°7 Haaksbergen opent eerste Raboshop Rabokrant komt tijdelijk drie keer per week uit Nieuw opleidingsaanbod Marktbewerking Cliënten Advies 19 9 9 Nieuwe alfa-processen en werkinstructies op Dagelijkse nieuwsvoorziening via RaboWeb RaboWeb Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 777 Week 27 Maandag 5 juli Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De eerste Nederlandse supermarktbank is een feit. Afgelopen vrijdag opende de Raboshop van Rabobank Haaksbergen haar deuren in de plaatselijke Plusmarkt. Dat betekent een winkelkarretje met groenten, melk, luiers, een bosje bloemen en een consumptief krediet of reisverzekering. Rabobank Haaksbergen heeft een hectische tijd achter de rug. Een week geleden nog zag de plek waar de Raboshop moest komen er leeg en verlaten uit, afgelo pen vrijdag stond er een bankwinkel. Vier medewer kers -2,5 fte's- zullen bezoe kers hier adviseren over de producten van het segment Cliënten Advies. Op maan dag tot en met donderdag van 14.00 tot 20.00 uur, vrij dags van 10.00 tot 21.00 uur en zaterdags van 10.00 tot 17.00 uur. Kastransacties zijn niet mogelijk, wel is er een geldautomaat. Detaillisten met bancaire kennis, noemt commercieel manager Cliënten Advies Willem Horvath van de bank de medewerkers. "Slechts één ervan was al in dienst van de bank. De anderen werkten als verkoper bij de super markt zelf, KPN en een loka le banketbakker." Ze kregen een stoomcursus om de fijne kneepjes van het bancaire vak te leren. Daarna werkten ze op het hoofdkantoor van Rabobank Haaksbergen. Horvath: "Via een training on the job zijn ze nu klaar om in de Raboshop aan de slag te gaan." Volgens directeur Rabobank Nederland AB Bert Mertens, die de opening bijwoonde, komt de Raboshop tegemoet aan de behoefte van klanten aan persoonlijk advies en gemak. "Daar zijn waar onze klanten het verwachten." De bankwinkel past dan ook in het distributiebeleid van de Rabobank, aldus Mertens. De komende tijd zal de proef in Haaksbergen een vervolg krijgen bij enkele andere banken. Waar en wanneer is op dit moment nog niet dui delijk. Banken die geïnteres seerd zijn in de proef en zelf een kijkje willen nemen in Haaksbergen, kunnen een afspraak maken via onder staand telefoonnummer. Kanalenmanagement f (040) 21 7 65 95 Samen met de RabobankAcademic heeft Cliënten Advies het complete opleidingspakket op het gebied van marktbe werking vernieuwd. Aanleiding hiertoe was de aanscher ping van de segmentformule. Daarnaast bleken de 'oude' opleidingen niet meer te voldoen aan de wensen en behoef ten van de medewerkers van de lokale banken. In de nieuwe opzet ligt de nadruk op het proces dat van belang is bij het maken en aanscherpen van een marketingplan. Daarbij gaat het om teamwork en indivi duele verantwoordelijkheid. Het doel van de trainingen is om op de eigen bank samen met het team tot suc- Huis Hypotheekadvies cesvolle marktbewerking te komen op basis van een gedragen en consistent mar ketingplan. Er zijn trainin gen ontwikkeld voor de manager, de cliëntadviseur en de medewerker Cliënten Service. Naast deze trainingen is er ook een workshop voor Op de website Huis Hypotheekadvies van het RaboWeb staan twee nieuwe en twee geactualiseerde alfa processen, en veertien nieu we werkinstructies. Deze zijn samen met lokale banken als 'best practices' opgesteld. De alfa-processen die zijn geac tualiseerd zijn de processen Verkopen hypotheekplan (12.11) en Afhandelen nieu we, bij- of herfinanciering (12.12.1De belangrijkste wij zigingen van de geactuali seerde alfa-processen zijn: de invoering van de Flexibele- BeleggingsHypotheek en de stapeling van debetproduc ten. De nieuwe alfa-processen zijn Afhandelen nieuwe, bij- of herfinanciering via het Bankzaken en boodschappen doen gaan in Haaksbergen hand in hand. De Rabokrant gaat in de vakantiemaanden juli en augus tus terug naar drie edities per week. Vanaf deze week ver schijnt er alleen op maandag, woensdag en vrijdag een krant. Dinsdags en donderdags verloopt de nieuwsvoorzie ning via het RaboWeb. In augustus heeft een onderzoek onder lokale banken plaats om te bezien of deze formule ook na de vakantie gehandhaafd kan blijven. actiecoördinatoren ontwik keld. Deze wordt een aantal keren per jaar rondom een centrale actie georganiseerd. Tijdens de workshop wordt de actiecoördinator van de bank ondersteund bij het organiseren en evalueren van de actie. Meer informa tie is te vinden op het RaboWeb, website Cliënten Advies, rubriek Medewerker, kopje loopbaan, rubriek OpIeidingenNet. Cicero f (040) 217 70 27 (kies 2) Service Centrum Hypotheken' (12.12.2) en Beheer Porte feuille (12.13). De twee nieu we alfa-processen zijn verder gedetailleerd in nieuwe werk instructies. Onder het proces Afhandelen nieuwe, bij- of herfinanciering staan twee nieuwe werkinstructies. Beheer Portefeuille is verder uitgediept aan de hand van Traditioneel loopt de infor matiestroom tussen Rabo bank Nederland en lokale banken in de zomermaanden flink terug. Ook vorig jaar verschenen er die maanden drie Rabokranten per week. Samen met de elektronische media is het dit jaar mogelijk de informatievoorziening ac tueel te houden. Het nieuws van dinsdag en donderdag komt op de seg mentpagina's op het Rabo Web. Deze artikelen zijn in de Rabokrant van woensdag en vrijdag terug te vinden in een overzicht onder het twaalf nieuwe werkinstruc ties. De alfa-processen en de werkinstructies zijn te vinden via de website van Huis Hypotheekadvies, rubriek Processen, kopje Alfa-pro cessen. Rabobank Huis Hypotheekadvies r (040) 217 70 05 kopje 'Op het RaboWeb'. De elektronische media hebben op dit moment al een belangrijke plaats in de infor matievoorziening binnen de Rabobank. Dagelijks raad plegen 10.000 medewerkers zo'n 25.000 documenten. Op termijn wordt het RaboWeb het leidende medi um in de dagelijkse informa tievoorziening, een rol die nu nog is weggelegd voor de Rabokrant. Om het gebruik van het RaboWeb verder te stimuleren, houdt de afde ling Communicatie AB van Rabobank Nederland bin nenkort een actie onder medewerkers. Half augustus zal lokale banken gevraagd worden of de frequentie van drie Rabo kranten per week, in combi natie met de nieuwsvoorzie ning via het RaboWeb, ook na augustus volstaat. In het najaar beraadt Communica tie AB zich verder over de toekomst van de Rabokrant. Interne media r 04 oY 217 71 18

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1