Rabobank legt nadruk op gunstige valuteringsregels Vacatures voortaan ook op het Internet VMURES 19 9 9 Procedure betalingsachterstand levensverzekeringen op een rij Verkeerde antwoordkaarten met Rabowijzer verzonden Procedure betalingsachterstand levensverzekeringen op een rij 240i Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 690 Week 8 Woensdag 24 februari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De Rabobank gaat de komende tijd meer aandacht vestigen op de gunstige valuteringsregels die zij voor haar klanten toe past. Zo verschijnt morgen in de grote landelijke en regio nale ochtendbladen een advertentie met de titel 'Uw geld is uw geld, vindt u niet?'. Daarin wordt uit de doeken gedaan hoe de Rabobank aankijkt tegen het fenomeen valutering. De advertentie volgt op een verzoek vanuit de poli tiek, dat inhoudt dat de ban ken meer duidelijkheid moe ten verschaffen omtrent de valuteringsregels die zij toe passen. Tot op heden is het voor de klant namelijk niet altijd duidelijk hoe de ban ken met valutering omgaan. Samen met de andere ban ken, verenigd in de Neder landse Vereniging van Banken (NVB), is de eerste stap richting meer duidelijk heid inzake valutering al gezet: deze week ver schijnt een NVB-folder over het onderwerp. Deze folder zal in eerste instantie wor den verstrekt aan regerings vertegenwoordigers, leden van de politieke partijen, de Consumentenbond en MKB Nederland. De kan toren van de lokale banken ontvangen begin april ieder 25 Nederlandstalige en vijf Engelstalige exemplaren van de folder. Al deze fol ders worden naar het hoofd- Lokale banken, gelieerde instellingen en afdelingen van Rabobank Nederland kunnen met ingang van morgen ook elektronisch extern personeel werven. Via RAILS kunnen zij er namelijk voor kiezen om een vacature op het Internet te zetten. Deze vacatures zijn vervolgens te raadplegen via de Werkensite (www.rabobank.nl/werken). De invoering van de vaca ture geschiedt door de vaca turehouder zelf. In RAILS vult hij zoals gewoonlijk in om wat voor vacature het gaat. Ver volgens geeft hij aan of de vacature ook op het Internet moet worden geplaatst. De kosten voor het plaat sen van een vacature bedra gen 350,-. Deze worden doorbelast op het moment dat de vacature wordt aan gemeld. Het arbeidsmarktcommu nicatiebureau Job Company maakt de teksten geschikt voor beeldschermgebruik. Het bureau haalt daarom elke donderdag de vacatures van RAILS die voor het Internet zijn aangemeld. De kantoor gestuurd. Naast de folder vindt de Rabobank het belangrijk om extra aandacht te vesti gen op de valuteringsregels zoals zij die toepast. Die van de Rabobank zijn immers gunstiger dan die van de meeste andere banken. In de advertentie, die morgen in de kranten staat, wordt dat nog eens benadrukt. Als gevolg van de adver tentie kan het voorkomen dat klanten zich met een expliciete vraag wenden tot hun Rabobank. Zowel op de website Bedrijven als op de site van Cliënten Advies is daarom informatie opge nomen over het onderwerp valutering. Op het RaboWeb staat verder ook een over zicht van de momenten waarop meer communicatie volgt. Ondersteuning Betaaldiensten Z (040)217 60 41 herschreven teksten worden vervolgens weer terug op RAILS gezet. Op dat moment ontvangt de vaca turehouder een fax waarop staat dat de tekst voor de vacature gereed is. De vaca turehouder beoordeelt deze tekst vervolgens op juistheid en geeft tenslotte (via de fax) het groene licht aan Job Company. De vacature staat daarna binnen 24 uur op de Werkensite. De vacature blijft normaal gesproken vier weken op het Internet staan. Mocht deze eerder zijn vervuld, dan De Rabobankorganisatie kan nu ook via de elektronische weg personeel werven. moet de vacaturehouder deze direct van RAILS ver wijderen. De vacature wordt dan automatisch ook van het Internet gehaald. Meer informatie over het publiceren van vacatures op het Internet staat in RAILS. Corporate Arbeidsmarktcommunicatie Z 2161054 Financieel Advies De procedure rond de be talingsachterstand bij levens verzekeringen blijkt niet bij alle banken even bekend te zijn. Interpolis krijgt daarover regelmatig vragen. De verzekeraar stuurt in geval van premie-achter- stand twintig dagen na de premievervaldatum een eer ste herinnering naar de klant. Als dit verzoek geen resultaat heeft, volgt drie weken later een tweede her- innnering. Blijft betaling ook nu nog uit, dan krijgt de Rabobank waar de klant bankiert twee weken na de tweede herinnering een 'nota oninbaar'. Als de bank aan geeft dat Interpolis de incasso moet overnemen, dan wordt na ongeveer twee weken een derde aanmaning ver stuurd. Die spoort de klant aan om de premie binnen twee weken te betalen. De premievervaldatum is dan inmiddels met twee maan den of meer verstreken. Leidt ook deze derde herinnering niet tot een reactie, dan onderneemt Interpolis daar na in overleg met de bank actie om het contract te roy eren of af te kopen. Voor be talingsachterstanden bij'ver pande' verzekeringen, zoals SpaarZeker- en Opmaatver zekeringen, wordt samen met de bank naar een pas sende oplossing gezocht. Interpolis Z (013) 462 12 50 Bij de verzending van de laatste Rabowijzer is iets fout gegaan. Voor de speciale aanbieding van het bronzen beeldje van kunstenaar Nicolaas Dings zijn - als ge volg van een technische fout - bij een aantal klanten per ongeluk antwoordkaarten met een verkeerde naam meege stuurd. Rabobank Nederland heeft deze klanten inmiddels een excuusbrief gestuurd, die te lezen is op RaboWeb. Overi gens vindt er controle plaats als antwoordkaarten binnen komen zodat er bij de bestel lingen zelf niets fout kan gaan. Financieel Advies Z (040) 217 70 07 Huis Hypotheekadvies (zie Financieel Advies)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1