Wervingscampagne voor IT'ers bij Effectendiensten Samenwerking met ISO om imago onder studenten te verbeteren Rabowijzer over belang flexibiliteit bij toekomstplan Start viering 25 jarig bestaan Interstedelijk Studenten Overleg Klantversie SBM uit de markt Had Ina Obreen in de vorige commercial een Krediet op Betaalrekening voor onvoorziene uitgavenin de nieuwe reclamespot spaart Mireille Vrijhoef om dezelfde reden. Vandaag is ze voor het eerst op tv. Vrijhoef heeft een Rabo Telespaarrekening bij Rabobank Weesp. In beeld komen ook een informatienummer (0800-0502) en het rentepercentage van 3,5%. De commercial is vanavond onder meer te zien na Hart van Nederland op SBS6. Het volledige uitzendsche ma staat op het RaboWeb in het dossier Sparen, reclame campagne Rabo Telesparen, voorjaar 1999. Dertig nieuwe IT'ers, dat is het doel van de wervings campagne van Rabobank Nederland Effectendiensten (RNE). Onderdeel van deze landelijke mediacampagne zijn radiospotjes, die vanaf vandaag drie weken lang te horen zijn tussen 17.00 en 18.30 uur op Radio 1, 2 en 3 en Sky Radio. De campagne moet IT'ers naar de RNE-site op Internet lokken. Deze nieuwe site is geheel gewijd aan de werving van medewerkers voor de afde ling Business Development. Potentiële medewerkers kun nen hier kennismaken met RNE door te chatten. Bij Business Development worden onder meer intranet- De tweede Rabowijzer van dit jaar ligt vrijdag 9 april, in de Maand van de Toekomst, bij de financieel advies-klan ten op de deurmat. De lokale banken krijgen begin april vijf exemplaren van het blad voor FA-klanten. In de uitga ve van april wordt veel aandacht besteed aan het belang van een financieel toekomstplan. Rabowijzer 2 zijn te bestel len via de Raboshop, abon nementenmodule, artikel nummer (90)0221, besteleen- heid 25, prijs ƒ1,- per stuk. Financieel Advies Het hoofdartikel over het financiële toekomstplan be nadrukt het belang van een flexibel plan. Flexibiliteit is ook het sleutelwoord in de rubriek 'Uit de praktijk van een financieel adviseur'. Daar in gaat het deze keer over een hypotheek als basis voor een flexibel totaalplan. Verder een artikel over de stand van zaken in euroland. Aan de orde komen onder meer de rol van de Europese Centrale Bank, over de grens beleggen en hoe de Rabo bank en Robeco inspelen op euroland. Ook wordt in Rabowijzer de komst van een nieuw fiscaal regime voor de pensioenopbouw, de zoge naamde Witteveenwetgeving, Bedrijven toegelicht. Daardoor krijgen werknemers meer ruimte en mogelijkheden om een pen sioen op maat op te bouwen. Hypotheekadviseur Marijn Verbakei gaat in het blad voor FA-klanten in op des kundigheid. In het artikel worden ook de Gedragscode van Rabobank Huis Hypo theekadvies en de interne certificering belicht. De aanbieding is een leren design-stoel: 'Fauteuil Foxxy' van de Nederlandse ontwer per Gerard van den Berg. Lezers van Rabowijzer die 'Foxxy' vóór l juli bij een dealer van het merk Label bestellen, betalen ƒ1.695,- in plaats van 1.995,- Extra exemplaren van C (040) 217 70 07 toepassingen ontwikkeld en onderhouden, zoals LIS op het RaboWeb en Beleggen op Internet. Het aantal projec ten breidt zich uit, waardoor er in totaal dertig vacatures zijn ontstaan. Voor goede IT'ers liggen de banen echter voor het opra pen. Daarom plaatst RNE niet alleen advertenties in kranten en vakbladen. De organisatie maakt ook gebruik van radio spotjes, posters en webverti- sing om IT'ers te attenderen op de Internetpagina. Alle be schikbare vacatures met ar beidsvoorwaarden en functie- eisen staan er uitgebreid be schreven. Op de site presen teert RNE zichzelf als een jong bedrijf, waarin 'razend snelle effectendienstverlening door automatisering' centraal staat. Als de werkzoekende nog meer informatie wil, kan hij of zij een afspraak maken met een medewerker om te chatten. Dit is voor beide partijen een goede manier om een eerste in druk te krijgen. Direct sollici teren kan ook, per post of per e-mail. Bij positief resultaat van de sollicitatie word de sol licitant uitgenodigd voor een Informatie- en Selectiedag. De vacatures staan ook in RAILS op het RaboWeb. Het adres van de RNE-inter- netsite is www.rabobank.nl/ werken. Business Development P&0 7 (030) 216 67 25 Een debating-evenement in de Amsterdamse Rode Hoed afgelopen woensdag was het startsein voor een aantal feeste lijke activiteiten van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) dat dit jaar 25 jaar bestaat. Een Lustrumcongres in juni vormt het hoogtepunt. De Rabobank is sinds 1995 hoofdsponsor van het ISO en daardoor nauw betrokken bij deze activiteiten. Door samenwerking met het ISO wil de Rabobank- organisatie haar imago onder studenten verbeteren. De klantversie van het Saldo Begrotings Model (SBM) voor agrariërs is niet langer verkrijgbaar. Bedrijvenadvi- seurs hebben aangegeven dat klanten weinig interesse to nen in deze rekenmodellen. In de praktijk gebruiken agra rische ondernemers vooral vergelijkbare pakketten van andere aanbieders, zoals ac countantskantoren. Het Rabo- bankmodel actualiseren wordt te kostbaar, juist vanwege de zeer beperkte afname. Voor alle duidelijkheid: de bank- versie van het SBM voor financieringsaanvragen blijft gewoon gehandhaafd. Servicedesk Bedrijven 7 (040) 217 64 44 (kies 1) Het ISO is het belangrijk ste overkoepelende orgaan van en voor studenten in Nederland. Regelmatig overlegt het met de minister van Onderwijs en behartigt het de balangen van studen ten in politiek Den Haag. Naast een politieke lobby onderhoudt het ISO inten sieve contacten met studen tenverenigingen. De achter ban van het ISO bestaat inmiddels uit 21 lidorgani saties in het WO en HBO. Projectcoördinator Tosca de Boer van Sponsoring: "De studentenmarkt is één van de peilers van onze organisatie. Studenten zijn de decisionmakers van mor gen. Daarom is een goede samenwerking met het ISO zo belangrijk. Het uitbou wen van onze samenwer king zal ons imago als werkgever op de studenten markt verbeteren. Op dit moment bekijken we hoe we het komend Lustrum congres een dynamische inhoud kunnen geven." Tijdens het debating evenement reageert Staatssecretaris van Justitie Cohen op de stelling dat door nieuwe student vriendelijke onderwijsvormen is het onderwijs veranderd in een Happy-Meal en de student in Mac-student'

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 2