Medewerkers gaan zelf nieuwe leden werven 19 9 9 Rabobank Midden-Langstraat sluit eerste fase proces af Overzicht gebruik geldautomaten Tijdelijke 'waarschuwingsteksten'voor offertes met OMH en FBH o8oé Rabokrant Intern Rabobank dagblad Vierde jaargang no. 758 Week 23 Dinsdag 8 juni Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 "Ik werk al 22 jaar bij de bank, maar pas sinds de afgelo pen maanden is de coöperatie echt bij mij gaan leven," zegt Wim van der Maas, manager bedrijfsvoering bij Rabobank Midden-Langstraat. Afgelopen weekend rondden hij en zijn ruim honderd collega's een verinnerlijkingsproces af rond de coöperatie. Nu gaan de medewerkers van de bank een nieuwe fase in, waarin zij het ambitiestatement van de bank willen waarmaken en actief nieuwe leden gaan werven. In januari werd de aftrap gegeven voor het project 'naar een coöperatieve Rabobank Midden-Lang straat'. Directeur Willem Louwers: "Daarbij is de keuze gemaakt om eerst met alle medewerkers door een Met als slogan 'Toekomst door "Samenspel" vierde Rabo bank Tegelen afgelopen zondag met muziek een verlaat eeuw feest in speeltuin Klein Zwitserland. Jeugdharmonie Tege len beet het spits af van het concert 'spelen met muziek'. Zo'n 350 muzikanten van 6 harmonie gezelschappen, aan gevuld met een vertegenwoordiging van de bank werkten mee aan de middag. Cliënten Advies Selectielijst QH321 geeft lokale banken een overzicht van het gebruik van alle geldautomaten (óók van andere banken) in het werk gebied door klanten van de Rabobank in de eerste vijf maanden van 1999. Standaard wordt deze lijst naar alle banken gestuurd. Banken die de selectielijst niet willen ontvangen kun nen het antwoordformulier faxen dat als aanvullend document bij dit artikel op het RaboWeb staat. Dit formulier kunnen ban ken tevens gebruiken om eigen wensen met betrek king tot de selectie door te geven. Ondersteuning Betaaldiensten r (040) 217 60 41 verinnerlijkingsproces te gaan, voor we aan klanten vertellen wat voor bank we zijn. De gedachte daarachter is dat je het concept coöpe ratie alleen kan waarmaken als het door alle medewer kers wordt gedragen." Begin dit jaar ontvingen alle medewerkers een infor matiepakket, met onder meer het boekje 'Een bank van klanten' en het concept ambitiestatement van de bank. Projectleider Jan Willem Brink: "Aan de hand van deze informatie zijn we in groe pen gaan praten over de coöperatie. Eerst binnen het eigen segment en in een vol gende fase met leden van het Bestuur en de Raad van Toe zicht. Deze bijeenkomsten waren heel verhelderend." Het afgelopen weekend werd de bewustwordingsfa se afgerond met een trai ningsdag onder leiding van extern trainingsburo DOOR- Training die daarvoor een speciale opdracht had gekre gen. Het thema luidde: 'ambassadeurs van Rabo bank Midden-Langstraat'. Huis Hypotheekadvies Medewerkers van Rabobank Midden-Langstraat oefenden in groepen hoe zij klanten kunnen benaderen voor een lid maatschap. In groepen oefenden de medewerkers hoe zij uit moeten leggen wat voor bank Rabobank Midden- Langstraat is en hoe zij klanten moeten benaderen voor een lidmaatschap. Want vanaf vandaag gaan alle medewerkers actief leden werven. Het afgelopen weekend ontvingen alle klanten van de bank al een brief en een brochure waar in de bank zichzelf presen teert en waarin een oproep staat om lid te worden. Louwers: "We hebben ervoor gekozen de brief pas te verzenden na het voltooi en van ons eigen bewust wordingsproces. Alleen als de coöperatie bij de mede werkers leeft, kunnen wij haar ui dragen en waarma ken naar onze klanten toe." Hoe kijken de medewer kers terug op de afgelopen maanden en de trainings dag? Tony van Driel: "Tij dens de groepsgesprekken begon al te dagen hoe je de coöperatie moet vertalen naar je alledaagse handelen. Daarnaast kan ik nu ook op feestjes vertellen bij wat voor soort bedrijf ik werk." Cliëntadviseur Mariëlle de Rooij had van te voren niet veel vertrouwen in de trai ningsdag: "Maar gaande weg de dag veranderde dit. Ik heb vooral geleerd van de gesprekken die we moesten oefenen. Nu weet ik wat ik aan klanten kan vertellen." Rabobank Midden-Langstraat (0416) 68^1 04 Rabobank Huis Hypo theekadvies en Interpolis heb ben drie 'waarschuwingstek sten'geformuleerd voor hypo theken waarvan beleggingen deel uitmaken. Aanleiding hier voor is de code rendement en risico voor beleggingsverze keringen, die in augustus vo rig jaar is geïntroduceerd. Ban ken wordt geadviseerd de teksten tijdelijk handmatig op te nemen in de offerte. Doel van de code rendement en risico is de consument op timaal te informeren over ri sico's die zijn verbonden aan beleggingsverzekeringen. De verzekeringsmaatschappijen zelf hebben de code in het leven geroepen. Het segment RH&H en Interpolis beraden zich op dit moment over de wijze waarop het beste invul ling kan worden gegeven aan de code en hoe ze banken op timaal kunnen ondersteunen, zodat de klant de juiste infor matie krijgt. De waarschuwingsteksten zijn bedoeld voor offertes over financieringsplannen met Op- Maat Hypotheken (waarmee wordt belegd en Flexibele Be- leggingsHypotheken. In de tekstblokken staat onder meer dat beleggen een financieel ri sico met zich meebrengt en dat rendementen die in het verle den zijn behaald geen garantie bieden voor de toekomst. De teksten staan in het aanvullen de document bij dit Rabokrant- artikel op het RaboWeb. In de volgende release van OFP, die medio juli verschijnt, zullen ze standaard zijn opgenomen. Rabobank Huis Hypotheekadvies C (040) 217 7(f 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1