Authentieke qetuigenissen ook centraal in lokale advertenties Tv-commercials ook voor lokaal gebruik te bestellen Dutch Desk in Amerika opnieuw geïntroduceerd Nu ook te bestellen via RaboShop Nieuwe Rabobanksite in Stedelijk Museum Groter lettertype terug op rekeningafschriften Bedrijfsbemiddeling Banken die gebruik willen maken van de diensten van het Servicebureau Communicatie, kunnen daarvoor steeds vaker terecht in de RaboShop. Met ingang van deze week zijn namelijk ook de advertenties voor lokaal gebruik in de RaboShop te bestellen. De advertenties voor lokaal gebruik zijn ten opzichte van vorig jaar vernieuwd. Belang rijkste kenmerk ervan is dat ze zeer nauw aansluiten op de merkcampagne van de Rabobankorgani- satie. Net als in de tv- commercial staat een authentiek verhaal centraal. Volgens het Servicebureau is het van belang dat de advertenties aanslui ten op de campagne, omdat de bank zo krachtig en herken baar kan overkomen binnen het enorme dagelijkse aanbod van communicatie-uitin gen. Banken kunnen dit jaar overigens kiezen uit een kleiner aanbod advertenties. In over leg met de segmenten en op basis van het aantal be stellingen vorig jaar, is uit het vorige aanbod een selectie ge maakt. Titels die nauwelijks werden besteld -of die niet meer passen binnen de huidi ge uitgangspunten- zijn nu uit Berst Monden wc met twee goals achter. Toen riep de coach dat we meèr moesten overspelen. We hebben dus gewonnen met 8 tegen 6. Ik heb er zelf maar eentje gemaakt, maar dat geeft niks. lekker vandaag." Door "iet» laren ze zich uit het vrid slaan, Met z'n allen het veld op en met z'n allen et weer af. Het Idee dat je door «menwerking tets moois kunt opbouwen, spreekt de Rabobank erg aan Waarom? Omdat we midden in de samenleving staan. Daarom dragen we graag ons «eentje bij aan aHertei doelen In onze pbatseii) ke gemeenschap. Want veel succes beglni met een goede samenwerking Dat Is de kracht van de Rabobank. Rabobank Midden in de samenleving het assortiment verwijderd. Ook het aantal formaten waaruit de banken kan Voor Internetbezoekers is hij nog niet te zien, voor bezoekers aan het Stedelijk Museum in Amsterdam wel. Onderdelen van de nieuwe Rabobanksite, die half maart open gaat, maken deel uit van de tentoonstelling 'Mooi maar Goed, grafisch ont werpen in Nederland'. Daarin worden de uiteen lopende maar opmerkelijke kwaliteiten die in het grafisch ontwerpen in Ne derland worden bereikt, onder de aandacht gebracht, zo meldt het programma boekje. De loopt nog zondag. tentoonstelling tot en met kiezen, is verkleind. Op dit moment kunnen de banken alleen de A5-advertentie bestellen. In de nabije toe komst komt daar nog een A6-advertentie (voor club bladen e.d.) bij. De nieuwe advertenties komen in de plaats van de oude titels. Dat betekent dat deze oude ad vertenties niet langer te be stellen zijn. Banken die nog in het bezit zijn van oude ad vertenties, wordt geadviseerd deze niet meer te gebrui ken. Meer informatie over de nieuwe lokale advertenties staat in (het nieuwe) hoofdstuk 9 van de Catalogus Lokale Communicatiemid delen. Dit hoofd stuk, dat ook tips en adviezen met be trekking tot lokaal adverteren bevat, is deze week naar de banken gestuurd. Medewerkers kunnen ook een kijkje nemen in de Rabo Shop. Ook daarin is het geheel advertentieaanbod op genomen. Standaardadvertenties kun nen elektronisch worden aangeschaft. Banken die maatwerk willen, kunnen hun bestelling per fax aan het servicebureau door te geven. Het faxnummer is (040) 217 73 46. Servicebureau Communicatie C (040) 217 68 68 De Rabobank komt dit jaar met twintig commer cials op tv. Deze reclame films zijn ook voor