i5 °3 Chipknip nu ook te gebruiken als telefoonkaart Website Cliënten Advies operationeel op RaboWeb Eerste banken aan de slag met klanttevredenheidsonderzoek 19 9 9 CAO-onderhandelingen Opnieuw actie Vakantiegeld Juiste sheets presen tatie 'Beleggen voor gevorderden'op RaboWeb Vragen en antwoorden over niet doorgaan EURO STOXX 50 Garantfund Juiste sheets presentatie 'Beleggen voor gevorderden'op RaboWeb Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 703 Week 11 Maandag 15 maart Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Vanaf vandaag kan de Chipknip gebruikt worden als tele foonkaart in alle 22.000 telefooncellen van KPN Telecom. De Chipknip kan op dezelfde wijze worden gehanteerd als alle andere kaarten waarmee de consument gewend is te bellen. Enschede had de primeur: daar vond de pilottest plaats van de mogelijkheid om de Chipknip als telefoonkaart te gebruiken. Een geslaagde test, want nu kan in heel Nederland de Chipknip als zodanig gebruikt worden. De nieuwe Chipkniptoepas sing zal op diverse manieren onder de aandacht van de klant worden gebracht. Zo zal het Chipkniplogo in alle telefooncellen verschijnen. Daarnaast gaat vandaag een consumentgerichte recla mecampagne van start. In deze campagne werkt de Friese popgroep De Kast mee. In advertenties en een tv-commercial zal De Kast een hoofdrol vervullen. De advertenties verschijnen de komende weken in dagbla den en huis-aan-huisbladen. De commercial is in week 13, 14, 15 en 16 te zien op RTL4, RTL5, Veronica, SBS6 en NET5. Daarnaast verschij nen in week 12, 13 en 14 in bushokjes posters. Naar ver wachting zal de mogelijkheid van telefoneren een belang rijke impuls geven aan het gebruik van de Chipknip, waardoor het aantal trans acties behoorlijk zal stijgen. Sinds enkele dagen is de website van Cliënten Advies beschikbaar op het Rabo Web. Deze site vormt de eer ste stap op weg naar een meer procesgerichte onder steuning van de banken. De opbouw van de site wordt op de diverse scher men van de site toegelicht. Een aparte koppeling vanaf de openingspagina is er voor het onderdeel Reizen. Via de knop 'Reactie' kunnen alle medewerkers reageren op de site van Cliënten Advies. Alle reacties om de site te verbeteren zijn hier welkom. Inmiddels zijn de eerste reacties al binnen. Een aan tal banken heeft aangegeven dat er bij het openen van bepaalde documenten alleen een blanco pagina ver schijnt. Dit kan te maken hebben met lokale instellin gen van de pc. De oplossing van dit probleem staat beschreven in de gebruikers handleiding (kopje 'Instel lingen lokale pc's' onder punt 1) die te vinden is onder de knop 'Help'. De lokale systeembeheerders zijn hierover door Rabo- facet Arcade reeds geïnfor meerd. Cliënten Advies os (kies s) Afgelopen vrijdag heb ben de banken en bonden het CAO-overleg hervat. Bij het ter perse gaan van de Rabokrant was de uit komst daarvan nog niet duidelijk. Mocht daartoe aanleiding zijn, dan staat actuele informatie op het RaboWeb. Deze week ontvangt de eerste groep banken per post het startpakket voor het klanttevredenheidsonderzoek Rabobank Huis Hypotheekadvies. Naast een toelichting krijgen deze banken enquêteboekjes, telefoonscripts en bedankbrieven. Het klanttevredenheidson derzoek van Rabobank Huis Hypotheekadvies is tijdens de Teamdag '99 geïntrodu ceerd. Het onderzoek is in samenwerking met Rabofacet Cliënten Advies Wegens het succes van vorig jaar, is besloten om ook dit jaar een actie Vakan tiegeld te houden. Klanten die in de periode van 17 mei tot en met 31 juli 1.000,- of meer (extra) op een spaarre kening van de Rabobank storten, ontvangen een pre sentje. Dit jaar is dat een reis- wekker. Door de ervaringen vorig jaar met de vakantie- tassen is het inkoopbeleid aangepast en is de voorraad reiswekkers ruim voldoende om aan de verwachte vraag te kunnen voldoen. Ook de responsverwerking is dit jaar verbeterd. Het marktbewerkingspak ket van de actie Vakantie geld staat op het RaboWeb, site Cliënten Advies, dossier Sparen. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 4) Huis Hypotheekadvies (zie Financieel Advies) Spectrum en een aantal lo kale banken ontwikkeld. Doel van het onderzoek is om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen van hoe de klant de dienstverlening van de Rabo- Financieel Advies bank en van de individuele adviseur ervaart. Omdat de klant zowel op bank- als op adviseursniveau zijn tevreden heidsscore geeft, kunnen ban ken van de uitkomsten leren. De uitkomsten vormen ook sturingsinfomatie voor de commercieel managers. Het klanttevredenheidson derzoek bestaat uit twee de- Rabo Beleggingsadvies heeft een overzicht gemaakt met vragen en antwoorden over het niet doorgaan van het RB EURO STOXX 50 Garantfund. Banken kunnen deze informa tie gebruiken als klanten vra gen stellen over deze aange legenheid. Het overzicht staat op het RaboWeb, website Fi nancieel Advies, dossier Fund. Rabo Beleggingsinfolijn r (010) 224 14 14 In de teksten van één van de presentaties voor de Maand van de Toekomst zijn een paar fouten geslopen. Het gaat om acht sheets die horen bij de presentatie 'Beleggen voor gevorderden! Een aangepaste, correcte versie in power-point van deze sheets is beschikbaar op het RaboWeb, website Fi nancieel Advies, dossier Per soonlijk Financieel Advies, kopje marktbewerking PFA. Financieel Advies 7(040) 217 70 07 len. Klanten die een offerte accepteren krijgen een schrif telijke enquête. Klanten die de offerte niet accepteren of hun hypotheek royeren wor den door de lokale bank na- gebeld. Het onderzoek loopt continu en banken ontvan gen per kwartaal of halfjaar een uitgebreide rapportage via Rabofacet Spectrum. Het nieuwe onderzoek gaat verder dan het aan Achter deur Dicht! gekoppelde klanttevredenheidsonderzoek. Daarom komt dit laatste per 1 april te vervallen. Inschrijven voor het nieuwe klanttevredenheidsonderzoek is nog steeds mogelijk. Meer informatie staat in de manual die op de Teamdag '99 is uit gereikt. De algemene beschrij ving, een inschrijfformulier en vragen en antwoorden uit de workshops staan op het RaboWeb, website Huis Hypotheekadvies, rubriek marktbewerking, kopje lan delijk, subkopje klanttevre denheidsonderzoek. Rabobank Huis Hypotheekadvies C (040) 217 70 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1