Rabobank treedt toe tot Europees netwerk sociale cohesie VIP-Kaarten Acht van Chaam PERSONEELSAANBIEDING KRETA EN EXTRA VERTREKDATA ITALIË Hulpmiddel In Marketing op RaboWeb Twentse Toertocht Lokonummer automatisch op nieuwe bankpas Nieuwe procedure spaargeld overboeken via RTE Windows De Rabobank is onlangs officieel lid geworden van het European Business Network for Social Cohesion (EBNSC). Dit is een netwerk van Europese bedrijven die actief mee denken over verantwoord ondernemen en sociale cohesie. Het netwerk heeft goede contacten, met onder meer de voorzitter van de Europese Commissie. Het EBNSC werd in 1995 opgericht door een aantal topondernemers en heeft zich ontwikkeld tot een plat form voor uitwisseling van kennis en ervaring op het gebied van de sociale verant woordelijkheid van de on derneming. De deelnemers zijn voorlopers op het ter rein van employability, het creëren van werkgelegen heid, diversiteit en maat schappelijke betrokkenheid. Onder de bedrijven die lid zijn bevinden zich o.a. Shell, Randstad, Levi Strauss, British Telecom, Philips, IBM en Johnson Johnson. De deelname van de Rabo bank aan het netwerk wordt onderstreept door toetreding van Hoofddirectielid Van Slingelandt tot de Advisory Board. Dit hoogste orgaan binnen EBNSC staat onder Traditioneel wordt op de eerste woensdag na de Tour de France -dit jaar is dat 28 juli- het wielercriterium de Acht van Chaam gereden. Via Rabobank Baarle-Nassau en om streken, een van de sponsors, kunnen banken VIP-kaarten bij de organisatie bestellen. De Acht van Chaam is één van de grootse criteria van Nederland. De Rabobank in Baarle-Nassau is al jaren sponsor van dit wielerevene- ment. De VIP-kaarten geven toegang tot het tribuneterras en de VIP-tent, inclusief buffet. Kaarten kosten 250,- per stuk, deze prijs daalt als er meer kaarten afgenomen worden. Meer informatie over de voorzitterschap van Etienne Davignon, topman van de Société Générale de Belgique en voormalig Eurocommis saris. Het Adviescentrum Coöperatie-Ontwikkeling (ACO) coördineert de con tacten met het netwerk. Als informatiecentrum be schikt het EBNSC over een uitgebreide database waarin meer dan 500 voorbeelden van maatschappelijk verant woord ondernemen zijn opgenomen. Deze database is te raadplegen op Internet (www.ebnsc.org). Daar staat ook informatie over pro gramma's en bijeenkomsten. Informatie EBNSC r (030) 216 44 26 Op zondag 18 juli kunnen fietsliefhebbers weer deelnemen aan de Twentse Toertocht. Deelnemers kunnen kiezen uit een route van 80 en 120 kilometer. De organisatie, veertien Twentse Rabobanken en een aantal wielervereni gingen, hoopt het succes van vorig jaar te evenaren. Toen fietsten 1500 deelnemers 100 kilometer voor 100 jaar Rabobank. Dit jaar wordt het inschrijfgeld door de Rabo bank verdubbeld en ter be schikking gesteld aan een organisatie voor gehandi capten. Aspirant-deelnemers kunnen een startkaart halen bij een van de deelnemende kantoren. Informatie over de tocht is in te zien via Internet: www.tref. nl/twente/rabotoer tocht Henk Noordkamp r (053) 537 22 22 VIP-kaarten staat als aan vullend document bij dit artikel op het RaboWeb. Hier staat ook het formulier waarmee banken de bestel ling door kunnen geven aan Rabobank Baarle-Nassau en omstreken. Bestellen kan tot en met 8 juli. Rabobank Baarle-Nassau en omstreken f (013) 519 68 29 Op vrijdag 16 juli kunnen personeelsleden van de Rabo bank samen met introdu- cé(e)s voor 8 of 15 dagen naar Kreta. Deze personeels- aanbieding van Fit Vlieg vakanties kost 895,- voor 8 dagen of ƒ1195,- voor 15 dagen. Personeelsleden kunnen ook nog naar Italië. Wegens grote belangstelling heeft De Jong Intra Vakanties extra data inge pland voor personeelsaan- bieding nr. 13 'Toppers van Italië'. De volgende vertrek data zijn toegevoegd: 11, 18 en 25 juli, 1, 15, 29 augus tus, 5, 12, 19, 26 september, 3 en 10 oktober. Meer informatie over de personeelsaanbiedingen 13 en 23 staat in aanvullende documenten bij dit artikel op het RaboWeb. