bij zakelijke stortingen en opnamen Circulaire^ Reizenklant registreren in CRAB Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 784 Week 29 Woensdag 21 juli Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Rabobank Huis 8c Hypotheekadvies heeft dit najaar nog twee acties op de kalender staan. "Een goed moment om het complete, deels vernieuwde aanbod aan premiums op een rij te zetten", aldus marketeer Rob I.uters. Het huidige aanbod voorziet volgens Luters in de behoefte van lokale banken om vóór, tijdens en na de verstrekking van de hypo theek iets extra's voor de klant te kunnen doen. Allereerst is daar het visi- tekaarthoudertje met beige- luid. Een omslagmapje waar de hypotheekadviseur zijn/ haar visitekaartje in kan steken. Wie het mapje opent, hoort telefoongerin- kel. Luters: "Typisch 'strooi- goed', een aardigheidje waarmee je jezelf net even anders kunt presenteren. Ook heel geschikt om in te zetten op beurzen en derge lijke." Specifiek voor starters heeft het segment de hypo theekmeter in petto. Luters: "Dit is voor de kandidaat woningkoper een informa tief speeltje dat de klant meteen een globale indruk geeft van zijn financierings mogelijkheden. Ook zijn de tien meest gestelde vragen en antwoorden bij het kopen van een huis in de meter opgenomen." Daarnaast is er voor star ters het boekje met de titel 'Wijzer huis kopen'. "Hierin staat wat er allemaal bij de aanschaf van een huis komt kijken. Niet wervend maar puur informatief. Dat wij zo'n boekje aan de klant geven is op zich al wervend genoeg." Dan zijn er premiums die kunnen worden ingezet in de advies- en of offertefase. "Verras de klant en hij wordt bevestigd in zijn juis te keuze voor de Rabobank. En juist in deze fase, waar veel klanten nog aan het shoppen zijn, kan dat de doorslag geven", aldus Luters. Daarvoor is er een wegwerp fotocameraatje en een fotoalbum. "Deze zijn bedoeld voor zowel starters als doorstromers. De link tussen een eigen huis en foto's maken mag duidelijk zijn. Zeker als dat huis nog gebouwd of verbouwd moet worden." Tot slot zijn er de VT- Wonen boeken. "De VT- wonen boeken hebben we al een paar jaar in ons assorti ment en we weten dat ze door klanten bijzonder wor den gewaardeerd. Een prima after-sales instrument", be sluit Luters. De premiums zijn te zien en bestellen op de Rabo- Shop. In een aanvullend document bij dit artikel op het RaboWeb staat een overzicht van de premiums, inclusief artikelnummer, prijs en besteleenheid. Rabobank Huis Hypotheekadvies r (040) 217 70 05 Zoals eerder gemeld in deze krant zijn de banken IJsselstein Veldhoven en Westzaan de winnaars van de Rabobank BeleggingsTrofee over het jaar 1998. Van respectievelijk de A-, B- en C-banken behaalden zij vorig jaar de hoogste groei in bewaard vermogen. Directeur jaap Nagtegaal van Rabo BeleggingsAdvies (l) reikte vorige week dinsdag de trofeeën uit aan (v.l.n.r.) Gerard van Esch (onderdirecteur Rabobank Veldhoven), Theo Hoeks (directeur Rabobank Westzaanen André van den Hoven (directeur Rabobank IJsselstein). Voor de Rabobank BeleggingsTrofee over 1999 wordt naar meer criteria gekeken dan alleen naar de toename van het bewaarde vermogen. Welke criteria dat precies zijn is nu nog niet bekend. De nieuwe CAO voor het Bankbedrijf staat op het RaboWeb. De volledige tekst is te vinden als aanvullend document bij dit artikel en in het dossier ARBV. Het dos sier is onder meer te bereiken door op de thuispagina van lokale banken eerst op zoeken en dan op Infobank te klikken. De nieuwe CAO heeft een looptijd van 1 januari 1999 tot 1 juni 2000. Lokale banken en eenheden van Rabobank Nederland ont vangen vandaag ook een aantal papieren versies van de CAO. Die zijn bedoeld voor medewerkers die de elektronische versie niet kunnen raadplegen (bij voorbeeld medewerkers zonder netwerkaansluiting of zieke medewerkers) en voor werknemers die func tioneel over een boekje moeten beschikken. Nabestellen van boekjes is in beperkte mate moge lijk via de personeelsadmi nistratie. Cliënten Advies Rabobank Nederland advi seerde op 7 juli vrijwel alle tarieven voor Spaar-Vast- Rekeningen met 0,30% te verhogen. Door deze tarief verhoging zijn er voor klan ten die klagen over de lage tarieven op spaarrekeningen mogelijkheden een hoge en stabiele rente te verkrijgen. Vooral in verhouding tot de RendementRekening is de Spaar-Vast-Rekening een goed alternatief. Het verschil in rente bedraagt 1 tot 1, Terwijl de Rendement Rekening een variabele rente heeft van 3% bij saldi boven f25.000,- heeft de Vaste- Termijn-Rekening met een looptijd van 7 jaar een rente van 4% en met een looptijd van 10 jaar een rente van 4,4%. Ook voor de bank zijn Spaar-Vastmiddelen welkom omdat deze gunstig zijn voor een goede balansverhou ding. 5%. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 4.1) Op het RaboWeb staat als aanvullend document bij dit artikel informatie over de procedure en instructies die verband houden met het tweede gedeelte van de con versie Facilitair Centrum Rei zen. Deze conversie is dins dag 20 juli begonnen en zal ruim een week duren. Omdat niet precies aan te geven is wanneer de conversie is af gerond, worden banken da gelijks via MIRA, pagina 52026, op de hoogte gehou den van de voortgang. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 1.2) Op het RaboWeb staat sinds gisteren een artikel over de workshop Actiecoördinator. Inschrijven kan nog tot en met 31 juli. Meer informatie staat op het OpleidingenNet. (zie Bedrijven) Op het RaboWeb staat sinds gisteren een artikel met een aanvullend document over het registreren in CRAB. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 1.1)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1