Wonderful Life'op cd als relatiegeschenk Reizenverkoop in januari fors gestegen Acties Loko leiden tot meer omzet, aankopen en klanten Tafeltennistoernooi op 4 september Vertraging marktbewerkingsacties Opnieuw dividendvoorstellen voor Robeco-fondsen bekendgemaakt end voon WALIBI Loko ci Jc^ razendi naar Bedrijfsbemiddeling Het nummer 'Wonderful life', dat Mathilde Santing zingt on der de beelden van de nieuwste commercial van Interpolis, verschijnt binnenkort op cd-single. Speciaal voor de Rabo- bankorganisatie komt er een gelimiteerde oplage, met op de verpakking beelden uit de commercial. Banken kunnen de cd's nu bestellen om als relatiegeschenk te gebruiken. Interpolis kreeg de laatste tijd regelmatig vragen over de mu ziek van de commercial. Wie zingt het, waar kan ik het ko pen? Ook platenmaatschappij en en radiozenders werden met deze vragen geconfronteerd. Vandaar dat besloten is het nummer op cd uit te brengen. Na 'Beautiful people' is het de tweede keer dat een nummer van een Interpolis-commercial op cd-single verschijnt. Ook toen was Mathilde Santing de zangeres. 'Wonderful life' staat ook op de nieuwe cd van Santing die binnenkort ver schijnt: 'To other. To one'. Banken ontvangen vandaag een inschrijfformulier waarmee ze de speciale cd's kunnen bestel len. De kosten bedragen 5,95 per stuk. Bij een bestelling van minimaal 250 stuks ontvangt de bank de eerste honderd cd's gratis. De actie sluit op 8 maart. Interpolis, Renate Rijken, 7 (013)462 21 10 Rabobank Nijkerk organi seert op zaterdag 4 septem ber voor de veertiende keer het Rabobank Tafeltennis toernooi. Aan dit toernooi kunnen medewerkers van alle onderdelen van de Rabo- bankorganisatie deelnemen. Uiteindelijk zullen teams van vier personen met el kaar de strijd aanbinden om de hoogste eer. Net als vorig jaar wordt het toernooi gehouden in de Sporthal Watergoor te Nijkerk. Meer informatie over de aanmeldingsproce dure volgt in april. Een aantal marktbewerkings acties loopt de komende we ken vertraging op. Dit zal per actie worden gemeld in de Rabokrant. Oorzaak van de vertraging ligt in de maande lijkse verversing van de cen trale marketing database. Daarin worden selecties voor acties gemaakt en voor scree ning klaargezet via CSL. De marketing database wordt gevoed vanuit vele bronsyste men. Met name door de vele wijzigingen in deze bronsys temen als gevolg van de euro, is de afgelopen maanden ver traging opgetreden. De reizenverkopende Rabobanken realiseerden in de maand januari van dit jaar een omzet van 91,5 miljoen. Dat is bijna een kwart van de totale reizenomzet van 1998, die 414,4 miljoen bedroeg. De provisie in januari was 9,4 mil joen tegenover 40,4 miljoen in heel 1998. Januari is van oudsher een drukke maand voor de rei zenverkoop en normaal ge sproken goed voor zo'n 15% van het totale aantal boekin gen op jaarbasis. Vergelijk je echter de cijfers van januari 1999 met die van dezelfde maand vorig jaar, dan geven die een forse stijging te zien: 19% meer boekingen, een omzetverhoging van 25% en 27% meer provisie. Dat de provisie harder groeit dan het aantal boekingen komt Bedrijven onder meer door een stijging van de gemiddelde reissom van 2.256,- naar ƒ2.374,-. Marijke Brouwers van Af deling Reizen noemt als mo gelijke oorzaken voor de boe- kingspiek de slechte zomer en de drastische vermindering van het aantal aanbiedingen van vorig jaar én de berichtgeving rondom de beperkingen van de vluchten van en naar Schip hol. "In hoeverre er sprake is van een verschuiving in het boekingspatroon zal de ko mende maanden blijken. Maar we hebben in ieder geval nu al een groter deel van het normale aantal boekingen tegen hogere reissommen en provisies gerealiseerd." Er zijn geen marktcijfers beschikbaar. Om de banken toch de mogelijkheid te bie den hun cijfers te vergelijken, zal Afdeling Reizen van Rabobank Nederland met ingang van 15 maart maande lijks een Excel-bestand met de verkoopcijfers van alle rei zenverkopende banken op het RaboWeb publiceren. