o 6 04 'Hart Werken' helpt oplossingen zoeken voor alledaagse problemen PERSONEELS- AANBIEDING VAN CENTER PARCS 19 9 9 Belangrijke data acties Mistransacties en Ongeoorloofd Rood Eurocard Profile wordt World Signia Actie 'Afstuderen' vertraagd Verkeerd artikelnummer in broadsheet VakantieBankDiensten Vakbladen beschikbaar voor Maand van de Toekomst Vakbladen beschikbaar voor Maand van de toekomst Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 717 Week 14 Dinsdag 6 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 - Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 "Wanneer heb je voor het laatst gelachen op je afdeling?" Dit is één van de vragen uit het spel 'Hart Werken' dat vijf studenten van de Nijenrode-Rabobank opleiding Executive MBA vorig jaar bedachten. Het spel helpt medewerkers om gezamenlijk oplossingen te vinden voor problemen die zij in hun dagelijkse werk met klanten en elkaar tegenkomen. Een nieuwe oplage van 'Hart Werken' is nu beschikbaar. Bij de ruim 200 vragen uit de categorieën visie, beteke nis, klantwaarde, creativiteit en leven werken gaat het om bewustwording, het uit wisselen van opinies en het vinden van aangrijpings punten voor verbeteringen. De vragen zijn zo geformu leerd dat zij het samen zoe ken naar oplossingen bevor deren, zowel binnen een seg ment als bankbreed. "In het kader van onze Cliënten Advies studie zochten we naar een manier om medewerkers oplossingsgericht te laten denken over zwaardere the ma's als klantwaarde en visie. Onze ideeën kristalli seerden zich uit in een speelbord. Zo werd 'Hart Werken' geboren", vertelt Gé de Jong van Rabofacet. Hij bedacht het spel samen met Cor Dorst van Rabo bank Katwijk aan Zee, Gerard Feijen van Rabo- Gé de Jong rechtsin discussie naar aanleiding van 'Hart Werken' bank Varsseveld-Dinxperlo, Ted Mientjes van Rabobank Nieuwe Tonge en Bé Puister van Rabobank Hoogeveen. Het spel blijkt een on- De CSL-screening voor de mailronde mei start vandaag en sluit maandag 12 april. Klanten die niet binnen de genoemde periode worden uitgesloten, krijgen begin mei een KoB-aanbod. Een CSL-instructie én een scree- ningsadvies staan op het RaboWeb, Cliënten Advies, dossier Consumptief Krediet (leen), kopje Marktbewerking. De mailings voor de april- ronde worden vandaag ver stuurd. De banken hebben het lijstwerk, waarmee ze klanten kunnen nabellen, al ontvangen. Op het RaboWeb De'top'van de diverse soor ten creditcards bij Inter- pay/Eurocard is het product Eurocard Profile. Landelijk nemen zo'n 350 Rabobank- klanten deze creditcard, waarvoor de kosten ƒ350,- per jaar bedragen, af. Deze kleine groep klanten zal wor den gevraagd over te stap pen op een nieuwe top-cre- ditcard met nog meer (inter nationale) faciliteiten. Zo zijn de'services'aangepast aan de meest veeleisende reiziger. De naam van de nieuwe card is World Signia. Voor de klan ten die een Eurocard Profile hadden, blijft de prijs hetzelf de. Voor nieuwe cardhouders bedraagt de prijs ƒ450,- per jaar. Houders van de Eurocard Profile krijgen in week 14 een mailing van Interpay waarin zij worden gevraagd via een handtekeningenkaart de con versie te bevestigen. De ver kregen handtekening wordt vervolgens in de World Signia card geëtst. Ondersteuning Betaaldiensten 7 (040) 217 60 41 staan in het dossier Con sumptief Krediet enkele bei- scripts. Cliënten Advies '7 (040) 217 70 08 (kies 3) Afgestudeerde studenten krijgen de mailing voor de actie 'Afstuderen' niet deze week maar in de eerste helft van volgende week. Dit is een gevolg van de vertra ging in de maandelijkse ver werking van nieuwe datage- gevens in de centrale marke tingdatabase. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 5) Het artikelnummer voor de 'bijsluiter VakantieBank Diensten ten behoeve van etalagepakket/actiezuil' onder 'Extra communicatiemidde len' is foutief vermeld in de broadsheet die banken deze week hebben ontvangen. Het juiste nummer moet zijn 80530. Prijs en bestel- eenheid zijn wel juist. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 5) verwacht succes. Meer dan 1.500 medewerkers binnen de Rabobank-organisatie hebben het al gespeeld. Bijvoorbeeld tijdens thema- Financieel Advies Het segment Financieel Advies heeft met Elsevier Bedrijfsinformatie geregeld dat banken bij hen drie vak bladen kunnen bestellen tegen kostprijs. Banken hebben aangegeven deze bladen te willen gebruiken voor de actie 'Maand van de Toekomst', die deze maand loopt. Het gaat om Beleggers- Belangen (kostprijs ƒ2,-), FEM/De Week (kostprijs ƒ1,25) en Money (kostprijs ƒ3,-). Bestellen van de vak bladen kan door contact op te nemen met Cobie Ouds hoorn van Elsevier Bedrijfs informatie, telefoon (020) 515 96 07. Huis Hypotheekadvies (Zie Financieel Advies) bijeenkomsten, zoals over de coöperatie of het beleids plan en tijdens personeels- avonden. De Jong: "Door de vragen denken medewerkers na over hun werk en ont staan er interessante discus sies. Er worden afspraken gemaakt, signalen afgegeven en visies geformuleerd, waar op acties worden onderno men." In kleine groepen kan het helpen bij het maken van een cultuurdiagnose. 'Hart Werken' kost 150,- en is te bestellen bij Rabo facet Spectrum. Het spel biedt ook de mogelijkheid om zelf specifieke vragen toe te voegen. Voor het onderwerp coöperatie is een afzonderlijke set vragen beschikbaar. Rabofacet Spectrum C 657 40 03 Personeelsleden van de Rabobankorganisatie kunnen met introducé(s) inschrijven voor een aan bieding van Center Parcs. De aanbieding is geldig voor de parken Het Meer- dal, De Huttenheugte, De Kempervennen en Erperheide. Er kan wor den geboekt voor een midweek, weekend of week in de periode 16 april tot en met 28 mei. De banken hebben de ze aanbieding met num mer 1999/9 donderdag ontvangen. Inschrijven kan via het bijgevoegde boekingsformulier. De aanbieding plus het boekingsformulier staan op het RaboWeb als aan vullend document bij dit artikel. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 1.1)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1