09 °4 Betalen aan derden via Rabofoon uitgesteld 'Ups and Downs'krijgt een nieuw gezicht 19 9 9 Drukfout in folder Minder lijfrenteproducten afgezet Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 720 Week 14 Vrijdag 9 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De Rabokrant berichtte eerder deze week dat bij gebruik van een draadloze huistelefoon het mogelijk is dat onbevoeg den tincode en rekeningnummer ontcijferen. Om klant en bank geen enkel risico te laten lopen, is in verband hiermee besloten om de mogelijkheid tot het betalen aan derden via de Rabofoon uit te stellen. Invoering van betalen aan derden zal pas plaatsvinden zodra genoemde risico's zijn uitgesloten. Dit besluit heeft consequen ties voor enkele acties die in april en mei lopen. Voor de actie Rabofoon/Telebankie- ren/lnternetbankieren wor den alle materialen over de Rabofoon aangepast. Centraal in de communicatie staat nu het 'saldo opvragen' en 'geld overboeken tussen eigen rekeningen'. In de bankhal- materialen vervalt de Rabo- foonflyer. Rabofoonklanten (doelgroep 3) ontvangen geen bijsluiter. De Xtra voor stu denten wordt verschoven naar week 16 en 17, Rabo- journaal naar week 18 en 19. Dit in verband met enkele aanpassingen daarin. Banken wordt ook geadvi seerd voorlopig geen gebruik te maken van PC-Informatie, maar van de informatie en een vraag- en antwoordlijst die als aanvullend document bij dit artikel op het Rabo- Web staan. De mailpakketten voor de Centrale Bedrijven Actie van april lopen ook vertraging op, doordat een rectificatie blad op een artikel in Rabo bank Bedrijven Nieuws over betalen via de Rabofoon in het mailpakket wordt toe gevoegd. Banken die lokaal verzenden ontvangen de mailpakketten 12 april. De partij voor centrale ver zending gaat een dag later op de post. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 5) Servicedesk Bedrijven r (040) 2Ï7 64 44 (kies 2) Voor bet voldoen aan de ISO 9002-kwaliteitsnormenbeeft de activiteit Cards Chartale Betaaldiensten van Beta lingsverkeer Telebankieren het ISO 9002-certificaat in de wacht gesleept. Het aanvragen, aanmaken, uitleveren, inne men en vernietigen van passen en cards, is door certificatie- instelling Det Norske Veritas getoetst en in orde bevonden. Met het behalen van dit certificaat is een eerste belangrijke stap gezet op weg naar een kwaliteitssysteem voor alle bè ta lingsverkeerproducten. In het certificeringsproject is onder meer nauw samengewerkt met Rabofacet (Passenfabriek) en Interpay. Op de foto overhandigt Ton van de Minkelis rechtsvan Det Norske Veritas aan Jac Verhaegen, directeur Betalingsverkeer Telebankieren, het ISO-9002 certificaat. Het maandelijkse beleggersblad 'Ups and Downs' gaat er met ingang van deze maand anders uitzien. Een ander for maat, zwaarder papier, meer pagina's en een kleurrijkere cover moeten het blad meer uitstraling geven. De eerste ver nieuwde Ups and Downs arriveert volgende week maandag bij de banken en woensdag bij de klanten. Ups and Downs bestaat inmiddels zes jaar en heeft een oplage van 80.000 exem plaren. Rabo Beleggings- Advies (RBA) heeft in die zes jaar van klanten en banken overwegend positieve reac ties gekregen op het blad. Kritische geluiden hadden ups: met name betrekking op de vormgeving. Besloten is nu het formaat te verkleinen en een andere, dikkere papier soort te gebruiken. De cover onderscheidt zich van de rest van het blad door extra zwaar papier en meer kleur. RBA grijpt de 'restyling' Beleggingen Rabobank ook aan om de taxatielijsten en het ondernemingscom mentaar uit te breiden en meer aan- en verkoopadviezen te geven in het blad. Verder komt er in iedere editie infor matie over Euroland-aande len en een fiscale rubriek. Ups and Downs nieuwe stijl telt dan ook geen twaalf, maar twintig bladzijden. Door de duurdere papier soort en het toegenomen aan tal pagina's is RBA genood zaakt de prijs van het beleg gersblad te verhogen. Banken betalen vanaf 1 juli per num mer 3,20 (nu ƒ2,75). Als zij het blad centraal via RBA laten versturen, wordt de nieuwe prijs inclusief porto kosten ƒ4,85 (nu ƒ4,15) per nummer. Voor klanten die zelf het abonnement betalen gaat de prijs per jaar omhoog van 42,- naar 47,50. Banken ontvangen eind deze maand van RBA een diskette met NAW-gegevens van klan ten die een belegd vermogen hebben van ƒ50.000,- in individuele aandelen en/of Robeco-aandelenfondsen en die nog geen abonnement hebben op Ups and Downs. Ze kunnen deze klanten een gratis of betaald abonnement aanbieden. Rabo Beleggingsinfolijn C (010)224 14 14 Cliënten Advies In het foldertje 'Betalen in het buitenland: Wat kost dat?' (artikelnummer 81196) staat een drukfout bij de rekenvoorbeelden. Begin week 16 ontvangen de banken de nieuwe, juiste versie in de aantallen zoals ze deze besteld hadden. Cliënten Advies raadt aan om het foldertje volgende week nog niet aan te bieden, maar te wachten op de nieu we versie. Cliënten Advies C (040) 2T7T0 08 (kies 2.2) Financieel Advies De actie Oudedagsparen Particulieren 1998/99 loopt ten einde. De totale afzet van lijfrenteproducten lijkt ach ter te blijven bij die van het vorig jaar. Het aantal ver kochte lijfrentepremiepos- ten is gestegen. De afzet van koopsommen is, mede om die reden, wat teruggelopen. De belangrijkste doelstelling, om meer nadruk op premie- posten te leggen, is daarmee gerealiseerd. Aan de actie was een incentive-actie voor banken verbonden. De eindstand hiervan is bekend, dit jaar strijkt Rabobank Haaksbergen met de eer. Nummers twee en drie zijn respectievelijk Rabobank Udenhout en Heusden-Vlijmen. De 25 win nende banken hebben in middels bericht gehad. Zij worden volgende week door Interpolis uitgenodigd voor een feestelijke avond in Gorinchem. De complete top 25 staat als aanvullend docu ment bij dit Rabokrantartikel op het Raboweb. Interpolis (0T3) 462 12 50

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1