31 /°3 Overeenstemming banken over Chipper en Chipknip RBA richt zich spaarders die willen beleggen 19 9 9 RenteMAXX Fund Verbeterde service door opheffing exclusiviteit collectieve contracten Klanttevredenheidsonderzoek 'AD!' vervalt Vragen over registratie particuliere en zakelijke zekerheden Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 715 Week 13 Woensdag 31 maart Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De Chipper en Chipknip worden uitwisselbaar. De geza menlijke banken zijn het hierover onlangs eens geworden. Over een jaar moet de consument bij alle betaalautomaten met zowel de Chipper als de Chipknip kunnen betalen. De aanpassing van de betaalautomaten zal voor de winkeliers geen extra kosten met zich meebrengen. Over de abonnementskosten voor de winkeliers zullen de indi viduele banken over enkele weken nadere informatie verstrekken. Zeker is dat de oplaadsystemen voor beide kaarten gescheiden blijven. Op dit moment kan de Chipknip op ruim 7.000 locaties opgeladen worden, de Chipper bij zo'n 22.000 telefooncellen van KPN Telecom. Ook bestaat de mogelijkheid voor de consu ment om de kaart thuis op te laden. Zo heeft de Rabo bank 400.000 Chipknippers verstrekt. De banken - inclusief de Postbank - zullen gezamen lijk optrekken bij publici teitscampagnes voor de elektronische portemonnee. Die moeten ertoe bijdragen dat consumenten de chip kaarten vaker gaan gebrui ken. Op termijn verwach ten de banken dat 15% van het chartale betalingsver keer elektronisch zal verlo pen. Naast de aanpassing van de betaalautomaten is in een convenant vastgelegd dat de Nederlandse banken overgaan op één technische infrastructuur voor de chip kaarten op het moment dat er een Europese of wereld wijde standaard komt. Rabo BeleggingsAdvies stelt in het tweede kwartaal van dit jaar spaarders 'met de potentie om te gaan beleggen' centraal. Daarvoor is de actie 'Met gemak meer rendement' ontwikkeld, die op 12 april begint met een nieuwe tv-com- mercial. In de actieperiode, op 8 mei, komt Robeco met een nieuw product, het RenteMAXX Fund. Doel van de actie is poten tiële beleggers onder de spaarders op te sporen en ze een passend beleggingsvoor stel te doen. Naast tv-com- mercials komen er landelijke en lokale advertenties over beleggen en het nieuwe Robeco-product en verschij nen er artikelen in onder meer RaboWijzer en SAFE. Banken kunnen zich inschrij- Cliënten Advies ven voor twee centrale mai lings. De eerste mailing wordt verstuurd op 8 mei en gaat over het RenteMAXX Fund. De tweede mailing gaat op 21 mei op de post. Aan de hand van een vragen lijst kan Rabo Beleggings Advies de klant een beleg gingsvoorstel doen, maar de bank kan er ook voor kiezen dit zelf af te handelen. Er Het nieuwe RenteMAXX Fund van de Robeco Groep vergoedt een rente, die tot twee keer zo hoog kan zijn als de huidige rente op een spaarrekening. De rentever goeding van het nieuwe pro duct is namelijk gekoppeld aan de AEX. De rente van het RenteMAXX Fund varieert tussen 0 en 7,6% per jaar. Het meest waarschijnlijk is volgens Rabo Beleggings Advies een rente die uitkomt op ongeveer 6%. De klant kan elke drie maanden zon der kosten in- of uitstappen en heeft dus de zekerheid dat hij de inleg terugkrijgt. RBA tekent bij de introductie van het nieuwe product aan, dat uit onderzoek is gebleken dat 84% van de Rabobank- spaarders de huidige rente op de spaarrekening als laag beoordeelt. Voor deze groep kan het RenteMAXX Fund een alternatief zijn. Robeco adverteert op 8, 12 en 15 mei over het Rente MAXX Fund in de landelijke dagbladen. Ook wordt in deze periode een radiocom mercial uitgezonden over dit product. De Rabobank plaatst op 11 mei in de lande lijke dagbladen een adverten tie over de stap van sparen naar beleggen en het Rente MAXX Fund. Voor een aantal personeel- sarrangementen gold tot nu toe dat een werknemer een collectieve verzekering moest laten lopen via de Rabobank waar zijn werkgever ban kiert. Het komt echter vaak voor dat een werknemer klant is van een andere Rabobank en daar al een Alles in één Polis heeft lopen. Interpolis biedt nu met ingang van 1 april collectief f (013) 462 12 00 verzekerden de mogelijkheid alle verzekeringen onder te brengen op de Alles in één Polis bij hun eigen Rabo bank. Klanten kunnen dan toch profiteren van de collec tiviteitskorting. Voor mede werkers van Rabobank Neder land, lokale banken en Inter polis geldt de opheffing niet. Interpolis Schade Particulier komen meerdere versies van deze mailing, voor verschil lende doelgroepen. In de tv-commercials en de advertenties komt klant Jan de Vries van de Rabobank Sneek-Joure-Lemmer aan het Huis Hypotheekadvies woord. De achtergronden van 'Met gemak meer rende ment' en het nieuwe Rente MAXX Fund staan in de Rabokrant Extra van 1 april. Het gecombineerde marktbe werkingspakket over de actie en het nieuwe product komt volgende week beschikbaar via het RaboWeb. Daarin staat ook informatie over de centrale mailings en de loka le advertenties. Rabo Beleggingsinfolijn C (010) 224 14 14 Het nieuwe klanttevreden heidsonderzoek van het seg ment Rabobank Huis Hypotheekadvies is onlangs gestart (zie ook H&HA site op RaboWeb, rubriek Markt bewerking, landelijk, Klant tevredenheidsonderzoek). Kenmerk van dit onderzoek is dat het uitgebreider en specifieker is dan het aan 'Achterdeur Dicht!'gekoppel de klanttevredenheidsonder zoek. Dit laatste onderzoek komt per 1 april dan ook te vervallen. Banken wordt ver zocht om vanaf die datum geen formulieren meer te sturen naar klanten die op gesprek zijn geweest. Oude voorraden kunnen worden vernietigd. De formulieren die tot en met eind april binnenkomen op het centrale antwoord nummer zullen nog wel wor den verwerkt en gerappor teerd. Rabobank Huis Hypotheekadvies f (040) 217 70 05 (zie Bedrijven)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1