lokaal gebruik te bestellen. Op VHS voor intern gebruik, op Betacam voor uitzending op lokale of regionale tv. De Rabobank legt het accent van de reclamecam pagnes dit jaar op tv. De bank wil daarmee dynami scher, toonaangevender en herkenbaarder zijn dan de concurrentie. Om dit effect te versterken, kunnen ban ken de commercials ook voor lokaal gebruik bestel len. Want, aldus Paul van Beersum, hoofd Service bureau Communicatie, in de Rabokrant Extra van 28 januari: "Juist door de com binatie van landelijk en lo kaal kunnen wij veel ster ker opereren dan welke concurrent ook." Negen van de twintig commercials zijn opgenomen in het standaardpakket dat Rabobank Nederland voor de betreffende campagnes maakt. Alle twintig com mercials zijn ook los te be stellen. Een commercial op VHS kost 150,-, een Beta- cam-band 250,-. Banken kunnen de banden per fax bestellen bij het Service bureau Communicatie: (040) 217 73 46. Een aantal van de commercials wordt in de loop van het jaar ook opge nomen in Rabobank-TV voor vertoning in de bankhal. Servicebureau Communicatie f (040) 217 68 68 De New York Branch van Rabobank International heeft haar Dutch Desk op nieuw officieel geïntrodu ceerd. In de Verenigde Sta ten van Amerika is de naam overigens US Network Desk. De medewerkers van de Dutch Desk New York zijn contactpersoon en gids als het gaat om diensten en informatie voor lokale Rabobanken, hun klanten, Rabobank International's andere buitenlandse kanto ren en de dochters van de Rabobankorganisatie. Ma nager Hans F. Breukhoven, is tegelijkertijd relationship- manager voor alle klanten met kredietallocaties. Waar nodig treden de Dutch Desk medewerkers op als tussen persoon voor het introduce ren bij en verwijzen naar ter zake kundige mensen en financiële instellingen in Amerika. Lokale banken die de rechtstreekse stap naar New York te groot lijkt, kunnen ook contact opnemen met Internationale Dienst verlening in Eindhoven: (040) 217 77 87. Dutch Desk New Vork 2* Telefoon 00 1 212 916 7886 f Telefax 00 1 212 916 7837 Bedrijven Het grotere lettertype keert vanaf begin maart weer terug op de zakelijke reke ningafschriften. Dat heeft Betalingsverkeer besloten. Onderzoek van deze een heid onder zakelijke klanten toonde aan dat niet iedereen tevreden was over het ver kleinde lettertype. Het lettertype op de zake lijke rekeningafschriften werd eind vorig jaar verkleind. De Rabobank kwam daarmee een interbancaire afspraak na, namelijk het vergroten van de omschrijvingsregel van 32 naar 35 posities. Omdat diverse banken en klanten lieten blijken niet gecharmeerd te zijn van het nieuwe lettertype, is beslo ten nader onderzoek te doen. Daaruit is gebleken dat het lettertype kan wor den vergroot, zonder dat dit gevolgen heeft voor de leng te van de omschrijvingsre gel. Wel is het zo dat er wat kleine concessies worden gedaan aan de huisstijl van de Rabobankorganisatie. Ondersteuning Betaaldiensten C (040)217 60 41 Handel, industrie en dienstverlening Te koop gevraagd Restaurant in Zuid-Lim burg. Ook huur mogelijk. Handelsagentschap(pen) van levensmiddelen (im port en/of export), bij voorkeur in de noordelij ke helft van Europa. Agrarisch Te koop aangeboden Gesloten varkensbedrijf voor 350 zeugen, inclusief levende have, machines en woningen in Alberta, Canada. Meer informatie over deze bedrijven en de bemiddelende banken staat op het Rabo- Web, website Bedrijven, ru briek Klant Markt, kopje Bedrijfsbemiddeling. De infor matie wordt ook gepubliceerd op de Rabobanksite op Inter net. Mededelingen voor deze rubriek uitsluitend schriftelijk aan de redactie, EP BI6.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 2