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 1.1) Handel, industrie en dienstverlening Te koop aangeboden Twee damesmodezaken in de Achterhoek en een vrije tijdsmodezaak in Apel doorn. Mogelijkheid tot aparte verkoop. Agrarisch Te koop aangeboden Landbouwbedrijf van 17 hec taren met woning en bedrijfs gebouwen in West-Brabant. Melkveebedrijf met mini- camping in Eersel (NB). Modern bloembollen-ex portbedrijf in Zuid-Holland met een omzet van circa ƒ1.750.000,-. Meer informatie over deze bedrijven en de bemiddelende banken staat op het Rabo Web, website Bedrijven, ru briek Klant Markt, kopje Bedrijfsbemiddeling. De infor matie wordt ook gepubliceerd op de Rabobanksite op Inter net. Mededelingen voor deze rubriek uitsluitend schriftelijk aan de redactie, EP BI6. De dividendvoorstellen voor de vier RG Tactimix Funds en het RG Hypotheekfonds over 1998 zijn afgelopen woensdag door Robeco bekendgemaakt. De voor stellen voor de Tactimix Funds worden officieel goed gekeurd op de participan tenvergadering van 15 april. Het voorstel voor het RG Hypotheekfonds komt aan de orde in de aandeelhou dersvergadering van 18 mei. De dividendvoorstellen voor RG Holland Tactimix 50, RG Holland Tactimix 20 en RG Holland Tactimix 0 zijn respectievelijk 0,56, 0,88 en 3,44 euro per parti cipatie. Voor RG Holland Tactimix 100 stelt de fonds beheerder voor de winst over het boekjaar 1998 toe te voegen aan het fondsver mogen. Met betrekking tot het RG Hypotheekfonds is het voorstel de aanhouder te laten kiezen tussen een uit kering per aandeel van 4,56 euro in contanten of een uit kering in aandelen ten laste van de agioreserve. De hoogte van het dividend in aandelen wordt tijdens de aandeelhoudersvergadering vastgesteld. Voor de Tactimix Funds geldt dat het jaarverslag 1998 op 30 maart verschijnt en dat de aandelen op 19 april ex-dividend worden genoteerd. Het jaarverslag van het Hypotheekfonds komt uit op 28 april en de aandelen zijn vanaf 20 mei ex-dividend genoteerd. Rabo Beleggingsinfolijn 7 (010) 224 14 14 IBI seizoenspasscn voor tiet j Gezamenlijke acties en couponmailings door winkeliers die deelnemen aan het Loko Spaarprogramma leiden tot meer omzet, meer aankopen en meer nieuwe klanten. Dat blijkt uit een steekproef van Loko Management op basis van gegevens uit de Loko Database. De nieuwste Loko-actie: korting op toegangskaarten voor Walibi Flevo. In Nijkerk en Heerde- Wapenveld werd een Loko couponmailing onderzocht. In een gezamenlijke mailing van verschillende winkeliers staan aanbiedingen waarmee extra loko's kunnen worden gespaard. In het spaargebied Zuidwesthoek ontving de klant bij een aankoop een kraskaart met kans op extra Loko's en een WK- actie, vorig jaar ge houden in Slie- drecht, gaf recht op extra Loko's bij een doelpunt van het Nederlands elftal. Uit het onderzoek blijkt dat dergelijke acties leiden tot een omzetverhoging van 15 tot 25% en een toename van het aantal aankopen tij dens de actieperiode van 10 tot 15%. Het Loko Spaar programma is in middels in 45 plaat sen operationeel. Vorig jaar groeide het aantal deelnemende win keliers met 300 tot 1.700 en nam het aantal nieuwe Loko Spaarders toe met 54.000 tot 150.000. Gemiddeld bedraagt het aantal Loko Spaarders per spaargebied 3.500 huishoudens. Dat is bij benadering 40% van de huishoudens in de spaarge- bieden.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 2