3° °3 Invoering OLI opnieuw gestart 19 9 9 Marktbewerkingspakket actie Vakantiebankdiensten Alfa beschrijving 'Verkopen Rabo Tele- Sparen' aangepast IRIS voorjaarsseminar gehouden voor vijfde keer Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 714 Week 13 Dinsdag 30 maart Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De invoering van het klantsysteem On Line Integraal (OLI) wordt weer opgestart. De gebruikersgroep is van mening dat de oorzaken die geleid hebben tot instabiliteit van het systeem voldoende in kaart zijn gebracht. Dezelfde groep is ook tevreden over de oplossingen die al zijn gere aliseerd of op korte termijn beschikbaar komen. De invoering van OLI stopte eind januari omdat gebruikers van het systeem werden geconfronteerd met een aantal tekortkomingen. Zo kregen sommige gebrui kers te maken met lange responsetijden en soms met uitvallende pc's. Specialisten van Rabobank Nederland zijn - samen met leden uit de gebruikersgroep - op zoek gegaan naar de mogelijke oorzaken van de problemen. Onder meer het gebruik van bepaalde kleurenschermen en het gebruik van OLI met enkele Interpolistoepassin gen bleken de boosdoeners. Ook werden tekortkomin gen in de totale infrastruc tuur blootgelegd. Vanuit die wetenschap is gezocht naar mogelijke oplossingen. De meeste daarvan zijn nu gevonden. Zo is er nieuwe software ontwikkeld die ervoor zorgt dat de juiste kleuren worden weergege ven en zijn de fouten die ontstonden met de Inter polistoepassingen hersteld. Daarnaast zijn er aanpassin gen doorgevoerd in toepass ingen als BOB, BOS en FVR De stabiliteit van systemen waarvan OLI gebruikmaakt, is hierdoor toegenomen. De gebruikersgroep heeft ook enkele tussenoplossingen voorgesteld, voorafgaand aan de komst van Internet Explorer 4.0 in juli. Zo is het advies om OLI-bestan- den via 'print screen' te printen. Dit, om instabiliteit van het systeem te voor komen. Een structurele oplossing voor dit probleem volgt deze zomer. Projectleider John Kessels: "Omdat er voor een aantal problemen nog geen struc turele oplossingen zijn gevonden, is de situatie niet geheel ideaal. De gebrui kersgroep en de projectlei ding zijn echter van mening dat het werkbaar is. Dat betekent dat we per direct een herstart maken met de invoering van OLI. Deze week heeft de invoering bij twintig banken plaats." Kessels beseft dat de ban ken met de nodige scepsis de ontwikkelingen rondom het systeem volgen. "We zullen nadrukkelijk de vin ger aan de pols houden en blijven in nauw contact met de banken waar OLI is inge voerd. Problemen, oplossin gen en tips zullen we zo snel mogelijk communiceren." Dat laatste gebeurt onder meer via het RaboWeb. Gebruikers kunnen terecht op zowel de OLI-site als de INF098-site. Directeuren kunnen terecht op de direc teurensite. Meer informatie, zoals een overzicht van de oplos singen voor de huidige pro blemen, staat in een aanvul lend document bij dit arti kel op het RaboWeb. Maak een commercial over geld. Dat was één van de prijsvragen uit ISWOP, het magazine voor houders van een Rabo JongerenRekening. Uit de ingezonden commer cials koos de jury twee hoofdprijswinnaars: het team Elizabeth en Deborah de Groot, klanten van de Rabo bank Zevenbergen, en het team Mark en Bas Heyblom, klanten van de Rabobank Sprang Capelle. Voor beide teams was er een videocamera. De prijzen werden vrijdag tijdens de opnamen van de Rabo Top 40 uitgereikt door presentator Jeroen Nieuwenbuize. Een compilatie van de winnende commercials is 2 april op tv te zien in de Rabo Top 40. Cliënten Advies Alle banken krijgen van daag het marktbewerkings pakket voor de actie Vakan tiebankdiensten. De actie loopt in de maanden juni, juli en augustus en zal massa mediaal worden ondersteund. Evenals in voorgaande jaren ligt de nadruk op de 'doorlo pende producten'omdat met deze producten een goede klantenbinding kan worden opgebouwd. De 'doorlopende produc ten' maken deel uit van het Rabo TotaalPakket dat cen traal staat in de actie. Daar naast besteedt de bijsluiter en de juni-uitgave van Varié ook aandacht aan de tarie ven voor buitenlandse trans acties die per 1 april ingaan. Bovendien krijgt de klant betaaltips voor het buiten land. Banken die niet willen deelnemen aan de bijslui teractie moeten dit voor 16 april schriftelijk doorgeven aan het segment. Het marktbewerkingspak ket staat ook op het Rabo Web, Cliënten Advies, dossier Vakantiebankdiensten (vkbd). Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 5) De Alfa-beschrijving 'Verko pen RaboTeleSparen (onder steund door BOS)' is her schreven conform de nieuwe alfa richtlijn en wijkt op een aantal onderdelen af van de huidige beschrijving. Banken worden er in de nieuwe Alfa-beschrijving op geatten deerd om welke wijzigingen het gaat. De herschreven Alfa-be schrijving staat op het Rabo Web, Cliënten Advies, Proces ondersteuning. De aangepas te processchema's die bij deze Alfa-beschrijving horen, zijn op dit moment nog niet beschikbaar. Cliënten Advies r (040) 217 70 08 (kies 4) Financieel Advies Voor het vijfde achtereen volgende jaar organiseert Rabo BeleggingsAdvies, in samenwerking met IRIS en Rabobank Nederland, een serie seminars. Deze zijn bestemd voor Rabobanken met hun grootste actieve commissionairsrelaties en prospects. De seminars wor den 's middags gehouden op 4,5 en 6 mei en 1 en 2 juni in Rotterdam. Analisten van IRIS gaan tij dens de seminars in op be leggen in de 20ste en 21ste eeuw. Verdere onderwerpen zijn aandelensectoren die volgens IRIS interessant zijn, zoals media en financiële instellingen, en technische analyse. Ook aan 'Vermeend' wordt de nodige aandacht besteed. Het advies aan banken is voor de seminars commissio nairsklanten uit te nodigen met een gestald vermogen in depot van meer dan ƒ250.000,- en prospects die nu nog elders beleggen. Het seminarprogramma, een inschrijfformulier en een voorbeeld-uitnodigingsbrief voor klanten staan in aanvul lende documenten bij dit artikel op het RaboWeb. Per bijeenkomst zijn 95 plaatsen beschikbaar, kosten per per soon 150,-. Gezien de grote belangstelling bij de vorige edities van het seminar raadt Rabo BeleggingsAdvies de banken aan niet te lang te wachten met de aanmelding. Rabo Beleggingsinfolijn 7 (010) 224 1414

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1