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 1.1) uw ChipV'"P Van klanten die Loko's sparen via hun Chipknip, wordt het Loko Card- nummer automatisch over gezet op hun nieuwe bank pas. Als de bankpas van de klant wordt vervangen, komt het Cardnummer bij de productie van de pas meteen in de chip. Voor Loko-ondernemers en lokale banken heeft dit als voordeel dat zij voor hun klant slechts één keer Loko op de Chipknip hoeven te activeren. Loko is de eerste multifunctionele toepassing op de Chipknip die bij ver vanging van de pas automa tisch wordt overgezet. Loko Management (040) 217 73 11 Bedrijven De functionaliteit 'Over boeking spaartegoed' komt half juli beschikbaar voor alle klanten die telebankieren met Rabo Telebankieren Extra (RTE) voor Windows. De bijbehorende procedure beschrijving voor lokale ban ken is veranderd. Dat heeft onder andere te maken met de nieuwe invul ling die is gegeven aan het mailingpakket voor klanten en vertragingen bij de perso- nalisering daarvan. Alle RTE- klanten krijgen vrijdag 16 juli een brief met antwoordfor mulier waarop zij kunnen aangeven voor welke spaar rekeningen) zij de nieuwe functionaliteit willen. De nieuwe procedurebeschrij ving - inclusief het activeren van overeenkomsten in RTE beheer - staat op het Rabo Web, website Bedrijven, rubriek Product, kopje Beta lingsverkeer, kopje Tele bankieren zakelijke markt en als aanvullend document bij dit artikel. Servicedesk Bedrijven f (040) 217 64 44 (kies 3) In het voorjaar van 2000 maken Rabobankmede- werkers kennis met HIM, het Hulpmiddel In Marketing op het RaboWeb. Deze marketingtoepas- sing ondersteunt de bank bij het bewerken van de lokale markt, zowel bij het maken van plannen als het daadwerkelijk uitvoeren van marktbewerkings activiteiten. HIM is een RaboWeb- toepassing die de processen van marketingplanning en marktbewerking bij de seg menten van de lokale bank ondersteunt. Voor de ban ken heeft dit als voordeel dat marketinginformatie waarvoor nu nog meerdere bronnen bestaan, in de toe komst beschikbaar is via één toepassing, gebaseerd op de centrale Marketing Data base. Dit betekent dat straks minder verschillende toe passingen naast elkaar gebruikt kunnen worden. HIM is daarmee samen met OLI de vervanger voor onder andere de huidige toepas singen CRP en RSB. Voor de marktbewerking bete kent de komst van HIM dat inschrijving, screening en evaluatie van acties een voudiger verlopen. In mei heeft een proef met 23 lokale banken plaats gevonden en werd het onderdeel 'marketingplan ning' van HIM getest. Hoewel de banken positief zijn over de weg die met HIM is ingeslagen, gaven zij aan dat aan de huidige toepassing nog veel verbe terd kan worden. In de komende maanden wordt hier samen met de proefbanken aan gewerkt, waarna in het najaar een tweede proeffase met de zelfde banken volgt. Als deze goed verloopt kan HIM in het voorjaar van 2000 bij de lokale banken worden ingevoerd.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 2