22 O 6 Actief najaar voor Huis Hypotheekadvies Japanse bank oriënteert zich bij Rabobank op advisering Robecofondsen Deelnemers Beurscompetitie nu rijp voor beleggen in het echt 19 9 9 Grote vraag naar sprekers over beleggen Acties gericht op starters én doorstromers Documentatie financieringen buitenland op RaboWeb Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 768 Week 25 Dinsdag 22 juni Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Roland de Vries en Esther Schuurman van RBA en Dennis Kellner van de bank Zevenhuizen-Moerkapelle in gesprek met een afvaardiging van de Norinchukin Bank. Rabobank Zevenhuizen-Moerkapelle stond afgelopen week in zekere zin in het teken van Japan. Medewerkers van de coöperatieve Norinchukin Bank oriënteerden zich bij de bank in twee sessies op beleggingsfondsen van de Robeco Groep en de advisering daarvan door de Rabobank. Aanleiding was het feit dat beleggingsfondsen van buitenlandse partijen sinds december vorig jaar wel kom zijn op de Japanse markt. De Japanners kregen in Zevenhuizen onder meer een presentatie van Esther Schuurman en Dennis Kellner. Schuurman is fondsenadvi seur bij Rabo Beleggings- Advies en voorheen finan cieel adviseur bij de bank Zevenhuizen-Moerkapelle, waarvan Kellner commer cieel manager FA is. Zij licht ten onder meer de klantge richte benadering van de Rabobank toe. Verder leg den ze uit dat het risicopro fiel van de belegger de basis is voor het beleggingsadvies, dat wordt ingevuld met een Financieel Advies modelportefeuille geadvi seerd door IRIS. Ook de samenwerking tussen de Rabobankorganisatie en de Robeco Groep kwam aan de orde. Voor de medewerkers van de Norinchukin Bank was er volgens Schuurman heel wat nieuws onder de zon. "In Japan wordt voor namelijk gespaard en weinig belegd. Verder gaan de ban ken er heel productgericht te werk." De contacten met de Norinchukin Bank worden voortgezet door RBA en Rabobank International in Tokyo. De sprekers van IRIS Re search, Rabo BeleggingsAdvies (RBA) en Robeco zijn nog steeds veel gevraagd voor lezingen over beleggen. Ban ken die een spreker willen in huren voor de periode septem ber tot en met december, doen er daarom goed aan hun wen sen zo snel mogelijk kenbaar te maken. Banken die drie maanden voor de datum van de lezing aankloppen bij RBA, hebben de meeste kans van slagen.Verder is het advies aan banken om na te gaan of ze sa men met een naburige bank een lezing kunnen organise ren. Meer informatie over het aanvragen van sprekers en een aanvraagformulier staat in de Productinformatiemap Effecten, hoofdstuk 6.2.8. Rabo Beleggingsinfolijn 7 (010) 224 14 14 Rabobank Huis Hypotheekadvies gaat een actief najaar tegemoet. Voor de herfst van 1999 staan namelijk twee grote acties gepland. Het vizier van de eerste actie is gericht op de starters. Tijdens de tweede actie gaat de aan dacht vooral uit naar de doorstromers. Beide acties komen in een jaar waarin Rabobank Huis Hypotheekadvies al flink van zich heeft laten horen. Zo was in januari de com mercial 'starters' veelvuldig op de buis te zien en stond april in het teken van de Maand van de Toekomst. Vervolgens werd in mei de Flexibele BeleggingsHypo- theek geïntroduceerd. Ook dit najaar is het seg ment actief. Om te beginnen in de eerste twee weken van september. Dan start de actie voor starters. Televisie- en radiospotjes moeten er dan voor zorgen dat de Rabobank ook bij startende huiseigenaren in een goed daglicht komt. Lokale ban ken kunnen op de actie inhaken door het plaatsen van lokale advertenties en redactionele teksten. In de maanden oktober en november heeft de actie voor doorstromers plaats. Deze actie is groter dan die voor de starters. Naast tele visie- en radiocommercials moet ook een opvallende inrichting van de bankhal de nodige aandacht trekken. Daarnaast kan ingeschreven worden voor een mailing, die het karakter van de HypotheekCheck krijgt. Volgens segmentmanager Jos van Lange hangt het suc ces van beide acties af van de mate waarin de lokale ban ken hun bijdrage leveren. Volgens hem gaat het daar bij vooral om actieve markt benadering en het leveren van kwaliteit. "De uitingen in de massamedia spelen een be langrijke, maar vooral ook een ondersteunende rol. De beloftes die we daarin doen moeten echter vooral door de lokale banken zelf wor den waargemaakt. Denk bij voorbeeld aan de gedragsco de. Zeggen dat je die onder schrijft is niet voldoende. Je levert pas kwaliteit als je de punten uit die code daadwer kelijk in de praktijk brengt." De banken ontvangen bin nen enkele weken via de Rabo krant en het RaboWeb meer informatie over beide acties. Rabobank Huis Hypotheekadvies 7 (040) 217 70 05 Editie '99 van de Nationale Beurscompetitie, waarvan de Rabobank hoofdsponsor is, is weer achter de rug. Volgens Rabo BeleggingsAdvies is nu de tijd rijp om de deelnemers kennis te laten maken met het 'echte' beleggen. Daarvoor is een marktbewerkingspakket ontwikkeld. De laatste speldag van de Beurscompetitie was afgelo pen vrijdag. Overall win naar is I. Seymour, met een eindbedrag van 393.417 euro. Nummer één in de categorie Huis Hypotheekadvies particulieren werd E. Visser, met een eindbedrag van 379.554,94 euro. W. ten Westeneind bleef koploper van de Rabobankcompetitie, met een eindbedrag van De informatie over financie ring van woningen in het bui tenland is herschreven. De ge actualiseerde documenten staan met ingang van van daag op de site van Rabobank Huis Hypotheekadvies op het RaboWeb (Documentatie, Dienstverlening RN, Financie ringen buitenland). Op dit moment is de infor matie over drie landen be schikbaar: België, Frankrijk en Spanje. Binnenkort wordt daar nog informatie over Engeland, Duitsland en de Antillen aan toegevoegd. Rabobank Huis Hypotheekadvies 7 (040) 217 70 05 380.183,34 euro. In de cate gorie studenten won S. Sint met een eindbedrag van 280.483,41 euro. Bij de scholieren staat T. Fransen bovenaan, met een eindbe drag van 303.783,31 euro. De mogelijkheden voor follow-up in het marktbe werkingspakket lopen uit een van aandacht in de loka le pers over de eindrangschik king tot een centrale mailing aan de deelnemers en het or ganiseren van onder meer een seminar, lezing of een beleg- gersmarkt. Het marktbewer kingspakket staat in een aan vullend document bij dit Rabokrantartikel op het RaboWeb. De voorbeeldtekst van het lokale persbericht wordt er in de loop van de dag in opgenomen. De teksten van de drie centrale mailings volgen uiterlijk 24 juni. Rabo Beleggingsinfolijn (010)224 14 14

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1