26 02 Problemen met overgang Rabolnfobank naar RaboWeb Interpolis zoekt IT'ers Regiocommissies CAAR op zoek naar nieuwe leden 19 9 9 Verlaging tarieven consumptief krediet Terugsturen deelnameformulier actie Rabofoon Telebankieren Internetbankieren Vragen over communicatiemiddelen actie Rabofoon Telebankieren Internetbankieren Extreme sneeuwval en de dekking reis- en annuleringsverzekering Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 692 Week 8 Vrijdag 26 februari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18» Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De overgang van de Rabolnfobank naar het RaboWeb gisteren heeft onverwacht grote problemen veroorzaakt. De server waarop de informatie draait, is een aantal malen vastgelopen. Bovendien bleek dat het nieuwe systeem ont zettend traag werkte. Afgelopen week was de snelheid van het systeem nog uitgebreid getest. Die test - in een lokale bankom- geving - leverde geen proble men op. Als gevolg van de problemen is gisteren beslo ten niet de nieuwe sites van Huis &C Hypotheekadvies en Cliënten Advies beschikbaar te stellen, omdat daardoor de problemen mogelijk nog groter zouden worden. Op dit moment wordt hard gewerkt aan de oplos sing van de problemen. Bij het ter perse gaan van de Rabokrant was nog niet bekend of deze oplossing op zeer korte termijn is te reali seren. Mocht het nieuwe systeem niet snel functione ren dan ontvangen de lokale banken aanstaande maan dag een nieuwe cd-rom van de oude Rabolnfobank die kan worden gebruikt voor het raadplegen van de infor matie. Indien er actuele ontwik kelingen zijn, worden die via Sprinter gemeld. Interpolis organiseert van 4 tot en met 6 maart diverse ken nismakingsbijeenkomsten voor IT'ers. Doel van deze zogehe ten 'kennismakingsproeverij' is de IT'ers kennis te laten maken met de organisatie Twee regiocommissies van de Centrale Adviesraad Arbeids- aangelegenheden Rabobank- organisatie (CAAR) zijn op zoek naar nieuwe leden. Het gaat om de regiocommissies Zuid-Nederland en Zuidwest- Nederland. Beide commissies zoeken le den die vanuit hun positie als lokale bankmedewerker direct vanuit de praktijk willen mee praten en meebeslissen over de medezeggenschap binnen de Rabobank. Regiocommissie Zuid-Nederland zoekt twee nieuwe leden. De commissie in Zuidwest-Nederland kan drie nieuwe leden gebruiken. Alle medewerkers die mini maal één jaar in één van de bovengenoemde regio's werk zaam zijn, kunnen zich aan melden als kandidaat. Meer informatie over de kandidaat stelling is verkrijgbaar bij het CAAR-bureau. Alle kandi daatstellingen dienen uiter lijk op 27 maart aanstaande bij het CAAR-bureau binnen te zijn CAAR-bureau f (030) 216 10 50 Interpolis en ze te informeren over de IT-uitdagingen die er nu én in de toekomst liggen. Het programma van de proeverij bestaat uit een korte presentatie, waarna een amuse buffet (kleine hapjes) wordt opgediend. Het komende weekend ver schijnt de wervingsadvertentie voor de proeverij in Inter mediair en Computable. Rabo- bankmedewerkers die interes se hebben in de bijeenkomst kunnen zich aanstaande maandag aanmelden. Dat kan door tussen 18.00 uur en 22.00 uur te bellen met Interpolis (013) 462 23 62. Cliënten Advies De tarieven voor consumptief de producten beter te verge- krediet worden met ingang van 1 maart verlaagd. Tegelijk met deze verlaging worden de kredietklassen voor Doorlo pend Krediet (DK), Persoon lijke Lening (PL) en Studenten krediet op dezelfde manier ingedeeld als de klassen van Krediet op Betaalrekening (KoB). Op dezelfde datum wordt een nieuwe kredietklasse voor DK, PLen KoB ingevoerd. Concreet betekent dit dat één bestaan de klasse wordt opgesplitst in twee klassen. Ter verbetering van de lees baarheid zullen op tarieven- overzichten voortaan de kre dietbedragen zoveel mogelijk in hele duizendtallen worden vermeld. Met de gelijke kredietklassen wordt de klant in staat gesteld lijken op basis van prijs/pres- tatieverhouding.Op het Rabo Web staat informatie over de tariefsverlaging en gewijzigde kredietklassen. Dit is te vinden onder nummer 53/219, dossier Consumptief Krediet,diversen. Clienten Advies tel. 7 (040) 217 70 08 (kies 3) genoemde drie diensten van de Rabobank onder aan dacht van de klant. Meer informatie over de actie staat op het RaboWeb: Cliënten Banken kunnen vandaag nog het deelnameformulier terugsturen van de actie 'Rabofoon Telebankieren Internetbankieren'. Dit in ver band met de handtekening die onder de aan klanten gerichte brieven komt te staan. De actie wordt in april en mei gehouden en brengt Advies, Markt, Betalen, Cen trale marktbewerking. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 2.2) Banken hebben vragen over schrift GEA en het radio- de verkrijgbaarheid van diver se lokale communicatiemid delen die vermeld staan in het "Overzicht Lokale Communica tiemiddelen Rabofoon Rabo Telebankieren Rabo Internet bankieren'. Het gaat dan over het redactioneel artikel, de regels op het rekeningaf- praatje. Bij deze drie commu nicatiemiddelen staat dat ze verkrijgbaar zijn via het Rabo Web. Dit is correct, echter, ze zijn pas beschikbaar vanaf 16 april. Servicebureau Communicatie 7 (040) 217 68 68 Door de barre weersomstan digheden in de wintersport gebieden krijgen Interhelp én de afdeling Schadeservice van Interpolis veel telefoontjes. Verzekerden en Rabobanken bellen met verzoeken om hulp of met vragen over de dekking van de reis- en annu leringsverzekering. Op het RaboWeb staat nu informatie over wat er in dit geval onder de dekking van de reis- en annuleringsverzekering van Interpolis valt. De informatie is te vinden via de site Cliën ten Advies, product, verzeke ren. Alle afwijkende gevallen worden per individueel geval beoordeeld. Zowel Interhelp als Interpolis Schadeservice gaan coulant om met verzoe ken om hulp en claims naar aanleiding van het extreme winterweer. Interpolis Schadeservice 7 (013) 580 12 34 Interhelp C (013) 462 04 62

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1