i5 °4 Interpolis sterkste groeier onder levensverzekeraars 19 9 9 'Succesje aangrijpen om te praten over toekomstvoorzieningen' Cadeautjes voor kinderen in ziekenhuizen Menustructuur telefoonnummer Verkoopondersteuning aangepast Chipknipper eurobestendig Aanpassingen binnen ANP (Circulaire 24/486) Standen Nationale Beurscompetitie nu beschikbaar Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 724 Week 15 Donderdag 15 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Interpolis is de grote winnaar onder levensverzekeraars in 1997. Dit meldt het afgelopen maand verschenen Assurantie Magazine Jaarboek '99, na analyse van de offi ciële cijfers. De reden dat de uitkomsten nu pas bekend gemaakt worden, is dat verzekeraars tot augustus '98 hun cijfers konden inleveren. Het jaarboek schrijft dat Interpolis met een premie- groei van 32% - bij een ge middelde marktstijging van 12% - wederom de sterkste groeier is in de levenmarkt is. Het marktaandeel van deze nummer drie op de ranglijst groeide naar 7,6% (was 6,4% in '96). Marktleider Nationale Nederlanden en nummer twee Aegon leverden markt aandeel in (premiegroei res pectievelijk 10,3% en 4,4%). Tweederde van de Interpolis- groei kan toegeschreven wor den aan individuele koop sommen, waar volgens het jaarboek veel energie in wordt gestoken via de lokale Rabobanken. Het aandeel van Interpolis op de particu liere levenmarkt, die daar een tweede plaats inneemt, is met een groei in bruto premie inkomen van 33,5 geste gen naar een marktaandeel van 10,1% (was 8,7), waar marktleider Nationale Neder landen marktaandeel verliest (van 16,1% naar 15,4%). Ronald Janssen, Manager Commerciële Zaken Leven Particulier bij Interpolis: "Dit zijn mooie cijfers, die we alleen hebben kunnen realise ren door een goede samen werking met de lokale Rabo banken en de segmenten van Rabobank Nederland. De banken beschikken over ken nis van de klant en wij onder steunen de adviseurs van deze banken bij het adviseren van de klanten. Uiteindelijk draait het om de klant en blijkbaar is de klant tevreden over de gezamenlijke inspan ning van de lokale banken en Interpolis." Janssen verwacht - gebaseerd op cijfers van het Verzekeringsblad waarover deze krant 21 januari be richtte - dat de positieve lijn zich voortzet: "Ook in 1998 hebben we met name op het gebied van de koopsommen weer een stap in de goede richting gezet." Ingrid Brekelmans, hoofd Marktbewerking en Verkoop ondersteuning Financieel Ad vies bij Rabobank Nederland, voegt daaraan toe: "Bij elk marktonderzoek blijkt dat zowel particulieren als onder nemers veel belang hechten aan een goed advies op het gebied van toekomstvoorzie ningen, onder meer door de terugtredende overheid. In die markt zijn de Rabobank en Interpolis samen nog maar een hele kleine partij. We moeten dus niet achterover leunen, maar dit succesje aangrijpen om met de klant in gesprek te gaan over toe komstvoorzieningen. Heeft een klant al een koopsompo lis, dan weten wij dat hij met zijn toekomst bezig is en kunnen we hem nog beter adviseren." Cliënten Advies Het segment besloot on langs een groot deel van de premiums die nog in het magazijn liggen, te schenken aan kinderafdelingen van zie kenhuizen. Het gaat hier om premiums die de afgelopen jaren als cadeautje aan nieu we Rabo JongerenRekening- houders werden gegeven. Door de premiums in te zet ten voor een goed doel, toont de Rabobank haar maat schappelijke betrokkenheid. Bijkomend voordeel is dat de opslagkosten worden terug gebracht. Volgens het seg ment zijn de reacties hartver warmend en sturen kinderen als dank tekeningen op. Een overzicht van de zie kenhuizen die gratis cadeau tjes hebben gekregen, staat op het RaboWeb, website Cliënten Advies, rubriek pro duct, dossier Jeugd- en Jonge renmarkt (jong). Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 5) Om medewerkers Cliënten Advies beter van dienst te kunnen zijn met de beant woording van hun vragen, heeft Verkoopondersteuning CA de menustructuur van telefoonnummer (040) 217 70 08 aangepast. De belang rijkste wijziging ten opzichte van het huidige menu is dat er voor elke centrale markt bewerkingsactie een apart doorkiesnummer is. Hier door komen medewerkers direct terecht bij een des kundige en kunnen vragen nog efficiënter worden be antwoord. De wijziging van de menu structuur gaat vandaag in. Op het moment dat een medewerker het doorkies nummer hoort dat van toe passing is op zijn vraag, kan hij dit nummer meteen kie zen. Het is niet nodig de hele tekst af te luisteren. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 5) De Chipknipper blijft óók na de introductie van de charta- Ie euro bruikbaar voor het opladen van de Chipknip. Het is echter niet mogelijk om met de Chipknipper het saldo van de Chipknip om te zetten van guldens naar euro. Daarom zal een klant in het jaar 2002 hiervoor één keer naar een oplaadpunt bij een bank moeten gaan. Zodra hij zijn saldo heeft omgezet naar euro, kan hij thuis zijn Chipknip in euro opladen. Ondersteuning Betaaldiensten r (040) 217 60 41, Verwijsl (zie Bedrijfsvoering) Financieel Advies Ondanks aankondigingen dat de tussenstanden van de Beurscompetitie op het RaboWeb geplaatst zouden worden, waren deze tot afge lopen dinsdag niet beschik baar. Na een week van aan loopproblemen met de 'spel computer' zijn de gegevens nu betrouwbaar genoeg om door te geven. Bij het ter perse gaan van deze krant stond W.J. ten Westeneind uit Arnhem bovenaan in de Rabobankcompetitie, gevolgd door J. Preuter uit Deventer en P.J.M. Maas uit Schalkhaar. De volledige top 25 van de Rabobankcompetitie en die van het algemeen klassement staan op het RaboWeb, site Financieel Advies, kopje Nationale Beurscompetitie '99. De tussenstand wordt elke middag bijgewerkt.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1